Morelli *fødte 06.08.08* Skrevet 8. april 2008 #1 Skrevet 8. april 2008 Har ei venninne som har blitt gravid. Hun syntes dette er forferdelig tungt og trist, fordi det absolutt ikke var meningen, og hun har ikke sjangs over hodet til å ta vare på dette barnet nå. Hun gruer seg veldig til å ta abort, men det er som sagt noe hun bare må gå igjennom nå, desverre. Det jeg lurer på for henne, er om noen her vet hvordan dette skjer? Hva skjer når spira skal fjærnes? Hun er vel ca 6-8 uker på vei nå tipper jeg. Håper noen kan svare meg på dette.
Pysjen Skrevet 8. april 2008 #2 Skrevet 8. april 2008 Jeg fikk et par tabletter som jeg skulle ta kvelden før. (husker ikke hva slags tabletter det var) Hadde litt "menstrasjonssmerter" den natta. Om morgenen hadde jeg time kl 8 på sykehuset. Fikk en stikkpille og en likegladsprøyte så inn på opperasjonsavd. Inngrepet ble gjort i narkose. Lå littegrann på oppvåkningen etterpå før de kjørte meg opp på avdelingen igjen. spiste der en brødskive og dro hjem. Var hjemme igjen kl 11:00 Så det var fort gjort. (og ikke smertefullt)
Mamma`n til Trym Skrevet 8. april 2008 #3 Skrevet 8. april 2008 Altså...du er på litt feil forum for mange kommer nok til å bli litt hysteriske når det er snakk om abort for det er jo mange gravide her. Men uansett: Da ringer hun legen sin og får time der han skriver et brev til sykehuset. Hun får velge om hun vil fjerne det kirugisk eller som om hun skulle hatt en spontan abort. Begge deler er like ille når man egentlig ikke vil ta abort. Dette må hun kjenne på selv. Det beste er å ta det så fort som mulig! Jeg har ei venninne som skal ta abort neste uke og hun skal få det ut normalt, ikke kirurgisk. Da skal hun få en pille på sykehuset på tirsdag og stopper utviklingen til forsteret. på torsdag får hun en annen pille som hun tar i skjeden. Den setter igang åpningen så fosteret kommer ut. Kirurgisk får du en time på sykehuset og man får narkose og sover imens alt foregår. Når man våkner er fosteret borte og man kan dra hjem.
Morelli *fødte 06.08.08* Skrevet 8. april 2008 Forfatter #4 Skrevet 8. april 2008 Tusen tusen takk!!!! Men er ikke skravlesiden for hva som helst da? Tenkte først på ufrivelig abort, men siden dette på en måte er frivelig, tenkte jeg at jeg kunne ta det her hvor man kan snakke om hva som helst... Igjen, takk!! Skal ringe henne med en gang!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå