Gå til innhold

Noen som skal på tidlig UL?


2 søte prinsesser

Anbefalte innlegg

og er det noen som har erfaring fra Nøtterøy UL Institutt?

 

Evt hvor ellers kan man få det? Skjønnt at det er veldig strengt regelverk der hvis man skal få henvisning av sin lege...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skal, i slutten av april:) Bare for at jeg/vi har lyst! Skal på både vaginal og 3D, kostet 900 på byporten i Oslo. Må jo betale det selv om du skal tidlig, får ikke det dekt, om det ikke er noe spesielt som feiler deg eller noe sånt.. Så vidt jeg vet da!

 

Ja min ul blir da i min 9uke, da kunne dem se hvor mange det var, om det var liv og om det hadde festet seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skal spørre legen min neste fredag, om jeg ikke kan få en tidlig ultralyd. jeg har tvillinger og anlegg til å få flere sett. så jeg holder på å dø av nyskjerrighet! blir det to til må ting ordnes etter det om ikke så alt for lenge:P

 

da jeg var gravid sist hadde jeg en annen lege med ultralyd aparat så jeg fikk jo ultralyd hver 4. uke i begynnelsen! og når sykehuset tok over i uke 24. så ble det ikk enoe mindre. blir rart nå med bare ett par ultralyder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil nok få like mye oppfølging som i første svangerskap og kanskje litt til. Utviklet alvorlig svangerskapsforgiftning og det var vistnok ikke noe bra. Fødte prematurt i uke 35....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skal i uke 11 pga tidligere svangerskap, men legen må skrive henvising hvis man skal utføre det på sykehuset. ellers kan man jo ta det privat men da koster det penger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal på tidlig ultralyd i uke 7-8 og jeg ønsker det pga ma sist, så jeg vil se at alt forhåpentligvis er i orden og kan slappe av litt;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal på tidlig ultralyd i neste uke pga at jeg har hatt en liten blødning. Er da 6 +1. Noen som vet hva jeg kan forvente meg å se så tidlig? Er veldig nervøs..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på invendig UL nå når jeg var 7+2 og så et bankende hjerte. Dette fikk jeg hos min gyn. Og jeg skal dit til ny UL hver uke frem til uke 12. Hadde en ma i januar uke 12, så det er derfor jeg får det nå så hyppig fremover, men hvis man får time hos en gyn så er det ikke noe spes å få UL. Du trenger bare en rekvisisjon fra legen.

Kjenner at det er veldig deilig å ha sett at alt er bra, for jeg har hatt noen blødninger denne gangen og det er jo skummelt. Men det ser ut til at det er greit der inne!

UL er en super ting!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere.

Mitt første innlegg her inne, har ikke funnet dette forumet før i dag jeg.

Jeg skal på tidlig ul, i uke 6 + 4.

Jeg har tre barn og et englebarn som meldte sin ankomst i uke 16. Jeg påviste GBS og blir fulgt opp nøye pga dette. Har allerede vært hos fastlege og sendt urinprøve til dyrkning for å sjekke at det ikke er GBS i urin. Skal til sykehuset neste uke til konsultasjon / UL hos overlegen som hadde meg under senaborten og påfølgende sykehusopphold.

Gruer meg vel like mye som jeg gleder meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...