Gå til innhold

Flere her som ikke fikk til amming, men hadde melk nok?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk det bare ikke til. Babyen ville ikke ligge i ro, eller ta puppen. Er det flere som har opplevd det? Fant dere ut hvorfor?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi sleit med amminga i begynnelsen. Puppene var for store og runde, så babyen fikk ikke ordentlig tak. Heldigvis fikk vi tips om å prøve brystskjold, og da fikk vi endelig til! Uten det hadde vi sansyniligvis måttet gi opp.

Skrevet

JA! Snuppa nektet å ta puppen da hun ble 10 uker! Slet i flere uker og etter å ha ammet forran JM og lege ble jeg rådet til å slutte! Ammingen gjorde både meg og jenta vår ulykkelig og utslitt. HAdde mer enn nok melk!

Skrevet

Jeg fikk nok melk ved å pumpe. Babyen sugde som den skulle, men jeg har krokete melkeganger og dårlig utdriving, så melken begynte aldri å strømme, babyen forsøkte bare forgjeves å få igang utdrivningsrefkelsen, men det kom nesten ingenting ut, så hun ga opp og sovnet sulten istedet. Hun klarte aldri å tømme brystet, så produksjonen gikk ikke opp før jeg gikk over til fullpumping. Jeg brukte 46-60 minutter med dobbel pumpe for å få ut 200ml, så utdrivingen var elendig, og jeg gikk lei pumpingen etterhvert, selv om jeg da fikk ut nesten en liter melk om dagen.

Skrevet

Ja hadde masse melk, fikk tvillinger en mnd før tiden, så de hadde ikke utviklet suge evnen ennå.. de var ganska svake pga gulsot, så blei tvansforing fra kopp først, så flaske... etter det så ble det liksom ødelagt.. klarte aldri å gi pupp etter det.. de klarte bare å suge av flaske.. så da ble det til jeg pumpet meg, å ga dem flaske.. hadde nok melk til begge da.. men men . alt kan ikke alltid gå som man planlegger...

Skrevet

Anonym 00.00 9.4.2008 eller andre med erfaring...

Jeg har også født en liten baby 5 uker før tiden med gulsot, som ikke orker å suge så lenge på puppen. Så jeg pumper og gir flaske. Hvor lenge orket du å pumpe? Og hvor ofte pumpet du?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...