Anonym bruker Skrevet 8. april 2008 #1 Skrevet 8. april 2008 Hvordan i all verden skal jeg få tid til å dusje med en liten 7 ukers gammel gutt i hus? Han ligger ofte rolig i lekegrinden og sover, men man vet aldri for hvor lenge. Da er det jo ikke aktuelt å ta en dusj- hva om han begynner å hyle med engang jeg skrur på dusjen, og da er jo 5 minutts dusj leeenge... Er det uansvarlig å gjøre dette? Eller må jeg altid dusje når sambo er hjemme om ettermiddagene?? (liker best å dusje om morningen....) Idag har jeg dusjet rett etter at vi kom fra tur, for han sover tyngre og lengre i vognen. Men går jo ikke tur hver dag...
"husmor"med lille Nora Skrevet 8. april 2008 #2 Skrevet 8. april 2008 hva med å legge et handkle på gulvet og ta av han bleia og legge babygym over han? det gjorde eg. nå sitter hun som oftest i vippestolen eller så ligger hun og leker på gulvet mens eg er i dujen og ordner meg. hender eg tar hun med i dusjen og.
Anonym bruker Skrevet 8. april 2008 #3 Skrevet 8. april 2008 Hopp i dusjen med en gang han har sovnet,dusj kjapt og effektivt. Evt. ta han med på badet, la ham ligge på gulvet på ett teppe eller la ham sitte i liggestol/vippestol hvis du har dette.
mamma&urokråka Skrevet 8. april 2008 #4 Skrevet 8. april 2008 Dusjer med døra åpen jeg, og skrur av vannet av og til for å høre om han skriker. Hvis han skriker så gjør det jo ikke noe at man bruker ett minutt på å tørke seg og få på klærne..
Gjest Skrevet 8. april 2008 #5 Skrevet 8. april 2008 Jeg legger snuppa på baderomsgulvet slik at hun kan se på meg mens jeg dusjer. Det funker fint Men må kjappe meg litt da, ellers blir hun utålmodig. Har gjort det siden hun ble født, er er nå 2 mndr.
Gjest Skrevet 8. april 2008 #6 Skrevet 8. april 2008 Jeg legger henne naken på gulvet (på en matte), så får hun sprellet litt mens jeg dusjer. 6 uker.
Anonym bruker Skrevet 8. april 2008 #7 Skrevet 8. april 2008 Vi dusjer sammen ofte når det er bare oss 2:) Når hun har fått dusjet litt så legger jeg henne på gulvet (med varmekabler) på hånduker så tuller jeg henne inn i et stort håndkle så får hun ligge der litt mens mamma får ut shampoen:) Dette går kjempe fint!! Stortrives på badet:) Babler i vei og spreller! Hun er 2 mnd
Anonym bruker Skrevet 8. april 2008 #8 Skrevet 8. april 2008 Min er 3 mnd og jeg sleit SKIKKELIG med å få dusje mer en 1 min de første ukene. Hun gråt og var sint i bag'en sin på badegolvet og jeg ble maks stressa! Den siste måneden har jeg begynt å legge henne naken på håndkler på gulvet rett foran dusjen så hun ser meg. Der ligger hun og spreller og ser på meg. Jeg vasker hår og kropp, skyller meg også henter jeg henne inn i dusjen og dusjer sammen de siste 3-4 minuttene. Det elsker hun:) Pandapink
du og jeg og vi to Skrevet 8. april 2008 #9 Skrevet 8. april 2008 Når han var mindre hadde jeg på babycallen når jeg hoppet i dusjen - mest for min egen del så jeg slapp å uroe meg for om han gråt. Eller la stellematta på gulvet og la han der.
Anonym bruker Skrevet 8. april 2008 #10 Skrevet 8. april 2008 Må han sove mens du dusjer da? Du kan jo ha han sittende i vippestol eller liggende på håndkle på badet. I begynnelsen hadde jeg henne i vogna og trillet henne bort til baderomsdøra. Så kunne jeg se henne hele tida.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå