humla80 Skrevet 8. april 2008 #1 Skrevet 8. april 2008 Hva synes dere om Adelia Nemina Jeg vet ikke helt jeg men, har fått 3 ganger beskjed nå at det er jente vi venter. Men navn er jo sinnsykt vanskelige greier. Tenkte jeg skulle ha en liten liste klar, så kan vi jo se hva som passer når barnet kommer Ellers så synes jeg jo litt gammeldagse navn og sjeldne navn er fine. Så om noen har noen flotte navn kan dere bare komme med dem. Eller noen fine dobbelt navn. Da meg og mannen har dobbelt navn, har vi bestemt oss for at den lille skal ha dobbelt navn også.
C,Augustgutt08&en liten til Skrevet 8. april 2008 #2 Skrevet 8. april 2008 Adelia var veldig, veldig fint Nemina, tenker jeg automatisk på tegneseriefiguren Nemi (noe som forøvrig er litt tøft !
frøkendings *fødeklar!* Skrevet 8. april 2008 #3 Skrevet 8. april 2008 Adelia syns eg var helt nydelig:) Var selv innom Adele når eg skulle finne navn til minste frøkena, men havnet på Andrine:)
Alenemoder1snart2er tobarnsmor Skrevet 8. april 2008 #4 Skrevet 8. april 2008 Adelia var utrolig vakkert, og sjeldent, har aldri hørt det før
Mamma`n til Trym Skrevet 8. april 2008 #5 Skrevet 8. april 2008 Adelia var veldig fint. Får litt asosiasjoner til Cordelia som også er et pent navn. Du kan helt klart gi barnet ditt det navnet
linko Skrevet 8. april 2008 #6 Skrevet 8. april 2008 Adelia var et fint navn, og jeg er enig i at det nesten blir et enda mer passende navn når det er et gammelt slektsnavn. Adelia har på en måte en både gammeldags og moderne klang på en gang... Nemina likte jeg ikke like godt, men ofte er det jo sånn at man må høre nye navn flere ganger før det klinger godt. Et litt uvanlig slektsnavn fra min slekt er Serianna. Vi venter imidlertid gutt, og vurderer bl.a. Olve.
*Willow* Skrevet 8. april 2008 #7 Skrevet 8. april 2008 Fine navn, begge to:) I min familie har vi en Adine og en Nemine, ganske lik de navnene du har funnet. Ellers har vi en del rare navn som kanskje ikke er aktuelle, som Lykurga og Norgia, hihi:)
Elisabeth '79=lykkelig mamma Skrevet 8. april 2008 #8 Skrevet 8. april 2008 Likte også veldig godt Adelia:) Hmm, kanskje jeg også må kikke litt bakover og se hva vi finner:) Morsomt:)
Randi86*Salt og Pepper' Skrevet 8. april 2008 #9 Skrevet 8. april 2008 Liker Adelia, kunne godt ha valgt det selv om det ikke var for at søstra til en kompis av sambo heter det..
tosøtetuller Skrevet 8. april 2008 #10 Skrevet 8. april 2008 Adelia er et nydelig navn. Selv vurderer vi Alma om det blir jente.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå