Gå til innhold

Flere som har baby med veldig sensitiv hud?


Silje *trebarnsmamma*

Anbefalte innlegg

Var på 5-mnd-kontroll idag vi, og etter råd fra HS skal vi nå prøve å finne ut hva som gjør at snuppa kløner seg i frustrasjon på føttene, i bakhodet og ved/i ørene. Hun har små røde nupper, spes på mage og rygg, og hun er tørr og flasser mye. Smører med A-derma krem, som skal være super mot tørr, sensitiv hud med tendenser av atopisk eksem. Har smurt 2 ggr daglig i 3 uker, men det blir jo ikke bedre.

 

Så, hun kan være allergisk mot melk, gluten, parfyme, sitrus, egg blant annet, så i tiden framover er vi nødt til å kutte ut ett og ett produkt for å se om det blir bedre (altså bytte vaskemiddel, såpe osv, kutte ut egg og sitrus i kosten min, prøve grøt med morsmelk for å unngå NAN og andre kumelksbaserte erstatninger), og evt hva hun reagerer på. Pappa'n har atopisk eksem så hun er jo disponert for å få det. Hvordan får man diagnosen atopisk eksem egentlig?

 

Flere som har babyer som sliter med det samme? Stakkars lille hjertet mitt, hun klør til blodet renner noen ganger, ser jo helt grotesk ut. Og blir hun for varm blir det værre, kler jeg av henne for hun fri tilgang til føttene og da ser hun ikke ut etterpå. Må klippe neglene hele tida for unngå den verste kloringen.

 

Gode råd om kremer e.l som fungerer tas imot med stor takk!! Alt av andre tips om hva som kan være årsaken blir jeg vedlig glad for :) Her må alt prøves!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gutten min har sensitiv hud. Fikk utslett i pannen og enkelte steder på kroppen for ca 2 mnd siden. Har hele tiden variert hvor ille det er, men i periodene hvor utslettet er mest hissig klør han fælt stakkar:( Dro til legen med han idag, han så virkelig ille ut, hadde klødd masse om natten. Legen mente det ikke var atopisk eksem, heldigvis! Fikk beskjed om å smøre med kortisonkrem 1%,ukes tid, morgen og kveld. I beste fall ville det forsvinne helt! Kortisonkrem er det jo forskjellige meninger om, men hvis det er det eneste som hjelper så gjør jeg det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snuppa mi har også noe som ser ut som eksem. Pappaen har eksem.

Her er det stort sett på underarmene. Har en flekk foran hvert øre også -men er ikke sikker på om det er eksem eller bare vanlig tørr hud. Det ser ikke ut til å klø ihvertfall. Men det på armene klør når det er som verst. Fikk også resept på kortison av legen. Smurt med det, og også a-krem. Fikk i dag tips fra en som jobber på apotek om noe som heter Ceridal som visstnok skal være bra. Har ikke fått prøvd det ennå selv.

Ja, det er så synd på de små. Får skikkelig vondt av henne når hun klør seg til blods... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Snuppa mi har sensitiv hud/ barne-eksem. Jeg synes aco sin Miniderm er god. Hun reagerer veldig på ull, så på hvert kinn har hun røde flekker. Dette fordi hun ligger i voksipose.... Ellers har hun i perioder flekker på overarm, og på bena har hun konstant rød irritasjon. Klør seg også mye i bakhodet og v ørene.

Vet at ubehandlet bomull ska være bra. Det finnes ei nettside som selger disse produktene. De selger bla drakter som har påsydd vott og fot, slik at de ikke klarer klore seg mens de sover. Ska prøve å finne ut hva adr til den var igjen....

Det skal ikke være lett.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemor er skikkeli ille plaget av atopisk eksem. Hun får flekker som blir infisert og væsker mye. Vi har vært hos legen med henne i dag, fikk resept på 3 forskjellige salver og kremer som vi skal bruke på henne. Så nå kommer de neste ukene på å gå bort på smøring av eksem... Vi begynte på en apolarkur før påske, som vi ikke hadde avsluttet før det brøt ut på nytt:( Men nå skal vi begynne på nytt, så vi får håpe den tar det denne gangen! I tillegg ble vi søkt til eksemskolen på barneavdelingen på sykehuset. Blir bra og få lært litt om eksemen.

Merkelig nok klør hun seg ikke noe... Hun smiler og er blid, så ser ikke ut til å plage henne noe, men ser helt forferdelig ut! :(

Vi bruker nå miniderm krem, men har også brukt apobase og aderma. Tror du bare må prøve deg fram hva som passer beste til henne, eneste er at det er en fet krem. Spør på apoteket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Hei

 

Jenta mi var dekt av eksem, som begynte å flasse etterhvert, først var det bare røde topper. Kunne minne om varme utslett.... Begynte å smøre henne morgen og kveld med mye alovera, en jeg har kjøpt på HM fra Johnson og Johnson. Hun ble helt bra etter ca 5 dager!! ( tror hun reagerte på den parfymefrie olja til natusan... ) Så nå er det tilbake til kun Balneum Hermal i vaskevannet, badevannet!!

 

Gutten min hadde mye eksem, atopisk ( mannen min også) Så han hadde erfaring med Balneum Hermal, som han ble anbefalt av hudlegen når han var liten, den er helt super!! Kjøpes på apoteket, noen apotek har den dessverre ikke i butikken men de kan selvsagt bestilles opp!! ANBEFALES!!

 

Fikk også en kortison krem til gutten min av legen, var veldig skeptisk, men prøvde til slutt, og det virker som at det tokk knekken på problemet!! nå får han ikke hissige utbrudd som han kunne få før. Men så bruker vi ikke våtservietter ( eller andre produkter) , men kun Mesoft dyppet i vann tilsatt Balneum Hermal.

 

Når man skal bruke solkrem til alergiske barn anbefaler jeg å bruk typen som legger seg utenpå huden og ikke trekker seg inn!!

 

Ps Om man bor i nærheten av Moss, så kjøp Doktor Skjelbreids fersk barnekrem, fungerer på alt!!

 

Lykke til!!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...