Anonym bruker Skrevet 8. april 2008 #1 Skrevet 8. april 2008 jeg har en gutt på 3 år og nå en nyfødt jente på 2 uker. Hos oss er det slik at det alltid er jeg som må levere gutten vår i barnehagen pga far begynner så tidlig på jobb at barnehagen ikke har åpnet. Jeg ser at mange lar babyer sitte i bilen mens de leverer større søsken. Det ser veldig greit ut. Å ta lillesøster ut av bilen og bære hun er ganske tungt. Når vi kommer i garderoben kommer det alltid mange ungen som vil klappe og kose med tulla vår. Jeg liker ikke dette noe særlig med tanke på smitte/sykdom. Og prøver å si det til barna. Det fører til at leveringen blir ganske hektisk og jeg føler ikke jeg får sagt skikkelig hade til gutten vår. Ved å la lillesøster sitte i bilen hadde jeg sluppet alt dette. Men allikevell er det noe i meg som gjør at jeg ikke greier det. Hun er jo bare 2 uker. Men ser ikke for meg at jeg klarer det når hun blir eldre heller. Hvilke tanker har dere om dette? Andre med erfaringer?
Anonym bruker Skrevet 8. april 2008 #2 Skrevet 8. april 2008 Har selv to barn og skjønner problemet ditt. Men jeg ville vel ikke latt babyen ligge igjen alene. Går helt sikkert fint, men ikke alltid like fort gjort og levere de små i barnehagen - noe uforusett kan jo skje og hva da. Det med smitte og sykdom tror jeg du må heve deg over etterhvert siden gutten deres er i barnehagen og sikkert tar med seg smitte hjem. Men det er så klart viktig og passe på så de andre barna ikke tar babyen midt i fjeset, øyne og munn og slikt. Jeg tar alltid med meg minsten inn og ja, det blir en del barn som skal oppi bilsete og titte. Men samvittigheten min har det bedre for begge barna sin del og storesøster er ganske så stolt over å vise fram broren sin.... Lykke til
Anonym bruker Skrevet 8. april 2008 #3 Skrevet 8. april 2008 Jeg har også en på 3 og ei på 10måneder. Jeg har aldri latt henne sitte i bilen når jeg leverer eller henter han... SElv om det sikkert hadde vært enklere, føler jeg ikke at jeg kan gjøre det...
Psyche Skrevet 8. april 2008 #4 Skrevet 8. april 2008 Jeg har en gutt på tre år og ei jente på 9,5 mnd. Hun er alltid med når jeg leverer eller henter han. Jeg har ikke førerkort, så vi går hver gang. Hun er med inn, og unger og voksne kommer og koser og kikker. Men, jeg synes egentig det bare er koselig jeg da :-) Den smitte som eventuelt måtte være der, tar storebroren uansett med seg hjem.
Anonym bruker Skrevet 8. april 2008 #5 Skrevet 8. april 2008 Jeg går heller aldri fra minstemann i bilen, nå er hun 10 mnd. Det eneste unntaket er hvis jeg har bilen rett utenfor huset hjemme og bare skal inn for å hente noe eller legge noe fra meg før jeg skal videre. Har jeg bil bærer jeg henne (nå på armen, med mindre hun sover, da bruker jeg bilstolen, før bar jeg henne alltid i bilstolen). Heldigvis har jeg ganske kort vei til barnehagen, så jeg triller vogn stort sett, og da ligger hun utenfor vinduet til garderoben hvis hun er sover og er hun våken blir hun med inn. Da hun lå i mykbag tok jeg hele baggen med inn, og nå tar jeg henne ut av posen og bærer på armen. Kan du ikke be personalet om å hjelpe til å få barna inn på avdelingen igjen når dere kommer? Det er jo ikke urimelig at du ikke vil ha for mange oppi babyen når den er så liten. Når den blir litt større derimot må man nok forvente at den blir kost litt med. Hos oss er det alltid de samme som kommer for å hilse på, og blir det for mye sier jeg bare fra. De fleste som er opptatt av babyen er jenter som er store nok til at de forstår det når man sier at de skal la henne være i fred.
Anonym bruker Skrevet 8. april 2008 #6 Skrevet 8. april 2008 Så er jeg tydeligvis den eneste som lar henne sitte i bilen da.. Hun er 3 mnd, og er hun rolig lar jeg henne være igjen. Gutten vår er 19 mnd og må bæres også fra parkeringsplassen, ellers bruker vi halve dagen på å gå! Ganske tungt å bære to barn.Liten bhg, så det tar kun 2-3 min å levere, litt lenger å hente. Men liker ikke la henne være i bilen, så prøver å gå med vognen så mye som mulig!
Anonym bruker Skrevet 8. april 2008 #7 Skrevet 8. april 2008 Hadde ikke latt et barn sitte igjen alene i bilen. Det finnes så mange gale mennesker...
Anonym bruker Skrevet 8. april 2008 #8 Skrevet 8. april 2008 Samme her. Er så mange gale mennesker der ute så hadde ikke turt å la henne være alene i fare for at noen skulle ta henne rett og slett.
Fire småtroll Skrevet 8. april 2008 #10 Skrevet 8. april 2008 Jeg har heller ikke latt vesla være igjen i bilen, hun blir med inn.. Da hun var mindre i bilstolen, nå som hun er 10 mnd tar jeg henne på armen, og lar henne sitte på gulvet i garderoben mens jeg hjelper storebror. Selvfølgelig er det mange som skal hilse på, kose og klappe på, både store og små, personalet er like ivrige som 4-åringene de ;-) Synes bare det er koselig jeg, jenta skal jo begynne i samme barnehage til høsten, og personalet har fulgt henne fra hun lå i magen. Men to store brødre hjemme kan jeg ikke tenke på smittefare, den utsettes hun for hver dag uansett. Men jeg går ofte til barnehagen jeg da, og da sovner hun i vognen og ligger i den på utsiden mens jeg følger inn.
Ei stor og ei lita:) Skrevet 8. april 2008 #11 Skrevet 8. april 2008 Mi eldste fyller snart 4 år, Marte er 9 mnd. Ser at det er mange foreldre som velger å la babyen sitte igjen i bilen. Sjølv har eg gjort dette 1 gang, av di ho sov så godt, og dersom eg hadde tatt henne ut frå setet, so hadde ho våkna. (Marte er stor, så det er lenge sidan eg slutta med slik bilstol som eg kan bære) Men av prinsipp har det vore med denne eine gongen, sjølv om vi bur på ein forholdsvis liten stad, så er eg så redd for babyen min. Tenk om der feks kom en biltjuv som ikkje såg at det låg baby bak i??? Har haurt om slike tilfeller før i media. Då er det bedre at babyen får ei forkjøling, enn at en skal sitte å angre resten av livet på at en lot gullet sitte igjen, sjølv berre for nokre minutt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå