Gå til innhold

Litt fakta nå, ang. innvandrere.

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag består innvandrerbefolkningen av 415 000 personer. Denne gruppa utgjør 8,9 prosent av befolkningen. Om lag 54 000 personer kommer fra andre nordiske land, 51 000 fra resten av Vest-Europa og Nord-Amerika, 80 000 fra Øst-Europa og 230 000 fra Tyrkia og land i Asia, Afrika og Sør-Amerika.

Av førstegenerasjons innvandrere er det flest fra Sverige, Polen og Danmark og 47 prosent av innvandrerbefolkningen har norsk statsborgerskap

Det er 341 800 førstegenerasjonsinnvandrere i Norge, og 73 500 personer er født i Norge av to utenlandsfødte foreldre.

Det bor innvandrere i alle landets kommuner. Oslo har den største andelen, med 131 000, 24 prosent av befolkningen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor vil du med dette? Hva spiller det for noen rolle hvor folk kommer fra? Jeg blir matt jeg.....

Skrevet

Jeg vil bare dit hen at det virker som om enkelte ikke vet så mye ang. innvandrere. 47%, nesten halvparten av de har Norsk statsborgerskap...

Da blir det litt for dumt....

Skrevet

Kjekt med fakta vel:) Det er lite av det her inne til tider;)

Skrevet

oki, trodde først du skulle lage mer krangel om det, sorry.. blir bare så oppgitt over en del kritikk ang innvandrere.. Kusinen min er adoptert, flere av barna jeg hadde på skolen der jeg jobbet før var adoptert. En jeg gikk sammen med på skolen hadde bodd i norge hele livet, som også VELDIG mange andre har og de er NORSKE!! like norske som deg og meg... Åååå, så lei jeg er av å lese om ikke rette etniske nordmenn (ikke rettet til deg:p)

Gjest Rebel + soggy bottom baby
Skrevet

merkelig at så mange da påstår at det er flere innvandrere enn normenn, når ca 5% i norge ikke er norske statsborgere... 5% er dA vel ikke samme som halvparten?

Skrevet

Så bra, for jeg er ikke rasistisk. Men jeg liker fakta.

Og de fleste førstgangsinnvandrere til Norge er faktisk fra Sverige :o)

Men er det noen som skriker opp om at Svenskene tar over landet vårt?? :o))

Skrevet

Så sant, så sant, mange som ikke forstår at det ikke er en definisjon av begrepet "nordmann" lenger.

Skrevet

Men jeg som er fra Drammen må si det at det røde passet er ikke noe "jeg er norsk frikort".

Spesielt sett i lys av debatten som raste her for noen uker siden om dette med krisesentre, infisering av deres tradisjoner osv.

Mannen som kom med disse uttalelsene er født og oppvokst her han, og har det flotte blodrøde passet, men har er jo helt klart ikke norsk likevel!

Jeg mener nemlig forskjellen ligger der, ikke i hvilket statsborgerskap man har...

Skrevet

Forøvrig synes jeg hovedinnlegget er meget godt og gir et spennende bilde mange nok burde hatt klart for seg FØR de gikk inn i en debatt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...