Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

og tror dere jeg kan lage en uvane hvis vi bruker soverommet til dagsoving?? Eller vår seng? på dagtid altså!

vil gjerne at hun skal "forstå" forskjellen på dag og natt...

noen forslag? hun sover så lite på stua... elsker å sove i vogna... men kan ikke gå tur flere timer... våkner med en gang vi stopper i 5 min..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Thea sover som oftest i vogga i stua her, vi har soverommet i andre etasje, så synes det er litt tungvindt om vi skulle lagt henne der på dagtid..ellers har hun begynt å sove på sofaen av og til på divadelen...jeg legger meg også gjerne sammen med henne der dersom jeg trenger en dupp selv, eller hun en sjelden gang ikke klarer å finne roen selv :)

Du kan jo f.eks prøve å ha det litt lysere på soverommet om dagen da? Trekke litt fra gardinene evnt ha på litt mer lys enn du kanskje pleier om natta..?

Bare et lite forslag..;)

Skrevet

Vi tebkte slik i begynnelsen, at hun ikke skulle ligge i senga på dagtid, så da sov hun i vår seng. Men når hun begynte å krabbe måtte vi legge henne i sin egen seng, ellers så kunne hun jo falle ned....vi har ikke vugge eller noe. Nå sover hun i sin seng eller på ryggen min:)

(har ikke merka noe dumt med det i forhold til nattesøvnen heller)

Skrevet

tar i mot forslag med åpne armer... :) har tenkt på det med lys på dagtid selv også... men er så redd for å ødelegge den flotte rytmen hun har på nattesøvn!! søver rundt og vil ikke ødelegge det!!

men skal tenke litt på det:)

hun sover dårlig på alle plassene i stua, toppen 30 min...

Skrevet

men hva gjorde dere i forhold til lys og lufting? vi har det mørkt og kjølig på rommet om natta, og lufter som regel hele døgnet...

hi

Skrevet

Vår sover i sengen sin. Der er det mørkt (rullgardiner), kjølig og stille. Vi har ikke hatt noen problemer med natt/dag forvirring, men så har vi også laget veldig tydelige morgen- og kveldsrutiner helt fra begynnelsen av.

Skrevet

Hun sover på gangen i vognen. Luftig og kjølig...i hvertfall hos oss da. Ellers i vognen ute på tur en gang om dagen. Når hun var veldig liten sov hun i vuggen sin på stua. Jeg tar ikke hensyn til å få det mørkt pom dagen når hun skal sove...Og hun sovner som en stein hun...

Skrevet

Lilemor sover første luren i senga si på soverommet, med vinduet åpent og gardinene igjen (men ikke mørkt)

Den andre luren har hun i vogna.

Skrevet

jeg var veldig oppsatt på å skille dag fra natt ved å ikke la han sove i senga si på dagen. han sov i vogna ute eller i vognbagen inne.

men nå sover han i senga si på dagen også. det har ikke ødelagt noe som helst å ha han der. tror kanskje det har noe å gjøre med at det er lyst på soverommet når han sover på dagen. han sover i to timer på formiddagen og 2 timer på ettermiddagen og han sover fremdeles 12timer på natta;)

kanskje det er viktigere å skille mellom lyst og mørkt enn akkurat hvor babyen sover? venne babyen til at når det er mørkt så er det natta og er det lyst i rommet så er det en liten lur;)

verd å prøve dersom hun ikke sover så bra andre steder. de trenger å hvile på dagen også;)

Skrevet

hvor tidlig startet dere med rutiner? vår skatt er 2mnd...

og hvilke rutiner??

vi har tenkt å begynne å legge tidligere!!

Skrevet

ladybug...

tenkte også på det at det var viktigere å skille mellom lyst og mørkt!

hvor gammel er babyen deres da? vår er 2 mnd.

Skrevet

Hun sover ute når det er vær til det. Ellers sover hun i vogna inne.

Skal sies at hun sover i vogna si på natta også, nekter å sove i senga si enda.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...