Anonym bruker Skrevet 8. april 2008 #1 Skrevet 8. april 2008 Har kjøpt meg en lekker turkis kjole nå, har lyst til å bruke den i min venninnes bryllup. Men den er kanskje litt kort, den går noen cm over kneet mitt, synes dere det er for kort til ett bryllup?
Gjest Skrevet 8. april 2008 #2 Skrevet 8. april 2008 Det kommer an på kleskoden i bryllupet. Dersom det er antrekk galla, så skal damene ha side kjoler. Dersom det ikke står spesifisert noe, eller det er et "formiddagsbryllup" (altså ikke middag/fest på kvelden) kan man godt ha kjoler/drakter som er korte. Med noen cm over kneet er det jo uansett ikke noen "minikjole" du har kjøpt, så jeg vil tro det går alldeles fint!
Anonym bruker Skrevet 8. april 2008 #3 Skrevet 8. april 2008 Kommer helt an på hva som er antrekk i bryllupet det :-) Dersom det står "mørk dress/smoking" er det bare å ha på kjolen din. Men hvis det står "kjole/hvitt" krever det en lang kjole.
mamma&urokråka Skrevet 8. april 2008 #4 Skrevet 8. april 2008 Kommer ann på antrekket ja, men det er veldig skjelden det er kjole/hvitt i bryllup siden ikke så mange har det.. Siden det i tillegg er vår, tror jeg du godt kan bruke kjolen jeg.. Hvis ikke den er veeeldig utringet og sånn da, da passer det kanskje ikke så veldig. At den både er kort og veldig utringet, mener jeg.. Eller..?
Anonym bruker Skrevet 8. april 2008 #5 Skrevet 8. april 2008 Det står ingen ting om antrekk... Bryllupet varer fra 15 til midnatt tror jeg. Hun som skal gifte seg er ikke av typen som bryr seg så veldig mye om klær og slikt, ville tro det gikk greit med det meste, men vil ikke være den eneste med litt kortere kjole. HI
Anonym bruker Skrevet 8. april 2008 #6 Skrevet 8. april 2008 Nei, den er ikke veldig utringet, ikke spesielt ettersittende heller. HI
mamma&urokråka Skrevet 8. april 2008 #7 Skrevet 8. april 2008 Jeg har brukt kort kjole i bryllup flere ganger jeg. Ingen som sa noe på det. Er jo ikke så veldig strengt lenger da. Har vært i bryllup hvor damene har gått i svarte kjoler også, selv om man "egentlig" ikke skal det. Hvis ikke det står noe i innbydelsen, er det helt sikkert ikke kjole/hvitt i alle fall.. Hvis jeg var deg ville jeg tatt den kjolen jeg. :-)
Gjest Skrevet 8. april 2008 #8 Skrevet 8. april 2008 Da er det bare å finne frem kjolen og glede seg :-))
Anonym bruker Skrevet 8. april 2008 #9 Skrevet 8. april 2008 Det skal jeg gjøre, takk for svar. Venninnen min bor i England, så hun skal gifte seg der, vi gleder oss veldig til dette. Første gang vi reiser bort fra mini, han er da 14 mnd. HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå