Gå til innhold

Anbefaler dere el-testing når jeg er på 6 pp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde en sa i november. Etter det ble syklus uregelmessig. Nå har den vært regelmessig de to siste gangene på 31 dager. Vil dere anbefale meg å prøve el-tester denne mnd, eller kan man bli mer forvirret av de? Kan vel kanskje hende de ikke slår ut??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Det er noe hver enkelt må bestemme selv! Vi har prøvd i 2år og har ikke brukt EL tester for det bare stressa meg opp enda mer. Men om det ikke har klaffet for oss denne mnd, så skal vi begynne med det pluss reise til legen!

Men du burde selv bestemme om du føler for å begynne med EL tester:)

Lykke til!

Skrevet

Enig at dette må være noe man selv må føle litt på. Selv skaffet jeg meg jo CB sin fertilitetsmonitor nesten umiddelbart når vi begynte å prøve. Jeg er 33 år og har ingen barn fra før, så jeg tenkte at jeg ville vite det tidlig om det var noe åpenbart galt med syklus. Det ser forøvrig ikke ut som om det er det ;-) Det blir jo spennede å se hvor gal jeg blir av det om det skulle drøye før jeg blir gravid. Jeg har hatt pause i et par pp'er nå, så vet ikke helt hvordan jeg kommer til å reagere når jeg begynner å telle ned til ikm. Jeg vet bare at første pp var jeg på kanten av gal (og det uten monitoren), men føler vel at jeg har kommet litt ned på jorda igjen nå. Får håpe jeg klarer å hold meg her ;-)

Skrevet

Hei!

Det kan være greit å bruke el-tester et par mnd for å få en nøyaktig oversikt over når du har el. Jeg brukte el-tester de to første gangene jeg ble gravid og det klaffet på første forsøk. Mistet dessverre i ma andre gangen (ble oppdaget på ordinær ul i uke 19, men hadde vært dødt ca siden uke 14). Da vi fikk klarsignal til å begynne å prøve igjen etter ma fant jeg fram el-testene igjen, men mensen kom mnd etter mnd. Ble til slutt utrolig stressa av el-testene. De to siste pp før jeg ble gravid kastet jeg alt jeg hadde av el-tester og klarte å koble ut hele greien..Den pp jeg ble gravid var mannen min bortreist under el og vi var helt sikker på at denne pp hadde det ihvertfall ikke klaffet, men de små rakkerne kan jo leve noen dager de, så joda.. jammen klaffet det når vi minst ventet det:-)

Det som jeg synes er så greit med el-tester er at når en får positiv test så kan en følge med på andre signaler kroppen gir på at det er el på gang, slik lærte jeg meg syklusen min, og de to siste mnd nå visste jeg det utifra kroppens egne signaler..Har jo aldri tenkt på det før jeg ble en ordentlig prøver:-)

Et annet godt tips er å bruke billigtester kombinert med CB digital. Når streken på billigtesten begynner å bli sterkere så kjører du på med den digitale, så slipper du å tyde streker!! CB digital er dyrt i lengden..men det beste av alt er jo selvsagt monitoren!!! Geniale greier. Hadde bestemt meg for at hvis ikke det funka på et par mnd nå så skulle monitoren i hus!!

Ble langt dette, lykke til uansett hva du bestemmer deg for:-)

Skrevet

Min erfaring er at det er mindre stress med EL test enn uten... Uten testing føler jeg at jeg går å virrer hele måneden og får aldri fri, mens med el testing så slapper jeg helt av fra tre dager etter El til ca 10 dager etter mens. Men som de andre sier her oppe, Du må finne hva som er best for deg...Lykke til.

Skrevet

Jeg hadde så uregelmessig syklus at jeg ikke fant ut når jeg hadde eggløsning... Vi har prøvd i nesten 1,5 år nå å nå har det endelig klaffet. Jeg har ikke brukt det hver gang, man blir lei av dem.. men de er gode å ha:) Siden jeg aldri fant min syklus tisset jeg på en hver morgen etter siste m.. tilslutt ble strekene klarer og klarere. Nå er jeg gravid og lykkelig:)

Kan prøve av å til da, er ikke stressende om du lager en rutine på det.. Det jeg merket var at under eggløsning var jeg oppblåst i magen å hadde egentlig ikke lyst på sex.. Hehe.. Så derfor tok det litt tid med oss. Håper dere lykkes:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...