Leona* Skrevet 8. april 2008 #1 Skrevet 8. april 2008 Vi har ikke akkurat vært så flinke med oljing og vedlikehold.... Masse stygge merker, og mye fuktighet som har blitt liggende rundt vasken. Har gjort klar benken til oljing nå. Men jeg lurer litt på hvordan det er med sprekkene mellom benkeplata og veggen, ved vasken. Burde vi ha lagt noe silikon der?
minsta Skrevet 8. april 2008 #2 Skrevet 8. april 2008 Ja, legg silicon der, så slipper du fukt og råte i mellom der. Det er akkurat det arbeidet jeg skal til med nå, før jeg skal lakke veggen bak.. Men så sitter jeg her og lurer på hva som er lurt å gjøre først og sist.. Fester lakk seg på silicon, tro? Kanskje noen flere som kommer innom her som vet? Lykke til med "ny" kjøkkenbenk! :-D
bruse Skrevet 8. april 2008 #3 Skrevet 8. april 2008 tror jeg ville lakka først. Silikonen skal vel være litt elastisk, tenker at den kanskje mister litt av elastisiteten viss det kommer lakk på. Husk å bruke maskeringstape når dere legger silikon! Og ta litt såpevann på fingeren og stryk over silikonen, så blir det glatt og fint. Og et tips til: Sånn olje til benkeplata setter flekker på veggen som er helt umulig å få bort! Veggen vår ble helt gul og vi måtte male over (selv om det ikke viser med en gang altså!). Så vær forsiktig!
en-to, lappe sko..... Skrevet 8. april 2008 #4 Skrevet 8. april 2008 lakk først du, har prøvd å male silikon her og det gikk ikke...=o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå