Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en gutt som blir to år i juli. Det blir bare to år mellom mine små. Er det flere som får to tette? 1-2 år mellom??

Når har dere termin da?

Det blir en spennende tid. Klarer jeg to små? Blir det sjalusi?? Osv...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei hei. Jeg har to tette - stor koser meg :-))

Gutt på 2 år og 2 mnd og ei jente på 5 mnd :-)

Klart det ble litt sjalusi i straten og det er det til tider også, men vi er bevisst på det og handler deretter.

Nå hører det med til historien at jenta mi er super enkel og sover om natten :-) Gutten har en mer utfordrende karakter men er blitt mye mer kosete og mildere etter at hun kom. Han viser også interesse for henne på en god og øm måte - det meste av tiden. Men plutselig slår han henne med hånden eller en leke. Sånn er det gjerne med storesøsken som ikke helt forstår "reglene" så tidlig i livet.

Håper at de får et nært og varmt søskenforhold i framtiden - men det er klart at det vil bli opp og nedturer også.

Det å få to tette passer oss perfekt - man er inne i stimen likvel, har ikke vendt oss til å ha store selvstendige barn og samtidig får de sikkert masse gelde av hverandre framover. Bare tenk deg å kunne dra på ferier og turer sammen med "gjevnaldrende barn" - helt klart en positiv ting! Lykke til og gled dag! :-))

Skrevet

Det blir 21 mnd. mellom mine barn, har alltid drømt om å få barn med ca. 2 års aldersforskjell, og aller helst på samme måte igjen om 4-5 år.

Skrevet

Vi har en jente på 13 mnd og jeg er 21 uker på vei. Så her blir det 11/2 års mellomrom.

Skrevet

Vi faar vel nesten 3 tette vi...

Har 15 mnd mellom nr 1 og nr 2 og saa bli det 26 mnd mellom nr 2 og nr 3.

3 gutter paa 3, 5 aar.............

Gjest Nydelige Christina+spire!
Skrevet

Blir akkurat 2år mellom mine...oktober 06 og oktober 08:-)

Blir nok veldig travelt det første året regner jeg med, men vi gleder oss masse...kjempekjekt med 2 tette når barna blir eldre :-)

Skrevet

Har akkurat fått to tette, storesøster blir snart 1,5 og lillebror er 3 mnd. Har gått overraskende greit og vært overraskende slitsomt samtidig.

Har vært litt tungt for storesøster, tror jeg, men hun er jo for liten til å klare å gi noe særlig uttrykk for hva hun føler. Samtidig er det skikkelig rørende å se dem sammen, lillebror gliser hver gang hun kommer og legger seg oppå ham og "koser"...

Skrevet

Gutten min er 15 mnd, og jeg har termin i oktober. Har kjøpt søsken vogn nå. Tror dem er litt ung for sjalusi, men vet ikke da.

Får prøve å gi like mye oppmerksomhet til eldste mann.

Skrevet

Jeg får 26 nmd mellom mine to. Har termin 23 oktober.

Skrevet

Blir nesten akkurat 2 år mellom mine. Frøkna har bursdag 3. aug. og jeg har termin 12. juli. Gikk 12 dager over sist, så jeg er innstilt på å få i slutten av juli.

Tror det blir slitsomt, men spennende og koselig og bedre og bedre etterhvert!!! Frøkna er hjemme med meg nå, men begynner i bhg i august, så jeg tenker at hun i hvertfall vil få tilfredsstilt sine aktivitets behov, mens lillebror vil få tid sammen med mammaen sin alene. Det letter i hvertfall min samvittighet når jeg vet at begge to får dekket sine behov. Når frøkna kommer hjem fra bhg vil hun få mye oppmerksomhet, og vi kommer også til å oppfordre familie og venner til å gi henne oppmerksomhet først når de kommer på besøk. Lillebror kan vente, han skjønner jo ikke noe av dette likevel. ;)

Det jeg er mest spent på er legging og soving. Vi har slitt så mye med frøkna så jeg er redd for at lillebror blir likedan. Også gruer jeg meg til første gang jeg skal gjøre alt alene med begge to, ut og inn av bil f.eks. Liker ikke sånne "førsteganger"! Og jeg gruer meg til mannen min skal på jobbreise i oktober.

Skrevet

Artig å se at det er flere!

Jeg ble satt ut til gangs til å begynne med. Så veldig mørkt på det...

Men nå gleder jeg meg til å få en liten en igjen! Eller ei da...:)

Det jeg gruver for er sjalusien! Og jeg håper at babyen blir lettere å få til å sove enn eldstemann. Eldstemann er ganske bestemt så det blir spennende!

Lurer på hvordan det blir å være alene hjemme med to små. Veldig greit at jeg har bhg til eldstemann tre dager i uka da!

Skrevet

Jeg har en jente født i november 2006, venter en gutt i august. 21 mnd mellom.. Grugleder meg..

Skrevet

Ja, litt uplanlagt tett! Blir 1 år og 8 mnd mellom våre. Men det blir spennende... bare vi får vent oss til tanken!

Skrevet

Jeg har fått to tette! :o)

Phu! Litt strevsomt om dagen, men veldig kos! Det er mest slitsomt når begge gråter samtidig, fordi mammasamvittigheten sliter litt da! Har jo bare to armer! :o/ Og så er det litt strevsomt når vi har sykdom i huset...

Ellers går det greit. Eldste er i barnehagen på dagtid da, men har han hjemme 1-2 dager i uka. :o)

Det er 17 måneder mellom mine to... :o)

Skrevet

Blir 20 eller 21 måneder mellom mine! :)

termin i slutten av november eller begynnelsen av desember:)

Skrevet

16 måneder mellom våre prinsesser, 1 på 5 måneder og 1 på nå 22 måneder. Det går strålende nesten ikke noe sjalusi. Storesøster tar seg veldig god av lillesøster. Eneste aberet er att storesøster ikke har barnehageplass. Vi går på åpen barnehage så ofte vi kan. Men det beste hadde vært om hun hadde fått ett par timer om dagen sammen med andre unger. Er veldig greit med 2 tette men man burde ha barnehageplass eller være flink til å møte andre unger for den største. Krysser fingre og tær att hun snart får plass.

Skrevet

Har lyst på to tette vi og, eller d vil si rundt 2 år mellom. Tenker jeg får nok å gjøre, men så kommer de to til å ha mye glede av hverandre også!!!

Skrevet

To tette og en badehette....

James er 1 år og 1 mnd, nestemann kommer i oktober.

Jaddam.. spennendes.

Veldig spennendes.

Skrevet

bli 19 mnd mellom våre en jente og en gutt...

Skrevet

Thea Emilie bli 1 år og 5 mnd når nestemann/dame kommer :) Har termin foreløpig 12.September. Har heldigvis barnehageplass til Thea Emilie, det tror jeg vil lette en del :)

Skrevet

Jeg har to tette jenter med 2 år i mellom og nå venter jeg nr 3 som det også blir 2 år mellom.

Overgangen fra 1-2 var helt grei. Var egentlig bare praktiske ting å gjøre om på. Ting må helt klart forberedes og planlegges mye bedre når du plutselig har to å ta hensyn til.

Men det går seg til! Det er helt utrolig gøy! Er vel derfor jeg skal ha 3 tette!!!!

Skrevet

Tja.....har to gutter på snart 8 år og 6,5 år

Så har jeg to gutter på snart 2 år og snart 9 mnd.

Så ja det er flere av oss ja:)

Går så fint atte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...