råååsa-med gutt og jente:) Skrevet 8. april 2008 #1 Skrevet 8. april 2008 merker at jeg blir litt trekt!!!! Alle hormonene mine fyker rundt for tiden og gjør bare ugagn! Vet jo at de må få lov til å reise når de vil. men hadde jo trodd at de ville være her når de fikk sitt nye tante og onkel barn!!! Er jeg så mye ute å kjører med disse hormonene mine????
yasmina Skrevet 8. april 2008 #2 Skrevet 8. april 2008 Personlig syns jeg kanskje du tar litt hardt i naa:) De blir vel borte ca 2 uker og saa komme de hjem igjen og med tanke paa at barnet kan komme (innenfor normalen ) 3 uker foer Ulterm og 2 uker etter er det vel litt droeyt aa forvente at de skal holde seg hjemme.... Her ser det ut til at mine foreldre ikke er her naa minsten blir foedt og jeg blir ikke spes fornaermet over det....
Mammahjertet Skrevet 8. april 2008 #3 Skrevet 8. april 2008 Helt ærlig så synes jeg det er for mye å forvente at søsteren din skal være hjemme rundt termindatoen din ja. For det første kan jo fødselen din skje når som helst inne to uker før og to uker etter termin (og utenfor denne perioden også selvsagt), og for det andre så skal du jo ligge litt på sykehuset og har mye å tenke på selv de første dagene. Selve fødselen kan jo også ta noen dager. Sjansen er jo derfor stor for at hun er tilbake igjen før noe har skjedd, eller rett etter at det har skjedd, eller at hun drar rett etter at noe har skjedd. Så hvis hun skal ta hensyn så må hun holde seg rundt deg minst en mnd og det synes jeg er litt mye å forvente av en søster, med unntak av hvis hun skal være borte veeeeldig lenge eller hvis du hadde tenkt å ta henne med på fødselen!
råååsa-med gutt og jente:) Skrevet 8. april 2008 Forfatter #4 Skrevet 8. april 2008 det ante meg at jeg tok litt hardt i ja!!!!! men tror jeg kommer til å føde på termin. har jeg gjort tidligere også! men man vet jo aldri:) men jeg kan me hånden på hjerte si at jeg kunne ikke reist langt vekk viss det var min søster som skulle føde!!
grysom Knut-Elias og lillebror Skrevet 8. april 2008 #5 Skrevet 8. april 2008 du kan nok ikke forvente at hun skal være hjemme rundt din termin. det er jo tross alt ikke like stort for henne som for deg.
råååsa-med gutt og jente:) Skrevet 8. april 2008 Forfatter #6 Skrevet 8. april 2008 hehehehe.....oki!!!! jeg tar den!!!! hhehehe....hvordan KUNNE jeg tenke sånne tanker....hehehe:) skal legge de bort med en gang:)
Piken på landet Skrevet 8. april 2008 #7 Skrevet 8. april 2008 Jeg tror nok hormonene dine løper løpsk nå ja. Jeg hadde ikke kommet på å reagert engang. Svigerforeldrene mine reiste til London dagen etter at jeg fødte sist, så de kom for å se henne på vei ut. Når de fikk sitt første barnebarn, var de i USA. De kan ikke avlyse alle planer i en hel måned heller, er ikke så lett å vite når en føder. Det viktigste må vel være at de stiller opp senere, er ikke så mye de kan gjøre den første tiden allikevel.
Bare™ Skrevet 8. april 2008 #8 Skrevet 8. april 2008 Skal komme med en nyhet til deg som helt sikkert vil trøste deg en masse: Det er DU som skal føde, så søstern din kan fly uten at det er noen fare for babyen
Bare™ Skrevet 8. april 2008 #9 Skrevet 8. april 2008 PS! Mine svigerforeldre var på jobb når jeg fødte- og det var deres første barnebarn... Hva kunne jeg gjort
yasmina Skrevet 8. april 2008 #11 Skrevet 8. april 2008 Har din soester barn ? Jeg har ingen forventninger til at noen oppholder seg i naerhetn naar jeg for barn, men er nok enig med deg at hvis det var min soester saa ville jeg vaert i naerheten. Mern jeg er jo eldst og tror nok fremdeles at det er min oppgave aa passe paa henne
gutt-08, jente-11*fødeklar* Skrevet 8. april 2008 #12 Skrevet 8. april 2008 jeg er faktisk helt enig med deg! hadde min søster dratt på ferie når jeg har termin, hadde jeg også blitt litt furt! til syden kan man reise når som helst, men man føder bare en gang! og da gjør det ingenting om hun tar hensyn til det. iallefall om dere er ganske nære venner. og du ville jo aldri reist bort hvis hun det var hun som skulle føde. noen ganger kan man sette andre før seg selv. hadde hun bestilt ferien før hun visste at du var gravid, hadde det vært en ting, men hvis hun visste at du har termin da, og bestemmer seg for å reise bort akkrurat da, så er det dårlig gjort! det er i alle fall min mening!
Chezka Skrevet 8. april 2008 #13 Skrevet 8. april 2008 Du tuller nå, eller?? Hva i alle dager gjør det om din søster er i syden når du føder? Selve fødselen er vel ikke så spennende for andre enn foreldrene, ungen får hun jo se når hun kommer tilbake fra syden :-) For øvrig var min egen søster i syden da jeg fikk min datter, det kunne da ikke falle meg inn å ofre det en tanke. Om min egen søster skulle føde, og det samtidig passet med en sydentur for meg akkurat da, ville jeg også helt klart dratt til syden. Skulle bare mangle. Vi som er gravide tror kanskje at hele verden er like opptatt av selve fødselen som vi selv er, mens akkurat det i virkeligheten er litt likegyldig for resten av slekta.
Mamma`n til Trym Skrevet 8. april 2008 #14 Skrevet 8. april 2008 Jeg skjønner deg godt! Jeg reagerte på akkurat samme måte da moren min spurte når terminen var og utbrøt: men da er jo jeg og søsteren din i syden! Jeg syntes det var soleklart at den sydenturen kunne de absolutt utsette eller ta to uker tidligere så de var der da jeg får babyen. Moren min hverken utsatte eller tok den to uker tidligere. Det tok noen uker før jeg kom over det. Kjenner fortsatt at hun bør ha landet når jeg ligger på sykehuset!!! -men så er jeg fortsatt gravid da
Tjukkemagen *m/jente 1.mai* Skrevet 8. april 2008 #15 Skrevet 8. april 2008 Personlig hadde jeg ikke blitt fornærmet hvis søsteren min var på ferie. Kanskje mer sårt dersom foreldrene mine var reist bort den perioden. Særlig ettersom det er min første, og deres første barnebarn. MEN de holder seg hjemme og tar ferien før terminen min. Hva søsteren min skal gjøre er meg revnende likegyldig. Vi har et godt forhold, men hun får komme når det passer henne. Har ikke engang tenkt på å spørre henne om hun har ferie akkurat da jeg..... Det er jo litt "min skyld" også da som har "lagt terminen" midt i fellesferien :-P
snart mor til 3 Skrevet 8. april 2008 #16 Skrevet 8. april 2008 næh...er vi flere som bruker den setningen og unnskylder alt og alle med grunnlag av at de er søte? hehe.. er samme som jeg også sier.. greit har jeg KANSKJE vært BITTTEPITTELITTE granne hormonell til tider,men jeg er så søt at det gjør ingen ting
Gjest Skrevet 8. april 2008 #17 Skrevet 8. april 2008 Da søsteren min var gravid, ble jeg satt opp på kurs i forbindelse med jobben med avreise termindagen hennes. Det sa jeg nei til med en gang! Jeg ville jo være hjemme når jeg skulle bli tante for 1. gang. :-) Jeg og søsteren min hadde ett veldig nært forhold, å alt rundt graviditeten hennes ble litt spesielt siden hun bare var 16 år. Så ville liksom 'passe på henne' hehe Jeg tror ikke søstren din mener noe vondt med det... Men kanskje dette er deres sjanse til å dra til synden? Det skal jo passe med ferie osv. Og som andre sier her: kan jo hende du går over tiden, å hun er kommet hjem til fødsel, eller rett etter :-)
It's all about me Skrevet 8. april 2008 #18 Skrevet 8. april 2008 Hvor lenge skal hun være borte, et år, to år??? Kommer da hjem tidsnok til å få med seg alt, og er de borte de første dagen ser jeg ingen skade ved det. Vet jo aldri når fødselen kan starte, kan jo skje både uker før og uker etter termin. Så skulle de unngått å reise når du føder er det ganske mange uker som skal utelukkes. Det er du som skal bli mamma, de må da få fortsette å leve.
zethaline Skrevet 8. april 2008 #19 Skrevet 8. april 2008 HALLO!!!!!!Det er søsteren din,ikke moren eller kjæresten din,skulle skjønt da om du hadde blitt fornærmet.Men ikke søsteren din,ikke sikkert du kommer til termin og hva skal hun gjøre mens du venter,tvinne tommeltotter??????
Jente 07 + reke 30.okt. 08 Skrevet 8. april 2008 #20 Skrevet 8. april 2008 Satt litt på spissen så hadde jeg satt pris på at de fleste familiemedlemmer var bortreist rundt min termin, hadde vært så skjønt å fått litt fred de første ukene. Hadde gladlig født uten mannen også, om alle var bortreist slik at vi ikke fikk barnevakt. Syns kanskje du overreagerer, men nå vet ikke jeg hvor avhengig du er av søsteren din.
Trulte76 Skrevet 8. april 2008 #21 Skrevet 8. april 2008 De får jo uansett treffe sitt nye tante-onkelbarn når de kommer hjem igjenn De blir jo ikke vekke så lenge. Synes ikke du kan reagere på dette ..
Miniogmy Skrevet 8. april 2008 #22 Skrevet 8. april 2008 tenk på det sånn : rett etter fødselen, er det et kjemperush med folk som vil hilse på, gratulere osv. om dette er ditt første barn, tror jeg du er så i lykkeland over lillenurk at du helst vil ha det for deg selv. etter to uker er det deilig med avløsning og søte gaver fra andre steder enn h&m, og et sprudlende, nyskjerrig tante og onkelpar på besøk til å skifte på underet og kose! skjønner at det er litt sårt, men de er sikkert like stolte i syden?? send fine mms og friste dem med da vet du!!!
Venezia 1 Skrevet 8. april 2008 #23 Skrevet 8. april 2008 Da jeg bar nr 1 reagerte jeg på at svigermor planla sydentur ved min termin. Nå kom babyen for tidlig så da gjorde ikke det noe uansett, men jeg husker jeg syns det var veldig rart. Nå bærer jeg nr 2 og om hun hadde dratt til syden ved termin nå så hadde jeg ikke brydd meg. Dessuten har jeg nå gått 2 uker på overtid så hun ville vært hjemme igjen nå uansett. Men hormoner er slemme og får oss til å reagere mye sterkere enn ellers på ting så jeg forstår hvordan du reagerer, samtidig så vil jeg anbefale deg å ikke tenke så mye på det. De første dagene trenger du hvile og det er bare godt at ikke alle kommer løpende på besøk med en gang.
Supermamm Skrevet 8. april 2008 #24 Skrevet 8. april 2008 Personlig ville jeg vært kjempelei meg om søsteren min hadde fått barn uten at jeg hadde vært i landet! Hadde nok ikke planlagt å reise noe sted nei. Jeg vet at min søster også ville gjort det hun kunne for å være i Norge når niesen hennes kommer til verden: ) Men jeg hadde ikke blitt sur eller noe, er liksom bare en selvfølge å tenke på det...
Lykkelig m@mm@ Skrevet 8. april 2008 #25 Skrevet 8. april 2008 Synes også at søster må få lov til å reise vekk i ferien sin.. Kanskje litt anderledes med besteforeldre( men ferie er nå ferie..) De hormoner, de hormoner...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå