VirreVirre Skrevet 8. april 2008 #1 Skrevet 8. april 2008 Hadde i utgangspunktet tenkt å introdusere grøt når hun er 4 mnd. Men vi skal på to utenlandsturer når hun er 4 og 5 mnd. Da tenker jeg at jeg drøyer det så jeg slipper å tenke på maten når vi er på tur. Men er det nok med morsmelk når hun er så stor? Jeg vet jo det anbefales å fullamme til de er 6, men er det nok for alle babyer? (Hvorfor er det da så mange som begynner med fast føde tidligere da, mener jeg)
Gjest Skrevet 8. april 2008 #2 Skrevet 8. april 2008 Det er ikke alle som har melk nok til ungen er 6 mnd. Jenta vår er straks 5,5 mnd og jeg har fullammet henne fram til nå.Men nå krever hun for mye mat. Har begynt å spise 4 ganger om natta i stedet for 1 tidligere. Har derfor introdusert maisgrøt blandet med morsmelk til henne. Jeg hadde også tenkt å fullamme til 6 mnd, men når jeg sitter og ammer hele dagen og hun ikke er mett må man gjøre det som er fornuftig og introdusere annen mat. Mange mister melka tidligere eller har andre årsaker til at de ikke fullammer til 6 mnd. Men de har nok alle en god grunn skal du se. Jeg kan ikke råde deg til hva du skal gjøre, men du kan jo risikerer å sitte på ferie med en unge som er sulten hele tiden kanskje....?
baby 07.02. Skrevet 8. april 2008 #3 Skrevet 8. april 2008 I følge HS kan skal en begynne med grøt når barnet er 6 mnd pga at da er jernlageret oppbrukt. Å jern får ikke babyen via mm Derfor trenger babyen grøt ved 6 mnd alder. Men det kan jo selfølgelig være at noen babyer krever mere mat før det. Jeg fullammet nr 1 i 6 mnd. Det gikk veldig greit.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå