Gå til innhold

Det styggeste ordet jeg vet om er AVLASTNING.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kan ikke noe for det, men jeg hater virkelig det ordet. Det er ekkelt og stygt.

"har du noe avlastning?" Høres ut som barnet ditt er en stor byrde.. (for noen er det vel det, men jeg føler at det sier mest om foreldrene og ikke barna)

Tro hvor mange som klikker nå ;) HIT ME!!

Videoannonse
Annonse
Gjest Fløyelsgrøt og smørøyet
Skrevet

Er faktisk helt enig!

Skrevet

Skjøner at de som har pleietrengende barn rundt seg døgnet rundt trenger avlastning.Men vi som har friske og normale barn bør vel ikke kalle det avlastning,men barnevakt..

Skrevet

Åj! Jeg trodde det skulle være ei kaklekråke som skulle rive av meg hodet fordi jeg snakka stygt om måten hun får tid til å feste på ;)

Hehe... jeg er klar for kamp her serru ;)

Skrevet

ja,det synes jeg også, men jeg synes "bekjymret" er annet ekkelt ord...hvorfor skal jeg ikke si her.

Skrevet

Når folk sier det, så er det nok for å spøke og det er vel ikke noe å hisse seg opp over?

Skrevet

Enig med Bighorn. Avlastning må benyttes i rette sammenheng.

Skrevet

ENIG!!!

Og for meg er det nokså likt ordet "Barnefri". For hvorfor trenger en FRI fra egne unger?

Skrevet

Hvorfor det?

Om man f.eks er eneforsørger, kronisk sjuk og har tre unger under skolealder, så ser jeg ikke helt hvorfor det skulle være problematisk å synes ungene sine er fantastiske, men likevel ha behov for - nettopp - avlastning av og til. Ikke fordi ungene er en byrde, men fordi det kan være en byrde å skulle få hverdagen til å henge sammen hele tiden uten noensinne å ha sovet nok.

Skrevet

Jeg vet om MANGE ord jeg synes er mye styggere enn ordet avlastning.... Skal jeg ramse opp noen for deg?

Skrevet

Fordi de kan være krevende og det er deilig å slappe av innimellom og bare tenke på seg selv eller pleie forholdet. Er det stygt også, nå? Synes folk er inne er helt utrolig merkelige noen ganger...

Skrevet

Jeg kan mange mye styggere ord enn det der - men så er jeg fra Nord-Norge da, he he ;-)

Skrevet

Ja, ikke sant! Men saken er at jeg tenker ikke på de som har pleietrengende barn. De trenger det!

Men når normale foreldre, feks aleneforeldre, skriker til seg AVLASTNING fordi de er så slitne etc... Da tenker jeg faktisk mitt!

Har dem fått barn og trodd at det skulle være en dans på roser?

Livet går opp og ned og noen perioder er verre enn andre. Men dette må vi bare godta.

Så jeg synes faktisk det er provoserende når noen spør om jeg har noe avlastning! Avlastning er meget negativt ladet for min del. Vel, noen kaller det jo så fint som weekendhjem etc..Det er jo det samme. Det er barnevernet det går gjennom og man må ha et vedtak. Vanlige mennesker! Hva faen!? Hva med å gi avlastningsplassen til de som trenger det. De med kronisk syke barn feks.

Skrevet

Barnefri ser ikke jeg på som noe negativt. Er da ikke en synd at man ønsker å f.eks gå på resturant alene bare mor og far uten barn en gang. Kun sunt det.

Skrevet

Det handler vel ikke om å trenge fri fra ungene, men å ha litt tid til seg selv.. Og man har jo TEORETISK sett fri fra barna den tiden de er borte/hos far, besteforeldre, barnevakt..

Skrevet

Jeg syns det er veldig situasjonsbetinget. Jeg vet om ett par som fikk to sønner med samme diagnose. De er 100 prosent pleietrengende og får mat gjennom sonde. De trenger oppsyn hele døgnet, for de kan plutselig begynne å vandre og gjøre farlige ting, både for seg og andre. DA trenger man faktisk avlastning. Men når folk spurte meg om jeg fikk noe avlastning i høst (student m lang pendlevei, og alene med to små) så lurte jeg på hva de mente med det. Men jeg svarte - hvis du mener å få tid for meg selv til lekser og husarbeid så ja.

Skrevet

Jeg leste i et blad i dag da jeg satt hos jm. Vi er gode foreldre, flinke på jobben, men ikke flinke nok til å ta vare på forholdet og seg selv. Den var jeg helt enig i jeg.

Skrevet

Har vel ikke barna dine i barnehage heller du da, for det er jo forsåvidt en form for avlastning det også...;)

Skrevet

Og sannsynligvis er det jo akkurat det de mener :)

Skrevet

Krevende, deilig med fri innimellom.. osv. Er det ikke det for alle da?

Hvorfor kan man ikke slappe av når barna er der? Eller er det et must at foreldrene må være alene i huset når de skal ha sex? Kan man ikke ta spabehandling og hva faen annet folk bruker å gjøre når de har BARNEFRI? Hvorfor kan man ikke bare slappe mer av og ikke bli hysterisk om barna begynner å gråte midt i akten? (jeg har ei venninne som klager over at barna forstyrrer dem) Akkurat her må jeg si at det er sikkert en fordel å være "eldre" foreldre. Unge foreldre har generelt dårligere tålmodighet enn eldre.

Vi må nyte barna mens man kan! Om noen år har de blitt store...

Skrevet

Puncy, jeg er aleneforsørger, har to barn med sykdom og har lang pendlervei Og er student. Jeg har aldri barnefri bortsett fra når de er i bhg og jeg på skolen. Alikevel synes jeg det er provoserende å bli spurt om jeg har AVLASTNING.

Gjest Fløyelsgrøt og smørøyet
Skrevet

Syns virkelig avlastning er et horribelt ord. Selv har jeg aldri hverken avlastnign eller barnevakt. Hehe.

Avlastning forbinder jeg liksom mer med de som har litt problemer

Skrevet

Himmel og hav, da har du ikke mye å irritere deg over HI om du klikker når du hörer ordet avlastning. Inneholdet er jo akkurat det samme som om noen sier de vil ha barnevakt eller barnefri eller hva som helst!

Skrevet

Jo, jeg har barna mine i bhg, men det er fordi jeg trenger pass når jeg er på skolen. Ikke fordi jeg trenger fri fra dem.

Og jaaa,det hadde vært godt å ha FRI og kunne gjort hva faen jeg ønsket. Men den tiden kommer tidsnok. Akkurat nå er barna mine små og det er ei tid som ikke kommer tilbake.

Og bhg provoserer meg ikke fordi det er noe folk -må-ha.Men avlastning som kommer på toppen av bhg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...