Gå til innhold

omskjæring av gutter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen her med gutte-baby som de har omskåret, eller planlegger å omskjære?

Gutten vår er snart 5 mnd, og vi har tenkt litt på det, ikke gjort noe mer med saken enn det. Men jeg er litt tilbakeholden (husker da broren min ble omskåret, han var 3 år og hadde ganske vondt). Hvor lang tid tar det før de kommer seg, og hvilke råd har dere evt å gi?

Setter pris på alle svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei! gutten min er 4 mnd. vi omskjærte han når han var 3 uker. han hadde vondt i noen timer etterpå.mest de første gangene han tisset etter omskjæringen. gikk veldig bra. etter 4 dager falt den ringen legen tar på av.og etter 7 dager var tissen helt som normal.jo tidligere man gjør det,jo mindre smertefullt er det for barnet. vi gjorde det på grønnland helsesenter.er en muslimsk kirurg der,han er veldig dyktig.har lang erfaring. lykke til.

Skrevet

Hei!

takk for svar!

Vi bor på vestlandet, vi, her gjør de det på sykehuset tror jeg. Kostet det noe? Har nemlig hørt at det koster over 5000kr..

Skrevet

Vi var også til legen på grønland i oslo, måtte betale 2000kr. Var meget flink, og har ikke noe problem med å anbefale han. Gutten vår var nesten 6mnd, og jeg skulle gjerne ha gjort det da han var nyfødt, så det ikke hadde gjort like vont. Jo mer aktiv barnet er (jo edre) jo mer vont er det... men det gikk fort over, paracet funket meget bra, så da gikk det bedre... så om dere har tenkt til å omsjære gutten deres vil jeg anbefale å gjøre det så snart som overhode mulig! Kontakt sykehuset, tror det er urologisk avd eller dag kirurgi som gjør det om sykehuset gjør det, vet at verken sykehuset i trondheim eller i oslo omsjærer, de ser på det som kosmetis kirurgi.... Lykke til! ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...