Gjest Skrevet 8. april 2008 #1 Skrevet 8. april 2008 Hva skjer hos legen ved første besøk? Hvor fort kom dere til legen? Eller hvor lang tid hadde dere prøvd. Gikk dere til spesialist eller bare vanlig fastlege? Hva slags prøver blir tatt etc
MartheMor+Lillegutt Skrevet 8. april 2008 #2 Skrevet 8. april 2008 Vi har vært til utredning. Først var jeg til vanlig legetime der jeg fortalte om problemet, og det ble tatt vanlig GU. Fikk så beskjed om å komme å ta blodprøver på en spesiell dag i syklusen (husker desverre ikke hvilken) for å se om jeg har EL. Deretter sendte fastlegen inn henvisning til gynekolog for videre utredning. Fikk time hos han vel en måned etterpå, der ble det tatt innvendlig UL på meg, blodprøver på både meg og sambo + at de så på sædprøven hans. Det endte med at gynekologen mente at sambo har redusert sædkvalitet (selv om de på fertilitetsavdelingen i haugesund ikke kunne se dette), og jeg ble ikke videre utredet. Gynekologen sendt henvisning for prøverør i Haugesund, og nå er vi i gang med nesespray og sprøyter. Vi hadde prøvd i litt over ett år når jeg gikk til legen.
Heli 79-har jente+ gutt Skrevet 8. april 2008 #3 Skrevet 8. april 2008 Vi har vært til utredning. Ble henvist etter 1 år fra fastlege etter blodprøver. Fikk time etter 1-2 mnd og samboer måtte levere sædprøve. De fant ut at jeg hadde kanskje pco og sambo litt lavt antall spermier. Dette gjorde at vi ble tilbudt hormon tabletter som satte litt piff på eggløsningen. Etter 3 runder med mislykket forsøk så ble vi tilbudt ivf. I mens vi ventet på det så fikk vi ny tablett runde som resulterte i graviditet:) Det var moro å ringe å avbestille timen til samtalen om ivf. Det jeg gjorde selv for å hjelpe til var å gå ned i vekt ( ca 8 kg) og slutte å røyke. Tror det hadde mye med saken å gjøre. Sambo spiste sink tabletter akkurat den mnd det klaffet også. Så alt i alt funka dette hos oss.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå