Gå til innhold

Har gravd litt i Gamle slektsnavn


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva synes dere om

 

Adelia

Nemina

 

Jeg vet ikke helt jeg men, har fått 3 ganger beskjed nå at det er jente vi venter.

Men navn er jo sinnsykt vanskelige greier.

Tenkte jeg skulle ha en liten liste klar, så kan vi jo se hva som passer når barnet kommer :)

 

Ellers så synes jeg jo litt gammeldagse navn og sjeldne navn er fine. Så om noen har noen flotte navn kan dere bare komme med dem. Eller noen fine dobbelt navn.

Da meg og mannen har dobbelt navn, har vi bestemt oss for at den lille skal ha dobbelt navn også.

 

 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Adelia var veldig, veldig fint :)

Nemina, tenker jeg automatisk på tegneseriefiguren Nemi (noe som forøvrig er litt tøft :)!

Skrevet

Adelia syns eg var helt nydelig:)

 

Var selv innom Adele når eg skulle finne navn til minste frøkena, men havnet på Andrine:)

Skrevet

Adelia var utrolig vakkert, og sjeldent, har aldri hørt det før :)

Skrevet

Adelia var veldig fint. Får litt asosiasjoner til Cordelia som også er et pent navn. Du kan helt klart gi barnet ditt det navnet :)

Skrevet

Adelia var et fint navn, og jeg er enig i at det nesten blir et enda mer passende navn når det er et gammelt slektsnavn. Adelia har på en måte en både gammeldags og moderne klang på en gang...

 

Nemina likte jeg ikke like godt, men ofte er det jo sånn at man må høre nye navn flere ganger før det klinger godt.

 

Et litt uvanlig slektsnavn fra min slekt er Serianna. Vi venter imidlertid gutt, og vurderer bl.a. Olve.

Skrevet

Fine navn, begge to:)

 

I min familie har vi en Adine og en Nemine, ganske lik de navnene du har funnet. Ellers har vi en del rare navn som kanskje ikke er aktuelle, som Lykurga og Norgia, hihi:)

 

 

 

 

Skrevet

Likte også veldig godt Adelia:)

Hmm, kanskje jeg også må kikke litt bakover og se hva vi finner:)

Morsomt:)

Skrevet

Liker Adelia, kunne godt ha valgt det selv om det ikke var for at søstra til en kompis av sambo heter det..

Skrevet

Adelia er et nydelig navn. Selv vurderer vi Alma om det blir jente.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...