Gå til innhold

Noen andre her med migrene??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en datter på 6 mnd og har hele svangerskapet + frem til nå slitt noe voldsomt med migrene. Har anfall hver uke, i varierende grad. Hva gjør dere andre? Jeg har zomig, men tar jeg det kan jeg ikke amme på 24 timer... så da blir det et helvetes slit med pumping osv. Jeg vurdere å slutte å amme pga dette? Noen som har noen råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har migrene, men etter fødselen har jeg nesten ikke hatt det. Når jeg var gravid hadde jeg migrene uten stopp i 2 mnd. Da kunne jeg bare ta paracet og paralgin forte. Jeg tok aldri paralgin forte, men jeg fikk resept av legen min på det. (jeg turde ikke å ta det).

Jeg ville gått til en spesialist om jeg var så mye plaget som du er. Det er visst mye man kan gjøre med kosthold osv som man ikke tenker på. I tillegg så kan det jo hende en spesialist vet mer om medisiner og amming enn hva en valig almennlege gjør.

Jeg fikk også fysioterapi, og det hjalp veldig. Man kan vel nesten si at det var fysioterapi som reddet meg.

Håper du finner ut av dette, for det er noe skikkelig dritt! Fryktelig synd at du får ødelagt denne tiden med migrene.

Skrevet

Jeg har migrene, men i svangerskapet og etter fødselen har jeg ikke hatt et eneste migreneanfall (BANK I BORDET) sliter med vanlig hodepine da..

Men råder deg til å sjekke ut litt alternativ behandling... akupunktur.. har aldri prøvd det selv for legene har nektet meg(sverger til tabletter vet du) synd om du skulle gi opp ammingen, så gå til fastlegen å få henvisning til det... f.eks :)

bruker selv maxalt under migrene, men da kan du ikke amme på 24 timer etter tabl :(

Skrevet

Imigran funker bra på meg, da kan du amme etter 8 timer.

Skrevet

Jeg var plaget flere ganger i mnd før jeg ble gravid. Når jeg ble gravid forsvant det, men nå har jeg fått det igjen noen få ganger (3mnd siden fødsel). Fikk beskjed av legen om ikke å ta Zomig når jeg ammer, men 1 paracet og 1 paralgin forte 3xdaglig. Det demper smerten litt, men skulle ønske det hjalp mer..

Hva med denne nesespayen? Noen med erfaring? Kan man bruke den når man ammer?

Skrevet

Jeg har hatt mye stressrelatert migrene i flere år. Brukte imigran nesespray som ga lettere anfall (men som du ikke kan bruke ved amming), Fant tilfeldigvis ut at Rosenrot tabletter hjalp. Slengte innpå 2 stk når jeg merket presset i øyet, da stoppet som regel anfallet. Har ikke brukt noe annet siden (siste 2 åra!!). Har ikke hatt plager i svangerskapet eller i permisjonstida (har ikke noe stress nå). Vet ikke om man kan bruke Rosenrot når man ammer.

Skrevet

Det er helsekost, går jeg ut fra?

Skrevet

Jeg bruker Zomig, hendte jeg tok 1/4 tbl når jeg ammet... klarte ikke å la vær. Blir helt gal av hodepine.

Hendte en skjelden gang i sv.skapet at jeg tok 1/4 tbl.

Vet godt at jeg ikke burde, men trangen etter et smertefritt hode var større enn frykten for at noe gikk over til barnet. Utrolig hva smerter gjør med en.

Jeg tok også ibux i slutten av 1 trimester og hele andre, og et par i begynnelsen av 3. trimester. Var mye plaget i sv.skapet.

Nå etter jul har jeg ikke kun hatt ett anfall. og jeg har tidligere hatt en i uka. Skal sies at jeg sluttet å amme etter jul også- vet ikke om det har noen sammenheng.

Skrevet

Jeg har migrene, men var bare plaget med det i 1.tri, siden da har det vært borte. Har hørt at det tar en liten stund før det kommer tilbake etter fødsel. Kan ha litt hodepine nå, men da hjelper det med ibux. Men merker at det begynner å bli verre. Og hvis det kommer tilbake før ammetida er over, så tror jeg at jeg vil slutte å amme. Synes det er viktigere å ta meg av jenta mi ved å ta medisiner, enn å bli helt slått ut av migrene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...