Gå til innhold

ARRGH! Leger!

blond og blid straks fødeklar

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var hos legen i går og ba om å bli sykemeldt for nattevaktene resten av svangerskapet. Har ca 10 uker til jeg går ut i permisjon, Men fikk nei til svar!! Jeg orker ikke å jobbe mer natt nå, og er ganske fortvilet!! Har ringt jordmor, hun skulle prøve å hjelpe meg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gå til en annen lege. Trenger ikke å skrape for en som tydeligvis ikke kjenner ditt beste. NEXT!

Skrevet

Ikke sikkert du trenger å være sykemeldt vettu.. Du har krav på at arbeidsgiver tilrettelegger for deg, så er det slik at du ikke klarer å jobbe natt så må de tilby deg noe annet.. Arbeidsgiver PLIKTER å tilrettelegge så ta deg en prat med sjefen din du...

Skrevet

Da får jeg to kortere vakter pr nattevakt, og da blir det veldig fullt på turnusen min!

Skrevet

Blond og blid med spire. Du ønsker sykmelding for de du ikke klarer å jobbe natt. Klarer du ikke, så klarer du ikke. Er det virkelig bare en lege i byen der du bor?!

Skrevet

forrige svangerskap ble alle nattevaktene mine forskjøvet til dagvakter. Det vil si at jeg ikke trengte å ta igjen timer. Dette er helt vanlig å gjøre der jeg jobber (sykehus med over 6000 ansatte). Så det er jo dårlig at arbeidsplassen din ikke tilrettelegger bedre for deg. Og det er dårlig at legen din ikke vil sykemelde deg. Bytt lege du :) Lykke til!

Skrevet

i forhold til arbeidsmiljøloven så har gravide rett til tilrettelagt arbeid, når det kommer til nattevakter må man som oftest vise til en legeerklæring. da skal du ha rett på at arbeidsplassen din skal tilrettelegge jobben for deg, dvs, putte deg på dag og aften istede. man har ikke automatisk rett på å bli sykmeldt, så i utgangspunktet har jo ikke legen din gjort noe galt. du som arbeidstaker skal jo forsøke å jobbe i tilrettelagt miljø først.

jeg fikk tilrettelagt arbeid, har ikke jobbet nattevakter i graviditeten, legen skrev erklæring om at jeg skulle slippe. jobber heller samme antall timer på dag/aften slik at i turnusen jobber jeg riktig total mengde timer i uken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...