Gå til innhold

Ferbersmetode - bra eller ikke bra for ungene ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Kan noen forklare hvordan denne metoden er ?

Jeg synes ikke det er noe gøy å la min 20 gammel mnd hyle lenge....

Er det ikke skadelig å la hun skrike seg helt vekk...huff huff.

Camillaa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Metoden er jo å la barnet skrike, gå inn av og til og roe det, for så å gå ut igjen.

Personlig synes jeg ikke noe om denne metoden. Jeg har prøvd den på eldste gutten min, da han var 2 år. Men forbanna meg på aldri å prøve noe slikt igjen. Helsestasjoner er veldig flinke til å pushe på med ferber.. men nei, jeg vil nok se meg om etter andre metoder om nødvendig. Har en nå som aldri har sovnet alene. Heller det en ferber.

For alternativer kan du gå inn på www.toogto.com

Der er det også forum.

Vil veldig anbefalle toogto. Der er det ingen ferber.

Men som sagt, det er min personlige mening. Om noen bruker ferber er det ok for meg. Orker ikke krangle med noen om det ;o)

Skrevet

Takk for svar.

Jeg er i utgangspunktet i mot denne metoden selv....synes det må være en grunn til at barnet føler seg utrygg og håper det egentlig går over av seg selv...men ser også at det kan funke dette.

Men det skjærer i mitt hjertet når hun skriker så mye som hun har gjort de siste 3 kveldene, jeg taper til slutt uansett, da jeg ikke holder det ut. HUFF

Skrevet

Jeg kan ikke smelle harde fakta i bordet å si at ferber er skadelig, men jeg liker det ikke. Har aldri hatt hjerte til å bruke den metoden, men med tid, tålmodighet og kjærlighet har vi da fått orden på søvnen likevel :) (prøver ikke å si at de som bruker den ikke er glad i barna sine!!)

Skrevet

Jeg også tror at kjærlighet, tålmodighet og tid så løser det meste seg :)

Men har hørt folk som har hatt bra suksess med denne metoden også.

Men jeg er ikke sterk nok til å holde ut...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...