Svartengel, 3 år og spira satt Skrevet 8. april 2008 #1 Skrevet 8. april 2008 Dette synest jeg er bare tull. Snart er vi vel ikke Norge lengre men en unistat. 17 mai er for å feire norsk grunnlov og frigjøring, ikke at vi har mange etniske i landet vårt(ikke at det er negativt) Nå må vi snart godta at noe vil vi ha for oss selv. Man integrerer jo seg i landet man flytter til, man endrer ikke deres tradisjoner for å vise at vi er her også. Har ikke noe imot at de feirer med oss, går i tog og spiser is, men ta hensyn. Hold flagget deres til deres dag eller fndagen
NuttaMi*med 3 små:) Skrevet 8. april 2008 #2 Skrevet 8. april 2008 Der er jeg enig...holder 17mai hellig. Men de må gjerne være med på feiringen, men med norske flagg.
råååsa-med gutt og jente:) Skrevet 8. april 2008 #3 Skrevet 8. april 2008 enig med hun over her! bli gjerne med på feiringen men bruk norske flagg!!! Er jo Norge vi feirer!!!!
simba>>>3gutter Skrevet 8. april 2008 #4 Skrevet 8. april 2008 Helt enig! på 17 mai mener jeg at vi skal hedre Norge og det Norske flagget og da har ikke andre lands flagg noe der å gjøre. De kan hedre sitt flagg på sine dager eller fn-dagen.
Piken på landet Skrevet 8. april 2008 #5 Skrevet 8. april 2008 Enig med dere. Flott viss de vil være med på å feire landet de bor i, de er jo endel av det norske samfunnet. Nettopp derfor syns jeg at de kan ha det norske flagget de også.
Vilhabebis:) Skrevet 8. april 2008 #6 Skrevet 8. april 2008 Er helt enig!! Å ha utenlandske flagg i toget er egentlig meningsløst.. Det er jo den NORSKE nasjonaldagen.. Vi feirer jo Norge, da er det helt absurd å ha andre flagg der... Ber ikke til gud og jesus i moskeer heller.. Det er to vidt forskjellige ting. Hva skal det symbolisere da? De utenlandske flaggene? Og dessuten.. disse barna som går i tog er vel født og oppvokst her og er norske og kjenner ikke til noe annet.. Hvorfor skal de da ha et flagg der som de ikke har tilknytning til annet enn at foreldrene er derifra. Det er på ingen måte bidrag til intergrering ihvertfall! Nei, hjertelig velkommen til å feire 17.mai med oss, men med norske flagg! Synes det er flott å se forskjellige utlendinger spise is og gå i tog og feire dagen med oss:)
Mamma mjaua Skrevet 8. april 2008 #7 Skrevet 8. april 2008 ja, på norges dag må man bruke norges flagg.. ikke noe annet sitt land sitt flagg når man feirer norge!
2prins1prinsesse+bøllefrø Skrevet 8. april 2008 #8 Skrevet 8. april 2008 her er jeg enig! 17.mai skal kunn feires med norske flagg! er jo en viktig dag i Norges historie! synes nesten det er litt respektløst å komme med andre flagg på den dagen! men at de feirer dagen å kler seg i feks bunad å sånt er helt topp!! synes bare det med flagget er litt hellig!
♡ snart 3barnsmamma Skrevet 8. april 2008 #9 Skrevet 8. april 2008 Ser jeg er den eneste som ikke synes det gjør noe. Jeg blander meg ikke opp i hva andre gjør jeg, så hvis de ønsker å flagge med sine lands flagg så er det helt greit for meg Synes ikke at det sverter norges nasjonaldag på noe som helst måte.
Mamma`n til Trym Skrevet 8. april 2008 #10 Skrevet 8. april 2008 Det er heller ikke så vanskelig å få tak i norske flagg like før 17-mai Men når det er sagt så synes jeg at barna skal ha norske flagg i toget, men i borgertoget der de har foreninger og slikt blir det litt anderledes. Der er det greit med flagg fra deres land
Verdens peneste gutter er mine Skrevet 8. april 2008 #11 Skrevet 8. april 2008 Jeg er enig med deg HI. Dette er ¨vår grunnlovsdag og den skal feires med norske flagg. Jeg har ingenting i mot at folk feirer sine nasjonaldager når de har det med sitt flagg. Men 17 mai er nasjonaldagen til Norge og den skal feires med norske flagg.
Verdens peneste gutter er mine Skrevet 8. april 2008 #12 Skrevet 8. april 2008 Og det er bare koslig at våre nye innbyggere feirer norsk 17 mai da men da med det norske flagget.
*H* Skrevet 8. april 2008 #13 Skrevet 8. april 2008 nei 17. mai for norske flagg. usj høres kanskje rasistisk ut men det er jo norges dag da.
Svartengel, 3 år og spira satt Skrevet 8. april 2008 Forfatter #14 Skrevet 8. april 2008 alt blir jo rasistisk for tiden. Syns det er vanskelig å si ifra om ting som har med etnisitet å gjøre for da får man rasist stempelet med en gang.
It's all about me Skrevet 8. april 2008 #15 Skrevet 8. april 2008 Adre flagg på 17 mai er både feil og respektløst.
Gjest Skrevet 8. april 2008 #16 Skrevet 8. april 2008 Jeg har ingenting i mot våre nye landsmenn. Ei heller at de ønsker å feire sitt lands nasjonaldag, deres religions nyttår/jul o.l. Men når de skal begynne å blande andre flagg inn i 17.mai - da blir jeg ordentlig provosert! 17.mai er Norges dag, ikke Iraks, Afganistans eller Somalias dag. Nei, 17.mai hører Norge til! Men hva kan vi gjøre for å hindre at andre nasjonaliteters flagg brukes under vår feiring da? Så lenge politikerne mener at det er lov, så virker det ikke som at vi andre har så mye vi skulle ha sagt. Og selv om det er mange som mener at 17.mai er Norges dag og at andre flagg ikke hører med i akkurat den sammenhengen, er det ikke mange som tør å gjøre noe med det. Dersom vi protesterer vil vi jo fort bli ansett som rasister, hvilket jeg tror svært få av oss er. Norske flagg på 17.mai!
mamma til 2 skjønnheter Skrevet 8. april 2008 #17 Skrevet 8. april 2008 Vi feirer Norge, og da skal vi bruke det NORSKE flagg !! Alle er velkommne til å feire landet vårt, men med våres flagg .Det er akkurat som at jeg skulle stå på stadion å heie på Viking, men med VIF sup utstyr..
mor til to. 15mnd og 6år Skrevet 8. april 2008 #18 Skrevet 8. april 2008 og andre hadde reagert om vi gjorde det mot de
Supermamm Skrevet 8. april 2008 #19 Skrevet 8. april 2008 Ser ut til at jeg mener det samme som de fleste andre her. Alle skal være hjertlig velkommen til å feire 17. mai, men det skal være med norske flagg ja.
*FLoRinA* Har født!!!! Skrevet 8. april 2008 #20 Skrevet 8. april 2008 Plager ikke meg om de bruker flagg fra sitt land på 17 mai. Syntes ikke det er respektløst....Det vil uansett være en overvekt av norske flagg... Syntes det er flott at de deltar på 17 mai...
Bebbiss Skrevet 8. april 2008 #21 Skrevet 8. april 2008 Synes 17. mai er en "heilnorsk" dag og synes ikke andre flagg har noe på den ene dagen i året å gjøre. Andre land har jo andre frigjøringsdager/feire-/flaggdager.
Lykkelig m@mm@ Skrevet 8. april 2008 #22 Skrevet 8. april 2008 Helt enig 'venter og tenker' - hvorfor feirer man 17.mai, liksom...
Smånetta 14.mai Skrevet 8. april 2008 #23 Skrevet 8. april 2008 Jeg synes det er flott å feire at det å være norsk kan ha flere farger og flere flagg. Jeg er opptatt av 17.mai og synes det er en flott dag, nettopp fordi det er en kjempefest for alle folk. Da er det ikke så rart at folk med utenladns opprinnelse gjerne vil vise at de får lov til å være med selv om de kanskje har mor eller far, eller selv kommer fra et annet land. Vi feirer jo 17 mai på vår måte når vi bor i utlandet også...
2 Gullunger Skrevet 8. april 2008 #24 Skrevet 8. april 2008 Jeg er helt enig med HI, og syns i dette var et tåpelig forslag. Hjertelig velkommen til nye landsmenn, dem har jeg ingenting imot - men på 17. mai feirer vi Norge mener jeg. Syns det har litt med integrering å gjøre også - hvorfor skal alt det norske viskes ut og tilpasses de andre, det er viktig å holde på noe av det norske også, og at de som ønsker å bo her kan omfavne noe av det også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå