tiny med 3 små:) Skrevet 8. april 2008 #1 Skrevet 8. april 2008 vet ikkje om detta skal inn her, men la gå... kan hende detta rett å slett bare e hormona, men eg bi så forbanna..... eg jobba i privat barnehage før eg gikk ut i permisjon i juli 07, hadde bare ett års kontrakt.(så e egentlig slutta) har sport sjefen om eg kan få feriepengan utbetalt i Mai, pga vi skal reise til syden da.... trur dokker eg får de? NEI, ho nekte å utbetale de førdi barnehagen ikkje har utbetaling av feriepengan før juni. ka kan eg gjøre før å få de utbetalt?? håpe nån som vet å kan svare....
Myra Skrevet 8. april 2008 #2 Skrevet 8. april 2008 Hei Dersom du er sluttet har du krav på å få utbetalt alt av feriepenger. I tillegg har du krav på å få utbetalt feriepenger når du har ferie. Dersom du har avtalt ferie i januar eller februar, har du selvsagt krav på feriepengene da. Gå inn på lovdata.no og søk opp ferieloven. Der står det om utbetaling av feriepenger. Lykke til.
tiny med 3 små:) Skrevet 8. april 2008 Forfatter #3 Skrevet 8. april 2008 takk for svar.... ja, vet at eg egentlig har krav på feriepengene når eg slutte, men ka gjør eg når ho nekte? ho e ei HEKS!
Myra Skrevet 8. april 2008 #4 Skrevet 8. april 2008 Henvis til ferieloven og si at hun ikke kan nekte deg det. Evt. ta kontakt med styret i barnehagen. Hva med private barnehagers landsforbund? Er du organisert? Dersom du ikke er det burde du kanskje bli det.
tiny med 3 små:) Skrevet 8. april 2008 Forfatter #5 Skrevet 8. april 2008 sjefen min e da styrer i barnehagen, ho eie den også.... nei, e ikkje organisert, ingen i barnehagen e det. e det ikkje litt seint å bli organisert når eg ikkje jobbe der lengere?
Myra Skrevet 8. april 2008 #6 Skrevet 8. april 2008 Det er jo vanlig å ha et styre i tillegg, gjerne med foreldrerepresentanter. Ring gjerne til Fagforbundet eller utdanningsforbundet og spør der. Eller send de en forespørsel på mail. De har sikkert noen råd til deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå