silhah og emilie Skrevet 8. april 2008 #1 Skrevet 8. april 2008 er 3 mnd siden jeg var å leverte søknad om os nå 1 mnd siden jeg var der på møte og de sa det skulle egentlig ta 1 mnd for å behandle ferdig men hun skulle sette hastesak på den fortsatt ikke hørt en dritt og ikke sett noe til pengene... har ringt i hele dag og hele går men kommer ikke gjennom på noen nr hva mener de egentlig jeg skal leve av da? alenemor som skal leve av farsbidrag på 2000 og barnetrgd på knappe 1000 lappen..? grrrrrr, jeg blir gal!!!
Emmasmamma Skrevet 8. april 2008 #2 Skrevet 8. april 2008 Kjenner til det der desverre:-( Du vet at du har rett på bostøtte og dobbel barnetrygd også??
æsj altså! Skrevet 8. april 2008 #3 Skrevet 8. april 2008 Ja, ting tar tid med nav. Og når de endelig har behandlet saken, er det ofte feil. Det fikk vi erfare når de skulle regne ut hva mannen min skulle ha i bidrag når han var hjemme i permisjon. Han er selvstendig, så da ble alt veldig vanskelig å regne ut. Jeg måtte tilslutt ta frem surstemmen og ringe dem, da ble det faktisk fart på sakene. Utrolig nok. Ring dem(kommer du ikke igjennom- dra på kontoret), legg frem saken din og vær litt streng( men konkret).
silhah og emilie Skrevet 8. april 2008 Forfatter #4 Skrevet 8. april 2008 endleig fikk jeg svar og hun sa at et brev ville dumpe ned i postkassen min de neste dagene:) var søren meg på tide altså..skal bli deilig med penger igjen:) ja jeg vet jeg har rett på bostøtte og dobbel barnetrgd...søkte på det samtidig men søknaden min om bostøtte har blitt avslått 2 ganger:s
Emmasmamma Skrevet 8. april 2008 #5 Skrevet 8. april 2008 Så godt da:-) Hvorfor får du ikke bostøtte? Har du sparepenger?
Chanelle med ♀♂♂♂ Skrevet 8. april 2008 #6 Skrevet 8. april 2008 3000.- er jo ingenting... Men hva med å skaffe seg jobb på egenhånd?
silhah og emilie Skrevet 8. april 2008 Forfatter #8 Skrevet 8. april 2008 har vært noe feil med søknadene mine for jeg har ikke noe penger..jo bsu da men.. jeg skulle gjerne ha skaffet meg en jobb jeg chanelle men det er lettere sagt en gjort er i en overgangssituasjon nå..gikk skole men greide ikke fortsette så da ble jo stipen osv stoppet så klart men skal begnne som dagmamma nå så da blir livet lettere, så får jeg håper at jeg får napp på jobb til høsten
Chanelle med ♀♂♂♂ Skrevet 8. april 2008 #9 Skrevet 8. april 2008 Godt for deg:0) (Det med dagmamma) Men ellers bør det jo gå greit å få seg en jobb? Det er jo definitivt søkers marked nå...
silhah og emilie Skrevet 8. april 2008 Forfatter #10 Skrevet 8. april 2008 jo men er ikke alt jeg kan jobbe med pga div
Sabina og gjengen Skrevet 8. april 2008 #11 Skrevet 8. april 2008 Så flott at du fikk svar, vet hvor mye rot det der kan være ja.. Her tok det faktisk hele 6 mnd før dem ringte meg å lurte på hva far til barnet tjente i forhold til bidrag. Og hvor han bodde, jeg visste da ikkenoe av dette for han hadde akkurat flyttet og han gidder jo ikke gi meg adresssen og hva han tjener har jeg ikkenoe med. Så gikk det 2 mnd til før jeg fikk første "bidraget" dette var da bidragsforskudd pga han ikke betalte... Vet også hvor utroig vanskelig det er med jobb når man er aleneforsørger. Det skal passe med bhg og alt. Jeg sliter MAKS med det selv. har vikartid ut april, men hva da? Jeg MÅ jobbe for å få foreldrepenger, men bor på et lite sted rett utfor Oslo og det er ikke mange jobber :/ Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå