Anonym bruker Skrevet 8. april 2008 #1 Skrevet 8. april 2008 Bruker pute om natten når han sover på ryggen og har lagt et håndkle mot høyre siden slik at han ikke skal vri seg. Dette funker fint. Men ligger han og hviler på magen, brystet eller skulderen på dagtid, legger han seg konsekvent på sitt høyre øre. Selv om han ikke har noe problemer med å titte mot venstre og høyre i våken tilstand. Prøver å vri hodet hans mot venstre, men etter noen sekunder snur han seg mot høyre og sover videre. Nå begynner han å bli skjev fera tinningen til kjeven på høyre side! Men lar jeg ham ligge på ryggen i månedsvis, blir han vel flat i bakhodet i stedet? Og da får han jo ikke trent nakke og rygg? Noen som har erfaringer eller tips å dele? Gutten min er 9 uker og kan nesten holde hodet selv.
Ladybug~N&E Skrevet 8. april 2008 #2 Skrevet 8. april 2008 nja.. noe skjevhet er vanskelig å unngå. du må bare fortsette å prøve å variere sovestillingen hans. venne han til å sove også på venstresiden. unngå å la han sove på magen. bare hvile og kose, men skal du legge han ned på teppet eller noe så legger han på ryggen. når han er våken legger du han på magen. legg han ofte på magen i løpet av dagen for å trene rygg/nakke, men ikke så lenge av gangen. ellers kan jeg fortelle deg at min sønn har liggi på ryggen i 7mnd nå og hodet er alldeles ikke flatt. han var flat og skjeiv i begynnelsen for han hadde også er favorittside. men hodet poppet fort ut igjen da han blei mer aktiv og kunne bestemme selv åssen han ville ligge til enhver tid. nå sover han på ryggen og er våken på magen. (eller.. han ruller så han ligger i grunn litt overalt!!)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå