*ale* Skrevet 8. april 2008 #1 Skrevet 8. april 2008 Må rotfylle en tann, og tannlegen sier at rota er død så det vil ikke gjøre noe vondt. Men... Skeeeeeptisk!!! Noen som har prøvd???
Prish Skrevet 8. april 2008 #2 Skrevet 8. april 2008 Før jeg skulle rotfylle, tok tannlegen nerven i tanna.(slik at tanna "døde") Etter det gjorde det ikke vondt i det hele tatt. Borret og greier helt uten bedøvelse! Lykke til!!!
Gjest Skrevet 8. april 2008 #3 Skrevet 8. april 2008 Dersom den virkelig er helt død så gjør det ikke vondt. Det er ingenting inni tanna lengre som kan gi smerte. Dersom han rotfyller for langt, derimot (og det skal han jo selvsagt ikke) så kan du av og til kjenne litt. Det samme dersom det er en tann med flere røtter, da hender det at det kan være litt liv igjen i en av røttene. Mest sannsynlig smertefritt. I alle fall i mitt tilfelle :-)
*ale* Skrevet 8. april 2008 Forfatter #4 Skrevet 8. april 2008 Blir det sånn ising da??? eller er det nerven som gjør det også?
Fru HottenTott♥♥ Skrevet 8. april 2008 #5 Skrevet 8. april 2008 Jepp det har jeg har jeg gjort, og det var ingen smerte i det hele tatt. Jeg er til vanlig en kjempe pyse når det kommer til tannleger, men det gikk kjempe bra..
*ale* Skrevet 8. april 2008 Forfatter #6 Skrevet 8. april 2008 Alright!!! Dette høres bra ut damer.. Fortsett med sånne svar:D:D:D
stinen ♀ ♂ ♂ Skrevet 8. april 2008 #7 Skrevet 8. april 2008 Jeg rotfylte fortanna mi maaaange ganger i mine yngre dager fordi den var død, og har aldri kjent noe som helst til det=) (Da jeg ble 21 byttet jeg ut den døde tanna med en ny.. Rotfylte så mange ganger fordi jeg skulle bytte den ut til slutt --> og kunne derfor ikke bruke "permanent rotfylling").
~anette & lukas + ella ~ Skrevet 8. april 2008 #8 Skrevet 8. april 2008 Jeg rotfylte ei tann i dag. Det var ikke vondt egentlig, men det tok litt lang tid. Tanna mi hadde tre røtter som hun måtte rense ut av. Veldig ømt i tanna nå da, men det går sikkert over. Ubehagelig vil jeg vel kalle hele opplevelsen, men ikke vondt.
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 8. april 2008 #9 Skrevet 8. april 2008 Jeg har gjort det, men krevde bedøvelse likevel..... er så pingle når det gjelder tenner at det er helt ille =))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå