Glad tobarnsmamma Skrevet 8. april 2008 #1 Skrevet 8. april 2008 Jeg har kjent mye liv i det siste, men i dag har det bare vært et spark eller to... Det gjør meg litt bekymret... Var 24 fullgåtte uker i går... Er det for tidlig å forvente å kjenne jevnlig mye liv?
mamma til Marcus og høygravid Skrevet 8. april 2008 #2 Skrevet 8. april 2008 Kjenner mye liv hver dag...men noen dager er det mindre... Lillemann der inne beveger ser jo mye fortsatt..og noen ganger kan de jo ligge med beinene innover og da kjenner en ikke like mye. Er 23 uker:)
grysom Knut-Elias og lillebror Skrevet 8. april 2008 #3 Skrevet 8. april 2008 kjenner mye liv men noen dager er han roligere:)
mamma til 2 skjønnheter Skrevet 8. april 2008 #4 Skrevet 8. april 2008 Kjenner liv hver dag, men alt etter som hvor aktiv jeg er selv da. Har jeg en "daff" dag så kjenner jeg mer enn hvis jeg har en aktiv en. Det har jo med at babyen sover mer når en beveger seg hele tiden
<3 Vila & Lille <3 Skrevet 8. april 2008 #5 Skrevet 8. april 2008 Kjenner vanligvis ganske jevnt med liv hver dag, som regel mest på morgenen og på kvelden. Men i går kjente jeg nesten ingenting, og i dag har det også vært minimalt. Men fikk i hvertfall kontakt i sted! Jeg er 25 uker i dag. Før påske hadde jeg også et par dager med lite liv. Da ble jeg bekymret og fikk komme til kontroll på sykehuset. De tok både innvendig og utvendig ultralyd, så jeg ble nøye sjekket. Alt var bra med barnet. Denne gangen skal jeg avvente litt, hun har nok bare noen rolige dager. Jeg har jo kjent liv så. Men dersom du blir veldig bekymret, så kontakt føden. Her (St.Olavs, Trondheim) var de hvertfall kjempeflotte, tok bekymringen min på alvor, og gjorde det som var nødvendig for at jeg skulle kunne slappe av igjen...
Mamma`n til Trym Skrevet 8. april 2008 #6 Skrevet 8. april 2008 I dag ble jeg litt bekymret fordi han hadde vært veldig rolig enn det han pleier å være. Jeg dyttet noen ganger på siden av magen og plutselig var han igang. Så du kan jo prøve å dytte litt Jeg er 23uker på vei.
Trallala* Skrevet 8. april 2008 #7 Skrevet 8. april 2008 Jeg er 26 uker på vei og kjenner liv hver dag men i varierende grad. Har jeg en stressende dag så kjenner jeg mindre, men har jeg tid til å legge meg ned å kjenne etter så begynner hun alltid å sparke. De har vel ikke noe fast sovemønster enda så det er vel forskjellig fra dag til. dag når de er våkne.
01-08-2008 Skrevet 8. april 2008 #8 Skrevet 8. april 2008 Jeg er i uke 25 nå og kjenner liv hver eneste dag.. Gjør jeg masse en dag så er det veldig mye liv i magen, sparker og slår + at han presser seg utover i magen.. Men de dagene som jeg ikke gjør så mye så er det ikke så mye liv.. Jeg trur det kommer veldig an på hva man gjør om dagene.. De sier jo det at når du rører på deg så vugger man på barnet og det sovner, sitter man i ro så våkner man.. Ikke noe å være bekymret for tenker jeg
2 fine små Skrevet 9. april 2008 #9 Skrevet 9. april 2008 Jeg er i uke 25 og kjenner godt med liv hver dag, noen dager mer roligere selvsagt, men et glass kaldt vann ganske raskt drukket gjoer jo at barnet spreller som bare det her i hvert fall, hvis du vil teste. Det som er regelen, er at FRA den tiden hvor man kjenner liv hver dag - skal man fortsette aa kjenne liv hver dag, dersom man har kjent liv hver dag i mange uker, og ikke kjenner liv en dag, da skal man kontakte jordmor/foeden. Meeeeeeeen det er helt ulikt naar man kommer til det stadiet hvor man kjenner liv hver dag, for noen er dette tidlig og for noen andre er dette mer opp mot uke 30 tror jeg. Men det er altsaa FRA den tiden man kjenner hver dag, at dette skal vedvare. =o)
Gjest Skrevet 9. april 2008 #10 Skrevet 9. april 2008 jeg er også 24 uker på vei. jeg har kjent liv hver eneste dag siden jeg begynte å kjenne spark. den siste mnd har det tatt helt av. ihvertfall om kvelden når jeg ligger på sofaen.. det er vel veldig forskjellig er det ikke? kommer det ikke litt ann på hvordan morkaken ligger oså da?
loffmusa Skrevet 9. april 2008 #11 Skrevet 9. april 2008 jeg er 21 uker på vei i dag:) jeg kjente små tegn til liv i uke 16,17 & 18, men fra 19 og til nå(21) har jeg kjent MASSE liv. på morgene når jg våkner og ligger stille å kjenner etter, noen formiddager når jg sitter å skravler på bim,og mye på kveldene da jg ligger på sofaen. ei natt for et par dager siden våknet jg av litt lyder utenfor vinduet og sku prøve å sove igjen,kl var 03,37. så plutselig sparket dt til,å jg lå der da å fikk ikke sove pga livet i magen,litt fordi dt er deilig å vite hu har dt bra og litt pga det kiler,særlig ved spark nedi trusekanten;) ser dere som snakker om mye liv er fra 23-30, da vil jg nå si at jg er heldig da el?? jeg kjenner liv og kraftige spark minst 6 dager av ei uke på 7;) jeg har kjent spark me hånden utenpå magen 3 ganger allerede:p hver gang tar jg hånda te sambo på magen men da,slutter det. TYPISK!!! dere da? kjenner mennene deres no? evt hvilken uke?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå