storebror og junibaby=) Skrevet 8. april 2008 #1 Skrevet 8. april 2008 vi eier et hus sammen. Vi står som lånetagere begge 2(jeg som hovedlåntager) men på selvangivelsen så står lånet kun på meg,mens verdien er delt på 2.Dvs.at sambo har mye mere verdi enn gjeld,så han betaler myye mere skatt. Hvorfor blir det sånn?blir det annerledes når vi er gifte?
Gjest Skrevet 8. april 2008 #2 Skrevet 8. april 2008 Fordi samboern din står som lånetaker og eier av lånet, du står bare oppført som medeier... Sånn er det her også, vi må dele hvert år.
Sivalur Skrevet 8. april 2008 #3 Skrevet 8. april 2008 Som hun over sier og ja, når dere blir gift blir det delt (skal bli hvertfall...)
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 8. april 2008 #4 Skrevet 8. april 2008 Vi har vært samboere i snart 7 år og de deler fortsatt ikke på to av seg selv.. Noen år får jeg formuen og han gjelden og noen ganger motsatt.. Vi deler det bare på to selv og retter på det.. Går kanskje automatikk i det om man er gift.
Fire småtroll Skrevet 8. april 2008 #5 Skrevet 8. april 2008 Spiller ingen rolle om dere er gift, det navnet som tilfeldigvis står oppført først på lånepapirene får fradraget på selvangivelsen sin.. Samme her, enda vi har vært gift i åtte år! Gjelda kommer på han så han får igjen masse og jeg får like mye i baksmell. Vi deler det bare selv før vi leverer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå