Gå til innhold

Hvorfor ikke vaske flasker i oppvaskemaskin?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor kan en ikke vaske flasker for i oppvaskemaskin?

Er det noe bedre om man gjør det, og så steriliserer i mikro etterpå?

Synes det er et strev å vaske, skylle godt og sterilisere alle flaskene etter bruk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man kan så klart vaske de i oppvaskmaskinen, men personlig syns jeg det blir litt "belegg" igjen i flaskene på en måte. Fram til min baby var 5-6 mnd vasket jeg de for hånd og kokte de. Nå når han har blitt eldre vaskes de i oppvaskmaskinen, men innimellom vasker jeg de for hånd for å få bort "belegget".

Skrevet

Skal være greit det så lenge du steriliserer etterpå.

Jeg synes ikke smokkene blir ordentlig rene inni, så jeg vasker for hånd og steriliserer. Mye styr, det er sant...

Skrevet

Du kan godt vaske alle delene til flaskene i maskinen, men du må passe på at de ikke snur seg og ligger fulle av oppvaskvann når maskinen er ferdig (spesielt smukkene), fordi hvis de blir liggende med oppvaskvann og maskinoppvaskpulver i kan dette være farlig for babyen. Det er stor forskjell på zalo og maskinoppvaskmiddel. Zalo er tilnærmet ufarlig, mens maskinoppvaskmiddel er sterkt etsende og veldig farlig å få i seg. Har noen av delene snudd seg og ligger fulle av oppvaskvann, pass på å skylle dem godt, evt kjøp en kurv til flaskedeler i babybutikken sånn at de holder seg på plass i maskinen, da går det veldig fint å vaske dem der. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...