Anonym bruker Skrevet 8. april 2008 #1 Skrevet 8. april 2008 Svigers har bare tid til å være sammen i helgene, aldri en ettermiddag i uka. Da kommer de og blir i 6 timer eller mer.. Dette fra første besøk med nyfødt. Vil ikke være med ut på tur eller møtes på cafe. Når vi er der kan vi regulere litt selv, men alltid er vi inne i leiligheten i timesvis. Mannen min blir (selvfølgelig) ikke like irritert som meg, han tør heller ikke si i fra. Prøver å hinte på alle mulige måter om at det er på tide å gå... De er supersnille, men det blir intenst og det er litt slitsomt å måtte sette av en held dag hver helg.. Er det bare jeg som har det slik? I det tulla ble født ble jeg plutselig fort irritert på svigers som jeg har kjent i så mange år. Ting som kun plaget meg litt før er plutselig superstore.. Uff, dumt dette..
petite fleur Skrevet 8. april 2008 #2 Skrevet 8. april 2008 Vil ikke si det er normalt nei, jeg ville blitt GAL.
Solskinnsjenta Skrevet 8. april 2008 #3 Skrevet 8. april 2008 Jeg forstår godt at du blir frustrert. Tips. Mens de er der, hold på barnets rutiner mtp tur ute o.l. Si gjerne; nå går vi ut en tur. Hvis dere ikke vil være med kan dere gjerne sitte her litt. Ellers står oppsvasken på kjøkkenbenken... Dere kan ikke sette av hver lørdag/søndag. Dere må få gjort deres ting dere også Og slutt å hinte! Si klart i fra: nå skal vi på butikken/rydde stuen/vaske badet/*insert action here*. Takk for besøket, koselig å se dere. Og så reiser du/dere dere. Det å reise seg er en invitasjon til dem om å gjøre det samme. Blir de fornærmet så si at dere har bedre tid på *onsdag* og om de vil komme på kvelds da.
ruffen Skrevet 8. april 2008 #4 Skrevet 8. april 2008 Varsler de på forhånd at de kommer, eller bare kommer de? Hvis de bare kommer, kan dere jo tilfeldigvis være ute en tur, eller hvis de ringer for å si at de kommer, så si at det ikke passer akkurat i dag, at dere har en avtale, eller at de gjerne må komme en LITEN tur, men at dere har planer fra f.eks kl 12.00. Det beste er kanskje å si direkte at de er for lenge/for ofte, men det er så dumt hvis de blir skikkelig sure og at det ødelegger hele forholdet, for det er jo koselig med besteforeldrebesøk for både barn og voksne. (Bare ikke hele tida...) Vi bor veldig nær bestefar og har besøk flere ganger i uka, men det er aldri et problem. Vi sier bare at vi skal ut på noe når vi har planer. Ofte tar han også med seg lillegutt ut på tur. Veldig koselig for alle parter. ) Kanskje dine svigers kan ta med seg ungen på tur? Kanskje du kan foreslå det?
Anonym bruker Skrevet 8. april 2008 #5 Skrevet 8. april 2008 Gode råd, takk. Jo, de vil alltid planlegge fredag for da ringer de mannen min, føler liksom at vi må sette av en av dagene til dem.. Er ferdig med amming så sender mann+barn dit på besøk og overnatting- skal være flinkere til å gjøre det oftere, det er jo ikke akkurat meg de har mest lyst til å være sammen med for tida:) Pleier å være den som sier i fra om det meste, men føler liksom at det er mannen min sin oppgave her.
Anonym bruker Skrevet 8. april 2008 #6 Skrevet 8. april 2008 Du kan jo si at de gjerne må komme, men at dere (du og babyen) skal på trilletur, så de kan bli med om de vil, eller sitte hjemme. Det viktigste er jo at det blir litt frisk luft på den lille
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå