mamma_til_jente Skrevet 8. april 2008 #1 Skrevet 8. april 2008 Noen som vet? Er det nødvendig med liten bilstol først? Jeg skjønner ikke vitsen med å merke bilstolen 0-18 kg hvis ikke nyfødte kan bruke den, men så sier noen at den blir for bratt i ryggen.
Gjest Skrevet 8. april 2008 #2 Skrevet 8. april 2008 Den skal IKKE brukes for nyfødte. Den blir altfor bratt i ryggen. Bruk et babysete først så får du heller bytte over når barnet blir større
mamma_til_jente Skrevet 8. april 2008 Forfatter #3 Skrevet 8. april 2008 Hvor har du dette fra? Jeg har leita på nettet lenge nå uten å finne det. De stolene i vektklasse 0/1 er det ikke advart mot noen plasser. Er det bare folkemeningen som er sånn?
OhMyGod!!! Skrevet 8. april 2008 #4 Skrevet 8. april 2008 maxi cosi har eget innlegg i stolen for nyfødte, så den går fint å bruke
mammatilsøtemå Skrevet 8. april 2008 #5 Skrevet 8. april 2008 Er dette en stol man kan bære med seg? Ville nok vært litt skeptisk til så stort sprang som 0-18kg.Du er sikker på at det ikke står 9-18kg??? Hmm, det vanlige er at bilstolene går fra 0-13kg. Disse (0-13) kan fint brukes fra babyen blir født, men bare over korte avstander de første mnd. Ikke la babyen sitte/ligge i stolen mer enn 15-20min av gangen. Er man bevisst på dette går det helt fint.
Ceppi *På Overtid* Skrevet 8. april 2008 #6 Skrevet 8. april 2008 her kan du lese litt om det : http://www.multiserveren.com/main/ShowProduct.aspx?ID=77 )
rucin Skrevet 8. april 2008 #7 Skrevet 8. april 2008 jeg har kjøpt bilsete BeSafe izi Sleep. fikk beskjed at det kunne jeg greit bruke på nyfødt....
EnMamma Skrevet 8. april 2008 #8 Skrevet 8. april 2008 Akta Graco Duologic er lagd for at man skal kunne bruke det fra barnet er nyfødt til det veier 18 kg. Dettet setet har babydel og base. Du kan lese mer om setet her: http://www.stera.no/pdf/brosjyre_duologic.pdf Ellers så er det riktig at mange seter er merket slik men ikke egner seg for nyfødte barn.
VenterNummer2 Skrevet 8. april 2008 #9 Skrevet 8. april 2008 selv om testen er fra 2006, viser den at barnestolene for 0-18 kg. kommer dårlig ut... http://forbrukerportalen.no/Tester/2006/1148973596.19 har selv sett på endel av disse stolene, og de er svært bratte i ryggen. jeg ville anbefalt å kjøpe en 0-13 kg.
Gjest Skrevet 8. april 2008 #10 Skrevet 8. april 2008 Til forrige baby kjøpte vi HTS besafe X1 som skal være fra 0-18 kg. men vi reiste fort ut og kjøpte en babystol (0-13 kg) til å bruke til å begynne med. Stolen var altfor bratt og hun satt bare og slang i den, selv om vi hadde i alt som fulgte med av polstring og støtter. Nå er det kanskje nye stoler på markedet siden 2006, men jeg ville nok tenkt meg om to ganger før jeg kjøpte en stol går helt opp til 18 kg som bilsikring den første tiden.
EnMamma Skrevet 9. april 2008 #11 Skrevet 9. april 2008 Hvis du leser den testen skikkelig så ser du at stolen kom meget godt ut i kollisjonstesten, det er det viktigste for oss. Grunnen til at stolen fikk karakteren middels er at testpanelet mente den var vanskelig å feste, noe verken jeg eller andre som har stolen er enig i. Stolen ble forøvrig best i test hos Smartson i Sverige. Trygg Trafikk har bedt folk se bort fra karakterene i testen til Forbrukerportalen og i stedet lese HELE testen. Akta Gracos sete Duologic fikk tre poeng på brukervennlighet, brukervennligheten teller 50% av testens totalsum, noe som bidro til at setet fikk karakteren Middels. Duologic fikk 5 poeng på sikkerhet ved frontkollisjon, høyeste oppnåelige poengsum. Mens setet HTS BeSafe iZi Comfort X1 fikk 3.5 poeng på sikkerhet ved frontkollisjon, allikevel endte det setet opp med en høyere totalkarakter i testen enn Duologic. En viktig opplysning er at frontkollisjon er den kraftigste kollisjonen man kan komme ut for, det er derfor viktig med et sete som har høy sikkerhet ved en frontkollisjon. Aktas sete slo HTSs sete på flere punkter under kategorien sikkerhet. Uansett så kommer det en ny versjon av Duologic nå i april hvor risikoen for feilmontering er eliminert. I Forbrukerrådets test av barneseter i fjor fikk Duologic kritikk for risikoen for feilmontering. Dette har Akta nå gjort noe med, i april kommer det en ny versjon av Duologic. Her er en oversikt over endringene som har blitt gjort: * Brukervennligheten er betydelig forbedret og faren for feilmontering av babystolen eliminert. * Basen er blitt vesentlig enklere å montere med bilens belte. * Trekkhåndtak og hjul, som før var ekstrautstyr, er nå inkludert. * Nå også godkjent for bruk uten base som Gr. 0 stol (0-10kg). * Kommer i tre forskjellige farger
EnMamma Skrevet 9. april 2008 #12 Skrevet 9. april 2008 Hvis du leser den testen skikkelig så ser du at stolen kom meget godt ut i kollisjonstesten, det er det viktigste for oss. Grunnen til at stolen fikk karakteren middels er at testpanelet mente den var vanskelig å feste, noe verken jeg eller andre som har stolen er enig i. Stolen ble forøvrig best i test hos Smartson i Sverige. Trygg Trafikk har bedt folk se bort fra karakterene i testen til Forbrukerportalen og i stedet lese HELE testen. Akta Gracos sete Duologic fikk tre poeng på brukervennlighet, brukervennligheten teller 50% av testens totalsum, noe som bidro til at setet fikk karakteren Middels. Duologic fikk 5 poeng på sikkerhet ved frontkollisjon, høyeste oppnåelige poengsum. Mens setet HTS BeSafe iZi Comfort X1 fikk 3.5 poeng på sikkerhet ved frontkollisjon, allikevel endte det setet opp med en høyere totalkarakter i testen enn Duologic. En viktig opplysning er at frontkollisjon er den kraftigste kollisjonen man kan komme ut for, det er derfor viktig med et sete som har høy sikkerhet ved en frontkollisjon. Aktas sete slo HTSs sete på flere punkter under kategorien sikkerhet. Uansett så kommer det en ny versjon av Duologic nå i april hvor risikoen for feilmontering er eliminert. I Forbrukerrådets test av barneseter i fjor fikk Duologic kritikk for risikoen for feilmontering. Dette har Akta nå gjort noe med, i april kommer det en ny versjon av Duologic. Her er en oversikt over endringene som har blitt gjort: * Brukervennligheten er betydelig forbedret og faren for feilmontering av babystolen eliminert. * Basen er blitt vesentlig enklere å montere med bilens belte. * Trekkhåndtak og hjul, som før var ekstrautstyr, er nå inkludert. * Nå også godkjent for bruk uten base som Gr. 0 stol (0-10kg). * Kommer i tre forskjellige farger
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå