Gå til innhold

Når slutte med mat om natten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser veldig frem til det..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mini er 10 uker og sover fra 24 til 09 uten nattmåltid. Men så skal det sies at han spiser ofte på kvelden for å fylle opp magen før han legger seg. Han får mat når han ber om det, pluss litt ekstra på kvelden, så har ikke gjort noe for at han skal sove gjennom. Vet at enkelte mener det er for lenge å gå uten mat så lenge uten mat når man er så liten, men han legger på seg, vokser å trives. Og legen synes jeg er en heldiggris ;)

Når man skal slutte med nattmat varierer vel litt. Tipper man bør vente til de er minst 6mnd. Men hadde nok hørt med HS om det kan være aktuelt for deg å slutte evt trappe ned nå.

Har sett flere tråder her inne med tips til hvordan man kan venne baben av med nattmåltidene, du finner sikkert mange gode tips til metoder.

Skrevet

Trodde det var vanlig å vente til de er 8-9 mnd? Man kan jo risikere å miste melka også, har jeg hørt. Må innrømme at jeg ser fram til det selv. Min er 5 mnd og spiser hver 2-3 time heeele døgnet!

Skrevet

Min helsesøster sier det er helt ok (og lettest) å slutte med nattamming/flaske når de er mellom 4-6 mnd.

Med førstemann sluttet vi når han var 5 mnd, og det gikk helt fint!

Har tenk det samme med minsten som nå er 3 mnd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...