Gå til innhold

hvor mye gir man i timen til trillepike? (ca 11 år)

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen som har peiling?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke noe svar på sp.målet ditt, men jeg hadde aldri latt en 11 åring gå på trilletur med barnet mitt, jeg. Ihvertfall ikke noen av de 11 åringene jeg kjenner.

Skrevet

Norsk minstelønn er på 126 kr pr time..

Skrevet

Spørs hvor lenge hun skal gå da? Jeg fikk vel 100 kr for for 12 år siden ell no... Så 150-200 kanskje?

Skrevet

100,- i timen for en liten trilltur. nei nå tror jeg dere kødder. det er jo bare helt uaktuelt. Er ikke barnevakt på kveldstid. er en time på ettermiddagen etter skolen.

Nei, men det er vel opp tilhver enkelt, hvem man vil la trille. Fins faktisk ansvarlige barn også. Man må jo bare være flink til å lage regler i forhold til hva man selv syns er greit. uansett er min trillepike, ei veldig oppegående jente:) Bare godord å si om ho!!!!!

Skrevet

syntes at jeg leste et annet innlegg som da nevnte en 30-40 kr i timen? søk etter lignende debatter, så får du det sikkert opp :)

Skrevet

hvordan tør du la en 11-åring trille babyen din? jeg bare lurer.. det hadde vært helt uaktuelt her i gården. de eneste som får trille min baby uten at jeg er med, er babyens far og besteforeldre..

Skrevet

jaja så er det kanskje ikke alle som er like hysteriske som deg da......

Skrevet

glemte forresten å slenge med... utrolig at far og besteforeldre får lov da....

Skrevet

Selv trilla jeg naboungene fra jeg var 10, så jeg ser ingen problemer med å la ei jente på 11 trille Thea senere når hun blir litt eldre..er jo ikke snakk om flere timer og tulla sover uansett i vogna..so what's the issue, liksom?

Ikke alle 11åringer som fremdeles er drittunger om du tar poenget...;)

Skrevet

takk for støtten! jeg er helt enig. Er snakk om 1 time i uka. Og faktisk så har de små bare godt av det. Og i tillegg er ikke min gutt 2 mnd. er faktisk 11 mnd. Jeg begynte selv som barnepike da jeg var 9 år, og ungen var 5 mnd. Var aldri noen problem, og heller ingen som stilte spm med det den gang. Men i dag er jo alt galt. Himla hysteriske folk her inne altså.....

Skrevet

faktisk er veldig mange jenter i den alderen veldig oppsatt på å gjøre best mulig "jobb" og er ufattelig tillitsfulle når det kommer til å passe barn..ser allerede potensielle jenter i gata som går med barnevogna si med yndlingsdukken oppi...for å understreke poenget mitt her, ville jeg nok heller la ei jente på 10-12 år passe henne enn noen eldre, faktisk :)

Skrevet

Heisan..

Spørs litt hvor gammel babyen din er også?

Jeg starta med trilling av tvillinger på 10mnd da var jeg 10-11år. Da fikk jeg 40 kr timen.

Mens jeg trilla ei lita som bare lå i vogna da fikk jeg 25kr timen.

Så det kommer litt an på hvor aktiv babyen er og hvor gammel.

Er jo mere arbeid med en på 1 år på en lekeplass i fht en baby på 6 mnd som så å si ligger i vogna.

Håper dette hjalp deg litt:):)

Skrevet

Så etterpå at jenta di var 11 mnd. Jeg ville gitt 30 kr timen til å begynne med. og evt spør om hun synes det er nok og hva hun har fått andre plasser og hva venninne får:)

Skrevet

30 kr?? Herregud a folkens, de skal da ha greit betalt når de gjør en bra jobb? 100 er absolut minimum spør du meg.

Skrevet

100kr..????????????? da har du mye penger altså... da lurer jeg på hva du gir for kveld/natt barnevakt!!!!

Skrevet

Folk har tydeligvis veldig forskjellig syn på penger, jeg synes 30-40 kr høres ut som en grei lønn for en times trilling. Synes jeg leste en gang at en dagmamm har ca den summen i timen, hvorfor skal en trillepike ha mer da?

Var også et innlegg på skravle her nettopp om ei som betalte 300 kr for barnevakt, pluss at hun hentet henne og kjørte henne hjem, ungene var klare for senga, hun kjøpte godteri og mat - og likevel tok ikke barnevakten ungene om morgenen. Da var det flere som sa hun burde betale mer, opptil TUSEN kroner... Glad jeg har slekt og venner som VIL sitte barnevakt, penger vil de i alle fall ikke ha.

Hadde jeg hatt en trillepike i den alderen (noe jeg forsåvidt ikke ser som noe problem, hadde det vært en 11-åring jeg kjente og stolte på), ville jeg gitt max 50 kr for en times trilletur.

Skrevet

Vel, ca 50,- kr timen må vel vere ok? Dersom trillepika er stabil (also har hatt "jobben" lenge) kan det kanskje vere naturlig å gi lita oppmerksomheit til bursdag og jul frå barnet. Det veit eg at vert gjort her eg er i frå.

Timelønn vil variere frå plass til plass, og frå bygd til by vil eg tru.

For å kommentere alder på trillepike: Dette vil variere ut i frå modenheit, og kva ansvar dei er vane med frå før. Sjølv måtte eg støtt passe småsøsken frå eg var 9 år. Då trilla eg kvar dag etter skulen, slik at mamma fekk lage middag og vaske hus. Seinare var eg vel omtrent 11-12 år når eg satt barnevakt laurdagskveldane og 15 år når eg passa to småsøsken medan foreldra mine var i London.

Så har du jenter på 15 år som du aldri hadde stolt på til å trille i 20 min engang. Så dette varierer som sagt. Dersom Anonym her som lurer på pris for trillepike, meiner at jenta på 11 år er ansvarleg nok til å vere trillepike - så er ho sikkert det. Vi får stole på at mødre veit best for sine egne barn. Ikkje vær så dømmande mot andre.

Men her eg bur, ville eg ikkje latt dei 11-åringane eg kjenner passe mine barn. Dette av di eg vurderer dei som litt for umodne. Redd for at dei vil ta barnet opp av vogna for å "vise seg fram" ol. Men her er ei jente på 13 år som eg kunne tenkt meg å spørre feks.

Skrevet

vi skal begynne med trillepike snart. trillepika er 12 år.. hun er flink med barn og er her ofte og bare leker med ***. hun er 6mnd nå. og hun skal ut på trilletur på 1-2 uker men hun på 12år.. er snakk om 1 time og det er i hvile tiden.. hun skal får mellom 30-40kr timen.

Skrevet

Har vel ikke mer penger enn folk flest, men jeg syntes det er viktig å gi dem en fair lønn. Syntes 30 kr er ganske stusselig å gi til en person som har ansvaret for barnet ditt på tur. Hadde dere akseptert at din datter/sønn hadde gjort en kjempe-fin jobb for 30 kr timen?

Skrevet

tja jeg fikk vel 25-30 i timen for 12 år siden.. så 40-50 er vel ok..50 kansje..

Skrevet

Har vel egentelig ikke peiling.

Men ville selv ha gitt 30 - 50 kroner gangen. Pluss litt ekstra til jul og bursdag eller en annnen gang som passer :)

En elve år gammel jente du kjenner, kan du nok stole på ja. Og hvis du ikke bor et sted det er kjempefarlig trafikk, så hadde jeg iallefall ikke tvilt.

Og det er så fint at ungdom får lære seg å tjene penger selv.....(litt utenom tema det da, men allikevel...)

Ikke bry seg om alle de trangsynte menneskene her inne. Alltids noen bedrevitere vet du.

Skrevet

Vet du Athiriell, jeg hadde glatt akseptert at barnet mitt gjorde den jobben gratis! Det gjorde jeg da jeg var lita. Trilla alle ungene i tunet flere ganger i uka, og det var da ikke for å tjene penger, men fordi jeg syntes det var gøy!

Skrevet

HEi!

SElv kjenner jeg ingen 11 åringer etc som kan trille jenta mi for jeg er nyinflytter. Men hadde jeg truffet en jeg hadde stolt på, så ser jeg ikke noe problem med å la henne passe jenta mi på 11 mnd. Jeg trillet selv masse da jeg var på den alderen og tok jobben veldig seriøst! Helt enig med andre innlegg her at jeg stoler mer på en 11 åring enn en 18 åring som kjeder seg......Synes folk har blitt så overhysteriske i dag. Før var det jo helt normalt med trillepiker!!!

Skrevet

Jeg begynnte som trillepike i 9 års alderen...gjorde det aldri for penger men ford det var gøy!!! Jeg synes 30 kr holder mer enn nok....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...