Trulte76 Skrevet 8. april 2008 #1 Skrevet 8. april 2008 Leste om hun som så en engel.. Og der leste jeg om søvnparalyse. Er det det jeg også har oppleved? har ikke sett skikelser jeg da..men er 2 ganger jeg har ahtt mareritt..og jeg våkner på en mpte uten jeg er våken likevel og vet jeg drømmer..drømmen fortsetter på en måte og jeg er så bevisst på jeg drømmer og vil prøve å våken.. Jeg hyler..men hører jeg kun hyler inni meg..for jeg tenkte å hyle så samboer kunne vekke meg..men fikk ikke til å hyle høyt. Så begynte jeg å bevege meg side til side for å vekke meg selv opp..men kjenner kroppen ligger stille menst jeg inni meg beveger meg. Var to grusomme opplevelser..det å ville våkne opp og ikke fikk det til..kroppev var helt stille greide ike bevege den..kunn inni meg.. Er det også søvnparalyse? Var en plass jeg bodde i 7 mnd det der..har ikke hatt verken før eller etter jeg bodde der en sånn drøm der jeg vil våkne.. Var en merkelig skremmende opplevelse..
Anonym bruker Skrevet 8. april 2008 #2 Skrevet 8. april 2008 Jeg er ingen ekspert på dette, men slik det høres ut på meg, så har du våknet under REM søvn når du har drømt. Det som skjer under REM søvn, er at kroppen blir paralysert, du kan ikke røre deg. Jeg har hørt at dette er fordi du ikke skal bevege deg og gjøre de tingene du drømmer. (Noen drømmer også utenom REM søvn, det er vel de som går i søvne osv?) MEN når du da våkner, eller hjernen din våkner, vil kroppen din fremdeles være paralysert og drømmen vil også fortsette slik at du vet at du drømmer. En liten forsinkelse, bare... Jeg har også opplevd dette mange ganger, mest når jeg var liten. Varer ikke så lenge, kanskje ett min? Så sovner jeg igjen for å våkne skikkelig etterpå, eller så sover jeg videre som vanlig.
Anonym bruker Skrevet 8. april 2008 #3 Skrevet 8. april 2008 Jeg synes det høres ut om søvnparalyse. Jeg har heller ikke sett ting. Men jeg kan våkne uten å forstå noen ting. Blir bare liggende uten å kunne røre meg. Og jeg skjønner ikke hvem jeg er selv en gang... vet ikke om jeg er gutt eller jente (høres sikkert sprøtt ut...). Det er som om alt flyter, og hjernen min ikke fungerer. Etter at sønnen min ble født, våkna jeg en gang av at han gråt. Det naturlige hadde vært å løftet han ut av senga si, og lagt han opp til oss for å amme. Men jeg forstod ingenting... Visste bare at det var noe jeg måtte gjøre. Etter en stund fikk jeg samlet meg litt og skjønte at jeg måtte slå på nattbordslampa. Men jeg klarte ikke å røre meg. Akkurat som om hjernen min ikke klarte å tenke ut at jeg måtte løfte armen min bort til lampa.... Det gikk jo over etterhvert da. Men veldig ekkelt! Og heldigvis har det bare skjedd èn gang etter at jeg fikk barn
Pigalopp:-) Skrevet 27. desember 2011 #4 Skrevet 27. desember 2011 Har også hatt en slik opplevelse, og kom til at det måtte være søvnparalyse. Jeg "våknet" av at det sto en mann i døra (jeg lå over hos en venninne som var dratt på jobb, men hun hadde sagt at hvis jeg hørte noen i huset så var det bare vaktselskapet). Jeg fikk ikke til å røre meg, og ville si til han at han måtte komme og riste meg våken men fikk ikke fram en lyd (mannen må ha vært en drøm). Så kom han bort til senga der jeg lå, satte seg på huk og bare så på meg. Etterhvert sovna jeg igjen, og våknet helt normalt etter en stund. Men skikkelig ekkel opplevelse!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå