Gå til innhold

17 mai og flagg

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi kan IKKE ha utenlandske flagg, står det i artikkelen. Dvs Vi kan ha norske, samiske og FN-flagg.

Skrevet

jeg vet hva det står i artikkelen da, men hva mener dere om at vi kan ha det?

Skrevet

Hva jeg mener om at det ikke er lov i Oslo? Ser ikke problemet. Det er for å feire Norges nasjonaldag, Norges grunnlov og da feirer man med Norges flagg, slik jeg ser det. Hva folk har på seg, om de går i festdrakter fra sitt tidligere land er jo bare flott og viser at vi alle pynter oss forskjellig, mangfold. Noen har hardangerbunad, andre har festdrakt fra sparkjøp, noen har sari, andre har dress.

Flagg derimot, kan fort bli brukt som politiske markeringer og DET skal ikke 17. være til for.

Skrevet

Må bare minne om hva som skjedde rundtomkring i verden i kjølvannet av at karikaturene av "handerevet" ble trykket.. På bakgrunn av dette, så skulle man "straffe" de forskjellige nasjonene med flaggbrenning. Jeg lurer da på hva som står sterkest; blasfemiparagrafen, eller ytringsfriheten?

Det norske flagget er meget dypt forankret i det norske folk. Bak dette står det sterke og gamle tradisjoner. Vi har Eidsvoll fra 1814 som deler av dagens skolehistorie. Og få land i verden feirer som vi gjør, med fri og jubel!! Offentlig flaggdag. Regler for hvordan flagges skal heises og senkes, og til og med klokkeslett på dette!!

Hva hvis utenlandske ønsker å vifte med det norske flagget ikledd norske hardangerbunader??

Er dere fornøyde med måten de har klart å integrere seg i samfunnet på da

Skrevet

samme duskusjon på et annet forum (klarte å signere anonym=:P

mener at 17. mai er norges nasjonaldag, og da skal man bruke dte norske flagget.

ja, greit, vi har nye landsborgere som har blitt normenn, men kommer fra et annet land, osv osv, men dette er da ikke normennenes dag. men dette er Norges nasjonaldag, og da skal man bruke Norges flagg....Jeg syns det blir feil med andre flagg på norges dag..

og syns det blir feil å gå i et annet land på det landes nasjonaldag med norske flagg.

så for meg er det IKKE synd at det ike er lov med andre flagg i 17. mai toget:P

Skrevet

Syntes det er så koselig å se tyske flagg på 17. mai. Ja til et fargerikt felleskap og leve sosialnasjonalismen. Hurra!!

Skrevet

Jeg føler det blir litt feil med andre flagg enn norske. Ok - for andre kulturer, for all del. Men akkurat denne dagen burde det etter min mening viftes med norske flagg. Altså, nasjonaldag...?

Skrevet

Jeg for min del skjønner ikke helt greia med same- og FN-flagget heller, jeg, da. Det blir som å feire nynorskens dag, og dele ut dagsprogrammet på bokmål.

Det er som regel 364 andre dager i året, lissom. (I år til og med 365!)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...