ChellBell - har født! Skrevet 8. april 2008 #1 Skrevet 8. april 2008 .. og alt var i den skjønneste orden! Det ble mange gledestårer for jeg var forberedt på at det ikke var noe liv.. Den hoppet og spratt, vinket til foreldrene sine og lekte med navelstrengen.) Jeg er visst ikke så veldig anlagt til å se forskjell på hode og ben på ultralybilder, men plutselig sa mann min "Det er jo rumpa jo! Er ikke det en tissemann??". Gynekologen lo høyt og ble overrasket at han hadde fått med seg det... og sa "jo... det kan se sånn ut". Hun sa jo også at det er litt tidlig å si ennå, så han måtte ikke få forhåpningene altfor høyt opp! hehe.. Uansett, vi så at spiserør og nyrer fungerte godt fordi vi så at baby hadde svelget fostervann i magesekken og at urinblæren var full ) Hvor fantastisk er det!!!!? Ikke hadde baby downs heller og det var også godt å få vite. Jeg er helt i ekstase nå!! Det tar lang tid før jeg lander!
Elisabeth '79=lykkelig mamma Skrevet 8. april 2008 #2 Skrevet 8. april 2008 hehe, gratulerer:) Der ser du, en helt fantastisk opplevelse ikke sant? Nå kan du slappe av og nyte resten av tiden:) Håper du fikk med deg noen fine bilder du kan kose deg med:) Klem:)
ChellBell - har født! Skrevet 8. april 2008 Forfatter #4 Skrevet 8. april 2008 Takk for det Elisabeth! Ja, du visste jo hva jeg gikk til ) Vi fikk med masse bilder! Nå må jeg jo nesten kjøpe en babybok og lime inn i, hvis det fins noe sånt.. Så utrolig godt dette var!! )
piami Skrevet 8. april 2008 #5 Skrevet 8. april 2008 Gratulerer så mye!! Utrolig herlig følelse ikke sant!!) Jeg har også vært på ul i dag og det er bare helt fantastisk!!)
ChellBell - har født! Skrevet 8. april 2008 Forfatter #6 Skrevet 8. april 2008 Takk, mamma'n til Emilie, babyimagen! Jeg er 12+4 i dag.
ChellBell - har født! Skrevet 8. april 2008 Forfatter #7 Skrevet 8. april 2008 Takk, Piami! Gratulere så mye selv!!
Rascal_4.11<3 Skrevet 8. april 2008 #8 Skrevet 8. april 2008 Åhh så gøy!! Har tenkt mye på deg i helga.... Da fikk du en skikkelig helsesjekk på gullet også, er jo litt beroligene og VITE at ting er bra selv om man veit at det som regel er det.. Blir spenende og se om det blir gutt da Så gøy altså, nå ble jeg glad )
ChellBell - har født! Skrevet 8. april 2008 Forfatter #9 Skrevet 8. april 2008 Tusen takk Dollface Koselig å høre at du har tenkt på meg. Det var en slitsom helg, men nå er alt fryd og gammen! Ja, det blir utroolig spennende å se om det blir gutt! Kjærsten er jo overbevist nå da! klem )
*tornerose* Skrevet 8. april 2008 #10 Skrevet 8. april 2008 Så hærlig da chellbell ) Nå kan du virkelig senke skuldrene og nyte graviditeten fullt ut ) Går liksom mer opp for en at en faktisk bærer på et lite nurk ) Kjekt at dere fikk et lite hint også på at det kunne være en gutt, det fikk nemlig vi oxå.... MEN som legen sa så var det for tidelig å si noe, vanskelig å se pga. at det like så godt kunne være hovne kjønnslepper.... Så det blir spennende å se ) Skal dere vite kjønnet på den ordinære ultralyden eller?..... Uansett kjempe kjekt å høre at alt gikk fint med deg i dag ) KLEM
Skrekkblanda fryd *mamma* Skrevet 8. april 2008 #11 Skrevet 8. april 2008 Ble så glad når jeg leste innlegget ditt i dag. Logget meg på kun for å se hvordan det hadde gått med dere. *lettet og glad* Gratulerer med (sannsynligvis) sønnen!! Og kos deg videre i svangerskapet.
Rascal_4.11<3 Skrevet 8. april 2008 #12 Skrevet 8. april 2008 Går fort til ordinær ul, har alltid drømt om å få en gutt, men har skikkelig jente følelse, var på ul når jeg var ca akkuratt like langt på vei som deg men legen klarte ikke å se noe kjønn....Blir like glad uansett jeg altså MEN blir spennende og se hva vi ender opp med KLEM
ChellBell - har født! Skrevet 8. april 2008 Forfatter #13 Skrevet 8. april 2008 LilleMy venter nr.3: tusen takk for hilsen! Så morsomt at dere fikk vite det samme! Det skal bli spennende å se om det stemmer da... Etter i dag så ble vi bare såå mye mer nysgjerrig på kjønnet så nå vil vi hvertfall vite! Skal dere vite? Skrekkblanda fryd: Takk for det!! Så koselig at du logget på for å se hvordan det gikk ) Kos deg videre du også! klem Dollface: Ja, det blir sinnsykt spennende å se hva vi ender opp med. Det spiller ingen rolle for meg, jeg er bare overlykkelig at babisen er frisk, glad og normal ) Har sittet og sett på ul bildene i hele kveld! *drømme*
*tornerose* Skrevet 8. april 2008 #14 Skrevet 8. april 2008 Hei igjen chellbell :-) Vi har bestemt oss for etter mye om og men (fra min side) å ikke vite kjønnet på den ordinære ultralyden. Grunnen er enkelt og greit for å bevare spenninga ) MEN forstår deg veldig godt at dere vil vite, en blir jo enda mer nysjerrig etter at en har fått et lite "hint".... ) Har dere fått time til den ordinære? Vi skal den 15. mai (leeeeenge til).... men hvis tiden fyker slik den har gjort til nå så går det jo fort ) Når hadde du termin? (hvis jeg husker rett så har vi nokså lik termindato, jeg har den 19. okt) )
ChellBell - har født! Skrevet 9. april 2008 Forfatter #15 Skrevet 9. april 2008 Nei, jeg har ikke fått time til ordinær ul... er egentlig litt forvirret ang det. Skal jeg bestille time selv? Legen min har ikke gjort det og nå har jeg vært på 2 kontroller.. :S Er det eventuelt føden man ringer til på sykehuset eller gynekologisk avdeling? 15. mai er jo veldig snart!!! Det er snart bare en mnd til! Tiden flyyyr! Hvis jeg også husker riktig så var det slik at vi er like langt på vei, men har fått 2 forskjellige termindatoer (!).. Jeg er 12+5 i dag og har termin 17. oktober.
Elisabeth '79=lykkelig mamma Skrevet 9. april 2008 #16 Skrevet 9. april 2008 Jeg skal på ordinær ul den 19. mai..Gleder meg masse. men har jo bestilt en privat til den 24.april.. Bare fordi jeg vil se hvordan det står til der inne:) De ble litt tette men men:) Jeg har termin den 18.okt. og er 12+6 idag. Blir litt forvirret med disse utregningene siden du er en dag mindre og har termin 17. okt.. Hehe, uansett så kommer den lille når den er klar:) Den Ordinære ul bestiller legen på din første skikkelig legekontroll. Det gjorde iallfall min lege. Ta å ring å få ham til å bestille for deg:)
*tornerose* Skrevet 9. april 2008 #17 Skrevet 9. april 2008 Mornings ) Det er legen sitt ansvar å bestille ultralyd. Det kan jo hende at han/ hun har sendt avgårde brev uten at du er klar over det. Hør med legen din neste gang du skal på ktr. Sånn er reglene i alle fall her vi bor, trodde det var sånt over hele landet... Hvis det er lenge til du skal på kontroll går det jo ann å ringe til føden å høre om de har mottatt brev fra legen vedr. ultralydsundersøkelse :-) Av og til er det stor pågang på føden og det tar lang tid før de får sendt ut time...... Ja slik tiden flyr så er det jo ikke lenge til 15. mai. Gleder meg sååååååå masse ) Så merkelig da. Jeg er også 12 uker + 5 dager i dag og har termin 19. okt. Hmmmmm, regner jeg feil eller???..... Nå må jeg gjøre meg klar til legebesøk. Håper jeg får høre hjertelyden til det lille nurket i dag også ) hærlig følelse )
ChellBell - har født! Skrevet 9. april 2008 Forfatter #18 Skrevet 9. april 2008 Å så gøy! Håper du får høre hjertet! <3 Lykke til! Nei, jeg tror ikke du har regnet feil mht termindatoen. Det er visst litt forskjellige måter å regne på som varierer med 2 dager. Her i Bim og Mammanett f.eks. får jeg termindato 19.oktober når jeg plotter inn siste mens (11.januar), men på Babyverden og et par andre steder får jeg 17. oktober! Legen min ga meg også 17. oktober så det er det som står helsekortet mitt. Så får jeg heller se når jeg skal på ordinær ul om termindato blir noe justert. )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå