Gå til innhold

nån som vet? (samme som 1.trim)

Anbefalte innlegg

Skrevet

vet ikkje om detta skal inn her, men la gå...:P

kan hende detta rett å slett bare e hormona, men eg bi så forbanna.....

eg jobba i privat barnehage før eg gikk ut i permisjon i juli 07, hadde bare ett års kontrakt.(så e egentlig slutta)

har sport sjefen om eg kan få feriepengan utbetalt i Mai, pga vi skal reise til syden da....

trur dokker eg får de? NEI, ho nekte å utbetale de førdi barnehagen ikkje har utbetaling av feriepengan før juni.

ka kan eg gjøre før å få de utbetalt??

håpe nån som vet å kan svare....:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun kan ikke nekte, du får ringe henne NU og henvise til ferieloven § 11...jeg klipper litt til deg (link nederst):

"§ 11. Utbetaling av feriepenger (1) (Alminnelige regler)

Feriepenger som er opptjent hos arbeidsgiver det foregående opptjeningsår, utbetales siste vanlige lønningsdag før ferien. Arbeidstaker kan likevel kreve at feriepengene utbetales senest 1 uke før ferien tar til.

Deles ferien, skal feriepengene fordeles tilsvarende. Den del av feriepengene som overstiger lønn for vanlig arbeidstid i ferien, kan likevel utbetales i forbindelse med avvikling av hovedferie eller sammen med lønn for juni måned.....

(3) (Utbetaling ved opphør av arbeidsforhold)

Opphører arbeidsforholdet, skal alle opptjente feriepenger utbetales siste vanlige lønningsdag før fratreden. Den del av feriepengene som ikke lar seg beregne innen dette tidspunkt, kan utbetales i forbindelse med det avsluttende lønnsoppgjør.

http://www.lovdata.no/all/tl-19880429-021-003.html#11

Skrevet

takk for svar....

ringte ho nettopp, ho nekte fortsatt å utbetale de... faens drittkjærring!!!

ka gjør eg no?

Skrevet

jobbet en liten periode i reitan gruppen og der får man heller ikke utbetalt feriepengene før tiden...

Skrevet

Men, har du sagt opp jobben der?

Da har du krav på feriepengene dine, så da er det bare til å ta saken videre!

Arbeidstilsynet sier at du bør sende et rekomandert brev til arbeidsgiver der du sier du ønsker å motta feriepengene dine innen en viss dato (kort frist, gjerne en uke). Gjør ikke arbeidsgiver det forteller du at du tar saken videre til forliksrådet og pengene vil bli inndrevet.

Pinlig for barnehagen hvis det skjer :/

Det er litt tiltak å gjøre sånne ting, men det funker hver gang! Jeg har alltid fått viljen min ;) hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...