Anonym bruker Skrevet 8. april 2008 #1 Skrevet 8. april 2008 Babyen min er ingen gulpe baby, når jeg bytter bleie bruker jeg unik våtservietter. Vasker også hender og ansikt med disse. Skifter ikke body før den har blitt skitten. Bader en gang i uken av og til går det 2 uker. Noen som gjør som meg uten dårlig samvittighet? Eller bader alle hver kveld?
Anonym bruker Skrevet 8. april 2008 #2 Skrevet 8. april 2008 Ingen gulpe baby her heller, bruker tørrservietter som jeg væter i vann og tar litt olje på om det er mye bæsj. Om natten når det skal gå fort eller på tur bruker jeg våtservietter jeg og. Natusan sådan, ingen sår stump eller andre plager. En body kan brukes i flere dager, samt andre klær. De blir jo ikke akkurat skitten eller svett de små babyene. Har dessuten ikke overflod av klær, han vokser jo bare ut av de likevel. Versegod til dere som gidder bytte alle klærne hver dag- ikke min vaskemaskin som skal gå hver dag. Her er det 2 ganger i uken kansje. Bad 2 ganger i uken. Helsesøster sa det var passelig, bør ikke bade for mye da de har naturlig fettlag i huden som slites med mye bading. Bruker kun olje i badet, det også Natusan. Har ingen problem med å bruke hverken Natusan som noen sier inneholder masse farlige stoffer. Hadde det vært såååå skadelig hadde det ikke blitt solgt. Som om ikke det er godt nok bruker jeg også Baby Bjørn- ikke akkurat det dibbere anbefaler. Da skal det være Moby Wrap eller Mei Tai- så moderne og hipt. Ingen dårlig samvittighet her heller. Sønnen min har det kjempebra og trives godt Til alle sammen, gjør som dere føler for - det er dere som kjenner deres barn best.
Anonym bruker Skrevet 8. april 2008 #4 Skrevet 8. april 2008 Hei, ikke for å være vanskelig og ekkel, men bare en liten kommentar til "Hadde det vært såååå skadelig hadde det ikke blitt solgt." Først må jeg presisere at jeg ikke har noe "anti-forhold" til Natusan bortsett fra at jeg ikke bruker det foreløpig på baby pga parfymen. Bruker det på meg selv. Men man kan ikke stole på at alt som blir solgt ikke er farlig. Det er jo ikke lenge siden alt oppstyret om disse perlene som var så giftige. Og det finnes så mange eksempler.
Anonym bruker Skrevet 8. april 2008 #5 Skrevet 8. april 2008 Hva er det som skal til for at du ikke skal bruke Natusan da?? Ikke sååå farlig. Høres ut som; jo, det er skadelige stoffer som kan være skadelige, men babyen dør jo ikke...
Gjest Skrevet 8. april 2008 #6 Skrevet 8. april 2008 Synes 2 uker uten bad var i meste laget jeg da. Her bades det ca. 2 ganger i uken. Hun er nok ikke skitten, men hun har masse hår, så greit å få vasket det litt. I tillegg til at det er kos å bade Jeg bruker våtservietter i ny og ne, men til daglig bruker vi våt klut. Har jo hørt så mye negativt om våtservietter, i tillegg til at jordmora på barsel anbefalte å styre unna, så da var det et enkelt valg å ta. Natusan bruker jeg på meg selv (sminkefjerner), men ikke på babyen. Da bruker jeg Babyline. Enkelt valg det også, ettersom det er endel parfyme i det. Er ikke hysterisk på noe, men innrømmer at jeg prøver å kjøpe det mest sensitive - både vaskemiddel og andre produkter. Hva andre gjør, får være dems sak.
Labambie Skrevet 8. april 2008 #7 Skrevet 8. april 2008 Må også si meg enig i at 2 uker uten bad hørtes litt vel lenge ut.. Bader 2 ganger i uka her,greit å få vaska ordentlig "inni" overalt. Selvom ikke ungen gulper,renner det litt melk inni valkene bak i nakken osv. Pluss at håret må vaskes,det setter seg jo litt støv i håret faktisk. Skifter alle klær hver dag.. Jeg kjenner på meg selv,hvordan jeg ville følt det om jeg hadde gått i samme klærne 2-3 dager på rad.. Body er jo liksom babyens undertøy det da,det som er nærmest kroppen.. Så det skifter vi daglig.. Pysjen byttes annenhver dag. Bruker innimellom neutral våtservietter,men som regel bare mesoft og vann. Av produkter bruker vi SebaMed Baby.. Svaaaaaakt parfymerte.
Ludoline Skrevet 8. april 2008 #8 Skrevet 8. april 2008 Bader to ganger i uken, babyen min er tre maaneder. Ser paa badingen som en maate vi kan vaere litt sammen paa ogsaa, da det er begrensninger paa hva man kan finne paa med smaa babyer. Skifter klaer hver dag, men min gulper en del. Pysjamasen kan jeg bruke to dager hvis hun ikke skulle gulpe. Skifter jo klaer som jeg har innerst paa kroppen hver dag selv, som undertoy, topper og skjorter..
shimonie Skrevet 8. april 2008 #9 Skrevet 8. april 2008 vi bader han stort sett hver kveld . de dagene han er ekstra trøtt, eller det har skjedd noe som gjør at leggetiden blir forskjøvet, dropper vi badinga. body bytter vi hver dag, uansett om den er skitten eller ei. ville jo ikke gått med samme undertøy flere dager i strekk selv, og syns ikke at småtten heller skal gjøre det. pysj bytter vi når den er skitten. blir vel hvertfall et par pysjer i uka. annet tøy skifter vi når det er gulpet ned, eller er møkkete. blir mye vask, minst en maskin hver dag. men sånn er det vel å ha småbarn=P
Anonym bruker Skrevet 8. april 2008 #10 Skrevet 8. april 2008 Jeg ville ikke brukt våtservietter i ansiktet og på hendene. De er parfymerte og inneholder sikkert mye annet rart også. Sikkert ikke så sunt med våtservietter der, når de tar hendene i munn etterpå. Jeg bruker kun våtservietter hvis nødvendig på når vi er på tur, ellers så vasker vi på den gode gamle måten med vaskeklut og vann. Bader og dusjer ca annenhver dag.
Anonym bruker Skrevet 8. april 2008 #11 Skrevet 8. april 2008 gjør som deg anonym 12;49 bader et par dager i uka (+babysvøm da) baby bjørn og natusan olje. skifter klær etter en dag eller tre, kommer litt an på hvor mye grøt hun har spytta ut. vi gjør som vi vil !
9nah Skrevet 8. april 2008 #12 Skrevet 8. april 2008 jeg er enig med anonym over her; ville heller ikke brukt våtservietter i ansiktet! De er jo innsatt med ting og tang, og det beste for sart babyhud er jo vann. (det er jo til og med det beste for 'voksenhud'..) jeg bruker kun våtservietter ved bleieskift når vi ikke er hjemme, ellers bruker jeg tørrservietter som jeg fukter med vann. bader mini hver kveld (hun er 9 mnd) og det har vi gjort omternt siden 1 leveuke. hun elsker å bade og hun har aldri hatt tørr hud (har litt olje i vannet), så helsesøster sier det er helt ok da. Skjønner at det er unødvendig å bade hver kveld, men jeg synes å vente 14 dager mellom bad var veeeldig lenge..... body kan jeg bruke et par dager hvis den ser ren ut. samme med strømpebukse.
Yo&La+spire Skrevet 8. april 2008 #13 Skrevet 8. april 2008 Du kan faktisk fjerne maling med Natusan sine våtservietter, så de kommer ikke i nærheten av hverken min eller snuppas hud nei;) Vi bruker bare vann og klut og noen ganger olje. Bader henne ca hver 2dre dag.... Og hva er det med at de som bruker babybjørn må forsvare det og forsikre andre om at de gjør det med god samvittighet hele tiden?!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå