Gå til innhold

Midddagstips for noen med syke barn. Spiser bare loff her i huset.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Cola selvsagt og raspet eple. (noen som vet hvorfor de skal være raspet?)

Men til middag. Hva kan jeg lage til middag for en magesjuk familie????

Ideer noen ??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Cola er ikke selvsagt i det hele tatt, det er et kjerringråd som ikke er bevist effektivt i det hele tatt. Det som derimot kan ha effekt er en blanding av farris og eplejuice (salter i farrisen og syra i eplejuicen).

Ang. middag så vil jeg anbefale at dere ikke stresser. Det viktigste er å få i ungene drikke. Blåbærsaft binder magen - men husk å ikke gi drikke med kunstig søtning, det kan virke lakserende og dermed mot sin hensikt. Salte kjeks kan være bra. Rista brød også. Ikke gi melk/melkeprodukter (bortsett fra noen slurker biola, det kan binde magen).

Lykke til og god bedring :)

Skrevet

Hmm. Hun har fått cola uten kullsyre og klarer å holde på det. Har prøvd farris og eplejuice. Ikke suksess for å si det sånn. Mener det skal være juice og ikke nektar pga et eller annet... Salte kjeks ja. Lurt å finne på litt forskjellig. Ikke greit å bare spise loff heller. Har kjøpt salte skruer. Er det lurt?

Skrevet

Salte skruer kan funke, men ikke for mye. Fett er ikke så bra nemlig... men så lenge hun greier å holde på det, vil saltet bidra til å binde vann: altså positivt :)

Ang. cola og farris-greia: jeg kan bare glemme å gi noen av delene til eldsta mi fordi hun nekter å drikke brus, og kan ikke fordra smaken av cola... for henne er det blåbærsaft som duger.

Som sagt: det viktigste er å få i dem væske: hvilken væske spiller mindre rolle (med unntak av kunstig søtning og melk).

Skrevet

Tror ikke det er noen fare for å få for mye av noen ting akkurat nå. Det går ned litt loffbiter og hun spiste ca 1/2 raspa eple i sta. Må vel være på bedringens vei nå. Kjipt når de er syke. Syns det har vært ettellerannet helt siden nyttår. Takk for gode råd ihvertfall :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...