Sjefsmegga Skrevet 8. april 2008 #51 Skrevet 8. april 2008 Forøvrig så synes jeg at alle foreldre trenger litt "avbrekk" fra unger og anledning til å være voksne alene av og til ;-) Gleder meg villt til minsta han overnatte hos besteforeldrene, snart 1år nå og snart kan jeg og samboeren få etterlengta alene tid ei og anna helg. JIPPI!
TheGuy Skrevet 8. april 2008 #52 Skrevet 8. april 2008 Sv: Klapper deres immunforsvaret sammen under psykiske og fysiske påkjenninger? Stressituasjoner feks 20:47 12.02.2008 Tja,kanskje det... Får håpe at jeg ikke blir liggende nå altså... jeg er skikkelig pressa ang barn og skole Det er skikkelig TUNGT til tider fordi barna krever så masse og det gjør faen med skole også! Men nå er heldigvis to eksamener overstått... Faktisk så ønsker jeg meg litt fri fra barna.. Det er fælt å si det, men jeg er litt lei dem. De er våkne enda fordi jeg ikke har energi til å legge dem! Hoff Mye surk fra meg nå, men jeg er ganske nedfor i dag. Tibbit Jaja, Tibbit. høres ut som om du trenger avlastning i perioder!
Gjest Skrevet 8. april 2008 #53 Skrevet 8. april 2008 Liker heller ikke ordet avlastning. Men når det gjelder de som får hjelp (weekendhjem) fra barnevernet trenger de det virkelig. Det skal mye til å få denne hjelpen. Der er det kanskje spesielt barna som trenger det, fordi noen foreldre trenger det for å klare å ta godt nok vare på barna sine. (Dessverre, men slik er det.) Jeg synes det er veldig fint at disse familiene får hjelp og det er sikkert enda flere som trenger det, ja. Men da får vi heller bevilge mer penger til dette, enn å kutte ned blant de som allerede får hjelp.
Gjest Skrevet 8. april 2008 #54 Skrevet 8. april 2008 Ser folk har klikket på innlegget mitt, som forventet Tar en liten oppsummering: - Noen har kritisert meg pga at jeg er splstudent: dette er da vitterlig ikke i behandlingsøyemed. Jeg har empati, omsorg og det som bedre er for mine pasienter. Hva jeg mener personlig er en helt annen sak, men ikke noe jeg fører over til mine pasienter. Jeg respekterer spl-yrket og hva det står for. - En annen ting er at de som virkelig trenger det; kronisk syke barn etc har rett og BØR få AVLASTNING. Også foreldre trenger da en pust i bakken. - Det jeg derimot IKKE liker med ordet avlastning er at folk prakker det på meg: "har du noe avlastning da??" akkurat som jeg er stokke idiot og ikke greier å ta vare på mine egne barn. - Noen sa at jeg ikke har følt motgang eller hva nå enn som ble uttalt. Hvis du spør meg skal jeg fortelle deg om hvordan min hverdag som aleneforelder er. Men jeg trenger ikke avlastning. Livet går opp og ned i perioder, og sånn er det! Jeg vil -ikke- at mine barn skal være i weekendhjem arrangert av barnevernet. - Men så har man de som hoverer over at de har barna hos weekendforeldre og så drar de ut og fester i stedet for å hente seg inn igjen. Er det ikke slitsomt å feste og etterpå måtte ta vare på barna? - Sexen som det dreide seg om: det dreier seg ikke om å ha sex når barnet/a gråter, men å avbryte sexen og heller prøve igjen en annen gang. Det kommer tidsnok tid for å ha herlig romantisk sex. - Hvorfor ikke heller gi foreldreveiledning til de som egentlig bare hadde trengt det? - Du siste som la ut tidligere innlegg fra meg: ja, jeg sier ikke at jeg er perfekt. Og ja, jeg hadde trengt barnefri innimellom. Men ikke AVLASTNING, type "jeg må ha fri hver 6. helg fordi jeg er så sliten". Hvem faen er ikke sliten innimellom. Det må man ha aksept for. - Nå skrev jeg dette innlegget mest for å provosere fordi DIB er så jævla dødt.. jeg kjeder meg her. Det vet jeg at feks mortilgunnar skjønte Hihi.. Håper jeg har fått med meg alt nå
Gjest Skrevet 8. april 2008 #55 Skrevet 8. april 2008 Pila, du har gode ordformuleringer, men du har mistet poenget her. Saken er ikke dem som trenger det, men de som egetnlig ikke trenger det. Vi har nok av eksempler på folk som bare hadde treng foreldreveiledning. Takk gud for at jeg ikke jobber i barnevernet. Det er ikke et yrke for meg.
Gjest -<<- Skrevet 8. april 2008 #56 Skrevet 8. april 2008 "Vi har nok av eksempler," sier du. Hvem er vi? Hvor har "vi" disse eksemplene fra? Jeg har jobbet med blant annet besøkshjem som barnevernstiltak. Jeg har aldri noensinne opplevd at det har blitt gjort vedtak på besøkshjem til et barn uten at det har vært et faktisk behov til stede, og jeg har aldri opplevd at man har valgt å gi besøkshjem fremfor "foreldreveiledning" i et tilfelle hvor det var aktuelt. Fortell gjerne mer om "vi" og "vårt" grunnlag for påstander.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå