Gjest Skrevet 8. april 2008 #26 Skrevet 8. april 2008 Fløyelsgrøt: AKKURAT sånne tenker jeg også.. Dessuten lider jeg når jeg ser nicket ditt... NAM! Bortsett fra smørøyet, det kan du ha for deg selv
Gjest -<<- Skrevet 8. april 2008 #27 Skrevet 8. april 2008 Så fantastisk fordomsfullt. Det er ingen som får besøkshjemordninger gjennom barnevernet uten at det foreligger et behov for det. Når ble kommunale instanser kjent for å kaste kostbare ting etter en, liksom? Men at du skal sitte her og "tenke ditt" ut fra andres behov blir bare dumt. At du klarer å ta vare på dine barn og ikke føler noe behov for hjelp til det, er jo supert. At du fordømmer andre som har et behov, og som er ansvarlige nok til å be om hjelp, er forkastelig.
Gjest Skrevet 8. april 2008 #28 Skrevet 8. april 2008 Nei, jeg klikker ikke over barnefri som man betaler for. Det er sjelden mer enn en kveld. Men når man må ha vedtak gjennom barnevernet for å få AVLASTNINGSHJEM... det er DET jeg reagerer på. I mine øyne er man ganske spesiell (les: problemer) om man trenger AVLASTNING gjennom barnevernet. Men bevares, folk er forskjellige...
*bolla pinnsvin* Skrevet 8. april 2008 #29 Skrevet 8. april 2008 Hvis du leser det jeg har svart på, så er det ei som sier at ordet barnefri er stygt, altså mener hun det er feil å ha barnevakt innimellom og det synes jeg er helt fullstendig fjernt å si.
Gjest Skrevet 8. april 2008 #30 Skrevet 8. april 2008 Javel. Personlig fatter jeg ikke hvorfor du gidder la deg provosere av et ord
katlinka Skrevet 8. april 2008 #31 Skrevet 8. april 2008 "I mine øyne er man ganske spesiell (les: problemer) om man trenger AVLASTNING gjennom barnevernet" Herre, er det 1. april i dag? Hva mener du med det utsagnet?
Gjest -<<- Skrevet 8. april 2008 #32 Skrevet 8. april 2008 Men dine øyne har jo helt åpenbart aldri jobbet innen barnevernet, siden du kan komme med de uttalelsene du gjør. Så mens vi er i gang med å fordømme ord og slikt, hva synes du om begrepet "uttale seg om ting man ikke har greie på"?
Audacious Angel Skrevet 8. april 2008 #33 Skrevet 8. april 2008 Jeg liker heller ikke ordet avlasting som et annet ord for barnevakt. Besteforeldrene her lurte på om ikke vi trengte litt avlasting fra snuppa på 2,5år siden vi har mye å gjøre. Vi er begge studenter og han jobber i tillegg, har to barn og to hunder. "Nei!" sa jeg da, "vi trenger ikke avlastning. Meeen snuppa elsker å være på besøk hos dere så vi lurte på om ikke dere hadde lyst til å hente henne i bhg en gang i uka." Snuppa skal ikke plasseres hos noen fordi vi trenger avlastning, men fordi hun har lyst og trives med å være i eks. bhg og hos besteforeldre.
Gjest Skrevet 8. april 2008 #34 Skrevet 8. april 2008 Jøss, her viser du tendenser til holdninger som i min verden ikke samsvarer med at du skal bli sykepleier. I den utdanelsen er det jo også vektlagt etikk og holdninger, og du viser tilsynelatende noen fordommer som ikke akkurat oser av medmenneskelighet. I min verden kan det være et tegn på at man har ressurser og selvinnsikt hvis man ber om avlastning. Da får man hjelp før man får alvorlige problemer. I min verden er det en god ting, og ikke en ting jeg ser skjevt på.
mam33 Skrevet 8. april 2008 #35 Skrevet 8. april 2008 Helt enig! Storkoser meg, og har det alltid best, når jeg er sammen med barna mine... Småbarnsperioden er en hektisk, men en fantastisk tid, synes jeg... Og det går jo så fort! Jeg liker heller ikke ordet avlastning, når det gjelder barna mine. F.eks: det skal vel bli godt/herlig når eldstemann får barnehageplass! De er vel ikke en byrde!
aanonym Skrevet 8. april 2008 #36 Skrevet 8. april 2008 Det hendte nok jeg bruke ordet "barnefri" tidligere, da jeg var alenemor. Da i betydningen"fri til å jobbe overtid slik at jeg kan ha kortere arbeidsdager når jeg har barnet" - og ikke minst "fri til å gjøre kjedelige ærender slik at jeg kan bruke tiden på barnet når han er hos meg."
Verdens peneste gutter er mine Skrevet 8. april 2008 #37 Skrevet 8. april 2008 Ikke skal enn bruke ordet avlastning, ikke ordet barnevakt og ikke ordet barnefri. Hva i alle dager skal enn bruke da??????? Og du HI skal du bli sykepleier så må du lære deg å vise empati, omsorg og være medmenneskelig. I måten jeg leser det du skriver på nå så er det ikke mye av det.
Gjest Sekretøsa Skrevet 8. april 2008 #38 Skrevet 8. april 2008 Jeg har aldri tenkt over ordet "avlastning"; men hvorfor skal vi som føler at det noenganger er godt og være alene, uten barn, straffes for det da? Jeg sier aldri at jeg har avastning, men jeg kan godt si at jeg har barnefri! Og når ungene ikke er hjemme, så har jeg jo det! Fri fra fra barna. Om folk velger og tolke det som at jeg ikke orker og være i nærheten av mine egne barn, så får det stå for deres regning, men noenganger er det ufattelig godt og sove til man våkner av seg selv, eller dra ut og spise uten og måtte tenke på at man må skynde seg hjem. Og ha sex når ungen ligger og skriker??? Spar meg!
Northernlights Skrevet 8. april 2008 #40 Skrevet 8. april 2008 Jeg trenger avlastning,jeg! Hadde gitt mye akkurat nå for litt "hjelp" med et av barna mine. Føler ikke det som noe problematisk ord i det hele tatt. Ser på det som "hjelp" til å få egen styrke og energi, når man er fysisk og psykisk sliten.
Gjest Riga + snulla & vesla Skrevet 8. april 2008 #41 Skrevet 8. april 2008 Jeg har ingen formening om ordet avlastning, ordet drittkjærring derimot...
Joikaboll@ Skrevet 8. april 2008 #44 Skrevet 8. april 2008 Avlastning er vel avlastning, ser ikke at det kan være noe "stygt" ord. Vår funksjonshemmede 3 åring er på privat avlastning hver 4. helg gjennom kommunen. Hva annet kan vi kalle det? Men om du mener avlastning fordi barnet er hos bestemor 4 timer en dag er jeg enig med deg, det blir feil.
Joikaboll@ Skrevet 8. april 2008 #46 Skrevet 8. april 2008 Også var det dette med å lese gjennom hele tråden før en svarer da :-) Har bare skummet meg nedover, men forstår poenget til HI. Sier meg enig med pila sine kloke svar. Legger også til at vi ikke har avlastning for 3 åringen fordi vi trenger fri fra han, men vi har valg å ha avlastning slik at han kan få kjenne på følelsen av å bli litt bortskjemt med å være aleine med et voksent par, bli skikkelig skjemt bort, uten 3 eldre søsken som hele tiden er til stede.
Audacious Angel Skrevet 8. april 2008 #47 Skrevet 8. april 2008 Nei avlastning er ikke et stykt ord, men ofte et misbrukt ord, eller feil brukt ord. Selvfølgelig trenger de som har et sykt barn eller som er syke selv avlastning. Men barnevakt er ikke avlastning sånn som jeg ser det. Og du HI, de som får avlastning gjennom barnevernet har vel en grunn til det.... ellers så ville vel aldri barnevernet satt inn avlastning til barnet/barna? Tror ikke akkurat at det er noe de gjør fordi foreldrene trenger litt ferie fra barna sine... *riste på hodet*
Tøysetipp Skrevet 8. april 2008 #48 Skrevet 8. april 2008 Jeg tror mange er redde for å innrømme at de trenger hjelp eller måtte komme til og trenge hjelp. Følelsen av å svikte som foreldre sitter godt forankret i de fleste. Jeg synes det er viktig å tenke på at avlastning først og fremst er en ressurs for barn og foreldre - og ikke et skjellsord. Jeg har registrert at mange har en oppfatning av at barnevernet er noe skrekkelig. Og det er vel også kanskje de verste historiene vi får servert. Men, det viktig å huske på at barnevernet er barnas rettigheter. De er der for å bidra, støtte og veilede der det er behov for det. Litt på kanten kanskje, men jeg kunne ikke dy meg.
Gjest Skrevet 8. april 2008 #49 Skrevet 8. april 2008 Vet du hva HI, i hele denne tråden fremstår du som så hoverende, lite empatisk og ufin mot de med andre behov enn deg selv at jeg blir helt paff. Hva med å prøve å se andres behov, se at andre kan leve andre liv enn deg selv om det ikke vises utenpå dem? Må bare si meg enig i hvert eneste kritiske innlegg du har fått. Med en ekstra liten sign. under pilas innlegg (velformulerte som alltid!). Måtte du aldri møte motbør slik at du kunne trenge hjelp fra andre! (Eller kanskje det er nettopp det du burde, så du fikk deg en vekker for tungt livet dessverre kan være.)
Sjefsmegga Skrevet 8. april 2008 #50 Skrevet 8. april 2008 Jeg skjønner hva du mener, men er ikke helt enig ;-) Oret er kansje litt mye "misbrukt"....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå