Viorika Skrevet 8. april 2008 #1 Skrevet 8. april 2008 Leste at noen hadde problemer med å få til amming, men fikk hjelp av brystskjold. Hva er dette, og hvordan virker det???
The most famous Ludder Skrevet 8. april 2008 #2 Skrevet 8. april 2008 Det er en plastting for pyser som ikke takler at ungen suger på puppen. Stakkars unge blir jo helt forvirret.
Katharina88*Angelica08 Skrevet 8. april 2008 #3 Skrevet 8. april 2008 Så utrolig dårlig svar! Det er en plast-ting ja, med tut som man setter på nippelen. Jeg bruker det fordi jeg har små / flate nipler som ungen ikke får tak i. Hu er ikke forvirret nei, for vi har brukt brystskjold hele tiden.. Herregud.. Så unødvendig å si sånn... Hadde det ikke vært for det skjoldet hadde jeg jo ikke kunne ammet!
vero:o) Skrevet 8. april 2008 #4 Skrevet 8. april 2008 helt enig med deg hadde det ikke vert for de skjolla hadde ikke jeg heller klart..når det begynte å blø å sprekke så var det nok for meg.. bruker det enda å tassen er snart 5 måner... noen har også mye mere ømfintlige brystvorter,anbefaler det da
shimonie Skrevet 8. april 2008 #5 Skrevet 8. april 2008 det er som nevnt "plastnipler" som man setter utafor brystvorta når man ammer. babyen får bedre tak i dem. men man bør ikke bruke de for mye, det kan ødelegge melkeproduksjonen, og selv om det er melk innenfor skjoldet, betyr det ikke at babyen har fått i seg stort. jeg brukte det de første ukene,for jeg slet med amminga. men på sykehuset sa de at man burde slutte med de etterhvert.
loveandmarriage Skrevet 8. april 2008 #6 Skrevet 8. april 2008 *fnys* Det er ikke veldig stor forskjell i "smerteterskel" når du har på skjold og når du ikke har det. Men det er til fantastisk stor hjelp for oss som ikke har brystvorter som ser ut som flaskesmokker.
yret Skrevet 8. april 2008 #7 Skrevet 8. april 2008 Min jente fikk ikke tak på puppen den første måneden, så da brukte vi skjold. For mange som ellers ikke kunne ammet, er dette et fint hjelpemiddel. Det er imidlertid viktig å være klar over at barnet ofte får i seg mindre melk når de suger gjennom skjold (tyngre jobb), og at melkeproduksjonen ikke stimuleres like godt. Jeg fikk beskjed om å pumpe minst tre ganger daglig da jeg ammet med skjold. Dette for å ikke miste melka. Det stemmer at babyen kan bli sugeforvirret av skjold, så man bør vel ikke bruke det lenger enn nødvendig og heller ikke om det ikke er helt nødvendig. Er barnet vant til å alternere mellom flaske og pupp er det imidlertid ikke noe problem. For oss gikk overgangen fra skjold til pupp helt smertefritt.
Kjukka Skrevet 8. april 2008 #8 Skrevet 8. april 2008 The most famous Ludder: Når ungen forventer at det skal være 5 cm med brystvorte og det ikke er det, så er det kanskje lurt å bruke brystskjold. Men du er vel født med 10 cm brystvorte. Så klabb igjen. Er ulike grunner til at folk bruker brystskjold, men du ser jo omtrent like langt som din egen nesetipp.
The most famous Ludder Skrevet 8. april 2008 #9 Skrevet 8. april 2008 Hihihi, ro ned kjerring... ;-) 10 cm var vel å ta litt i, men jeg har heldigvis brystvorter da! Hurra!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå