Gå til innhold

Barnevakt!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er aleine med mine to små, og trenger sårt barnevakt en kveld en gang i blant. Babyen tar jeg gjerne med meg dit jeg skal, men 5 åringen trenger å legges.

Hvor finner jeg en barnevakt til å stole på? Og hvor mye betaler jeg?

Og hvis jeg foreksempel har lagt begge barna og skal ut et par timer, betaler jeg mer når hun/han må passe to barn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du ingen i familien som kjenner en eldre elev,som er til å stole på?

Mange studenter vil tjene litt ekstra,også. Så hvis det er en studentby i nærheten av der du bor,kan du sette opp lappe der.

Skrevet

Når jeg har vært barnevakt for folk jeg ikke kjenner, har de bedt meg hjem til dem en kveld før jeg skal være barnevakt. Bli kjendt med barna, og de får bli litt mer trygge på hvem jeg er. Forteller litt om regler de har i huset, leggetid, matvaner osv. Dette vil jeg anbefale! :)

Jeg fikk litt høyere timesbetaling etter hvor mange barn det var. 50 kr t med 3 barn, 35 med ett. Også når de sover:) + mat i fryseren og snaks på bordet.

Skrevet

Sjekk om helsesøster evt.kommunen kjenner til noen som driver litt mer profft. Vet at det finnes slike ordninger i noen kommuner. Da får du i tillegg referanser, slik at du vet hva slags menneske som skal være barnevakt hos deg .

Skrevet

Hvor bor du da? Jeg har ei venninne som bruker en slags barnevakt-service.. Hun er alenemor, og har en liste på folk som kan hente dattera og være hos henne på ettermiddagen.. Dette er på majorstua i oslo..

Skrevet

Du kan kontakte Amathea. www.amathea.no de kan hjelpe med å skaffe avlastning til enslige foreldre.

Skrevet

ellers ta kontkat med Frivillighetssentralen, om du bor i en stor by kan de ha barnevaktsformiddling, Kirken kan være en plass kankje noen komfirmanter som vil tjene litt ekstra.

• 4 år senere...
Skrevet

Du kan kontakte vernepleierstudenter, lærerstudenter eller førskolelærerstudenter på Høgskolen der du bor. Kan være noen av dem er interessert. Eller spørre en hyggelig vikar i barnehagen.

Du skal være kritisk til hvem du ansetter. Prisen kommer an på alderen til vedkommene og erfaringen. En over 16 ville jeg gitt 50 kroner timen, en over 18 år 100 kroner timen. Godteri og mat er ikke lønn, men som driks å regne.

Skrevet

Jeg satte inn annonse på nettet, og fikk utrolig mange svar. Vi valgte ei litt voksen jente og betaler 100-130 kr timen, høyere timelønn for korte kvelder.

Skrevet

Jeg synes det var et godt tips å spørre en hyggelig vikar i barnehagen eller studenter ved førskolelærerlinja e.l. Har selv jobbet i barnehage for noen år siden, og går nå førskolelærerutdanningen, og jeg hadde i alle fall vært interessert, før jeg selv fikk barn ;) Jeg hadde vært opptatt av at de er flinke, glade i barn og har en del erfaring.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...