hmmm? Skrevet 8. april 2008 #1 Skrevet 8. april 2008 jeg var hos jordmor i dag på helt vanlig kontroll, alt var fint bortsett fra at sf-målet fulgte ikke kurven slik det har gjort på alle målingene før.. har steget jevnt med 4 cm hver gang jeg har hvert, altså en cm i uken, men denne gangen hadde det bare steget med 2 cm... fra 29 til 31... Jeg skal inn på kontroll igjen neste uke bare for å sjekke hvordan målene er da, og hvis det ikke er noe forandring vil hun henvise meg til ekstra sjekk på kk.. noen som har opplevd det samme? eller har en formening om hva det kan være? hmmm, jordmor sa at jeg ikke skulle beskymre meg, men kan ikke noe for det...
tonemor81 Skrevet 8. april 2008 #3 Skrevet 8. april 2008 Hei Kvantum! Mitt SF-mål hadde steget mindre da jeg var på forrige kontroll. Ligget helt på streken hele veien, men plutselig var det endel lavere (husker ikke nøyaktig), men såvidt innenfor det skraverte feltet. Jeg spurte om det, og da sa legen at det vokste litt i rykk og napp og at jeg ikke skulle bekymre meg. På kontrollen nå sist lå jeg på streken igjen. Så det er ikke sikkert det er noe i det hele tatt. Uansett bra at du skal på kontroll så fort igjen da. Lykke til på neste kontroll!
hmmm? Skrevet 8. april 2008 Forfatter #4 Skrevet 8. april 2008 hehe, merkelig med det men blir så utrolig urolig når sånne ting skjer... Jordmor mente at det ikke var noen fare, men allikavel blir jeg kjempe redd for at det skal være noe gale... Er nok kanskje morsinstinktet som slår til og skal passe på ;o) Godt å høre at det ikke bare er meg det har skjedd med i alle fall..
Lillegulle<3 Skrevet 8. april 2008 #5 Skrevet 8. april 2008 det samme skjedde med sf målet mitt i uke 32. har hele tiden vært på streken og kanskje litt over, men sist var jeg litt under streken. jordmor sa at det var pga hodet hadde festet seg så tidlig på meg, dermed synker magen. denne utflatingen på kurven kommer vanligvis litt senere.
hmmm? Skrevet 8. april 2008 Forfatter #6 Skrevet 8. april 2008 mulig at det er det som har skjedd da, jm nevnte noe om at han lå langt nede i bekkenet allerede, men ingen ting om at han hadde festet seg... han har i alle fall lagt med hodet ned så lenge jeg kan huske, så er jo en mulig forklaring... gleder meg i ale fall til kontrollen neste uke for å se hva hun sier...
Bæibi1+2 Skrevet 8. april 2008 #7 Skrevet 8. april 2008 Jeg opplevde akkurat det samme. Min JM sa at jeg skulle følge litt ekstra med på at det var like mye liv som vanlig de neste 2 ukene men at det mest sannsynlig ikke var noe å bekymre seg for. Man blir jo litt paranoid når man skal være ekstra obs men alt gikk bra og da jeg kom til kontroll etter 2 uker var sf-målet tilbake der det skulle være og alt ok. Så bare slapp av og nyt magen! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå