Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jeg lurer på om noen der ute vet om livmoren ligger høyere ved 2.gangs svangerskap enn 1? Jordmoren min sier det men det har jeg ikke hørt før. Er 16+4 etter mens termin og livmoren målt i dag lå over feltet. Har ikke vært på ultralyd enda.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan godt stemme det, jeg har et MYE høyere SF mål denne gangen en jeg hadde sist..

Men har fått høre på hver UL at det er en bra stor baby inni der også da, men både magen og alt kom mye fortere denne gangen så er jo fult mulig det stemmer..

Skrevet

Jo, det har iallefall jeg hørt! Og det gjør min livmor, magen er kjempestor! Har ikke målt SF-mål enda, er 18 uker på vei med nr to. Men jeg kjenner livmora helt oppe ved navlen! Og det er bare en der inne... Husk at det er store variasjoner på alt, omtrent alt er jo normalt. Noen er store og noen er små, men de fleste er større med nr to!

Skrevet

Hei du en til....

Rundt uke 18 så skal jo magen være opp ved navlen. Jeg venter mitt 3.barn og det eneste jeg merker at alt er tidligere enn med nr.1. Magen er stor på meg uansett.

Skrevet

Javel, men i Svangerskapsboken står det at toppen av livmora er to fingerbredder under navlen ved 17 uker, så er nå litt større enn gjennomsnittet da. Var på UL i dag, og jordmora sa etterhvert at hun forventet nesten at det var tvillinger fordi magen min var så stor! Men bare en der inne heldigvis.

Skrevet

Jeg fikk spm ved ul i uke 12 jeg om det var blitt bekrefta at det kun var en der inne, for med tanke på størrelsen på magen trodde jordmora det var to, samme trodde mamma og mormor når jeg var hjemme på besøk i uke 10/11...

Skrevet

Jeg har klart hoeyere SFmaal i forhold til sist. Foerste baby laa hele tiden under gjennomsnittskurven, noen faa ganger oppmot den og ble 3440 gram.

Denne gangen ligger jeg helt oeverst innenfor normalen, over gjennomsnittsstreken og denne uken var jeg hos lege og laa jammen meg utenfor normalomraadet.

Men jeg mener jo at jeg er kommet mye lengre enn det legen mener, saa legger vi til en uke til (har 12 dager mellom ULtermin og min termin) saa blir det mer riktig. Tror min egentlige termin er midt mellom min menstermin og ULtermin. Men det er selvsagt ULtermin som teller da, det faar ikke jeg gjort noe med.

Skrevet

Tror ikke det er noe fasit svar på det akkuratt..jeg er annengangs og sf målet mitt lå en cm under nå enn på samme måling med første mann,så nå lå jeg rett under gjennomsnitts streken,lå akkuratt på streken hele veien sist.fikk første mann tre uker før tida(3190 gr),så spent på åssen det blir denne gangen og hvor stor..

Skrevet

Nå skal det legges til at jeg veide 7 kg mindre når jeg ble gravid nå enn forrige gang..vet ikke om det spiller noen rolle??...

Skrevet

Hehe, og jeg veide ogsaa 8 kg mindre foer graviditeten enn jeg gjorde denne gangen jeg ble gravid. =o) Det er visst saann at vaare egne og gravoeren sin foedselsvekt er noe viktigere enn gravid sin utgangspunktvekt i forhold til hvor stort barn man faar. Og det er ikke str paa mor som avgjoer, men om hun er i bevegelse/trening og hva hun spiser - i den grad man kan si at det er noe aa si paa dette da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...