Anonym bruker Skrevet 8. april 2008 #1 Skrevet 8. april 2008 02.30 Står opp og går på jobb, begynner 03.00. Jobben innebærer at jeg kjører ca 8 mil, den er relativt tung fysisk og sliter på ryggen. 07.30 Hjemme, sambo er klar til å dra på sin jobb, vesla, som ikke har barnehageplass er sprell våken og klar for dagen. Prøver å underholde henne, samtidig som jeg tar unna det jeg klarer av husarbeid. 11.30. Vi tar bussen til byen, jeg leverer vesla til svigermor som skal passe henne de 5 timene jeg skal jobbe i butikken jeg står i mandag - lørdag. 17.00. Ferdig på jobb, drar og handler, henter vesla. 18.00 Hjemme. Vi lager middag og spiser. Kanskje må jeg kjøre en runde i jobbsammenheng etterpå, etter at vesla er stelt og lagt kl 20.00. Hvis ikke gjør jeg husarbeid, eller andre ting jeg ikke har rukket å få unna, eller prøver å se på TV uten å sovne. 21.30 - 22.00 Jeg klarer ikke være våken lenger, må sove, i hele 4,5 timer om jeg er heldig. Innimellom alt dette vil jeg gjerne treffe venner, ha sex eller koselig samvær med samboeren min, følge med på Frustrerte Fruer, shoppe, stelle meg selv, og i det hele tatt ha et liv!!!!! ARG!! Hvorfor skal det være så jævlig få timer i døgnet!! Noen som har ny jobb til meg? :-P (Jada, jeg søker)
Anonym bruker Skrevet 8. april 2008 #2 Skrevet 8. april 2008 Jeg hadde møtt veggen for lenge siden med din livsstil..du må jo være helt utslitt?!?
Anonym bruker Skrevet 8. april 2008 #3 Skrevet 8. april 2008 å herregud. hva med å ikke jobbe i butikk HVER dag? eller enten jobbe dag eller natt, og ikke begge deler samme døgn??
Anonym bruker Skrevet 8. april 2008 #4 Skrevet 8. april 2008 Dette gikk helt fint så lenge pappa'n hadde permisjon. Da fikk jeg sove mellom jobbene mens han passet vesla, og fikk lenger kveld siden jeg var mer våken. Stillingene mine er nå engang sånn at jeg må jobbe hver dag, men ingen av dem er 100%. Selvfølgelig ikke en ideel situasjon, men den er ikke permanent, og har ikke vært sånn hele tiden. Men sånn blir det en stund framover nå, og det kommer til å bli slitsomt.
Anonym bruker Skrevet 8. april 2008 #5 Skrevet 8. april 2008 håper du finner en ny jobb med bedre løsninger snart. slik som du har det nå fungerer jo ikke i lengden.
Anonym bruker Skrevet 8. april 2008 #6 Skrevet 8. april 2008 Det har aldri vært større mangel på arbeidskraft i Norge som det er i dag, så jeg ville funnet meg en ny jobbfra i morgen.. Ser du er jobbsøker, så mer får du jo ikke gjort (",) Skulle ønske jeg hadde en jobb til deg altså, men det spørs hvor i landet du bor??
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2010 #8 Skrevet 5. juni 2010 Ikke noe serlig... ( Jeg hørte om ei som bodde i drammen, jobbet i oslo, hadde bhg plass i hoksund og ikke hadde bil. Jeg synes det høres ille ut også... Jeg er gladjeg har den jobben jeg har...
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2010 #9 Skrevet 5. juni 2010 Hvis dere velger at begge skal jobbe 100% uten å ha barnehageplass til ungen så blir det sån. De fleste av oss prioriterer å betale noen for å se etter ungene. Hvis dere ikke ønsker det blir konsekvensene nødvendig vis slik du beskriver. Er du ikke fornøyd flytter dere til et sted som er billigere å bo og skjærer ned på jobbingen eller skaffer dere mer barnevakt. Deres valg.
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2010 #10 Skrevet 5. juni 2010 dette er en av de mange 2008 trådene her inne i kveld! Tviler på HI er her for å lese svarene deres
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå