Gå til innhold

Uke 8 + 1 - Tilbake etter Mexico-tur

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei alle som titter innom dette innlegget:)

Har vært på 3 ukers bryllupsreise i Mexico, og kom hjem igjen igår. Og om bare noen timer skal jeg til første undersøkelse. kanskje litt tidlig, men jeg er så utrolig redd for toxoplasmose!!! Det er VIRKELIG lettere sagt enn gjort å unngå ukokte/stekte grønnsaker og frukt i utlandet. Spesielt når det er det eneste jeg har hatt lyst på..

Krysser iallfall fingrene for at alt går bra på første undersøkelse. Noen andre som har erfaring med reising i svangerskapet?

Uansett.. jeg har vært innom internettcafeer et par ganger i løpet av turen, og da har jeg lest innleggene deres her på 1. trimestersiden, og det har vært til hjelp for å faktisk fatte at jeg ER gravid. Det har nemlig føltes litt uvirkelig mens jeg har vært på reisefot.

Klem fra meg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann!! :-)

Ååååh, hvor deilig det hørtes ut da!!! 3 ukers bryllupsreise :-D Var det fint i Mexico?

Du skal se at det har gått kjempe bra med deg mht smittefaren av toxo :-)) Regner med du har tatt så mye forholdregler som du kunne :-)

Kan tenke meg at tankene om at du virkelig er gravid kommer sigende nå som du er kommet hjem igjen, men tenk! du er jo allerede i uke 9 ;-)

Lykke til så mye og håper det går bra hos legen!!! :-)

Skrevet

ja, var kjempedeilig:) Utrolig koselig folk i Mexico, og masse bra å se på både i vann og på land. (Måtte selvsagt droppe dykking og å ligge for mye i sola da..) Men kan absolutt anbefales å dra dit!

Kom akkurat fra legen nå, og han virka ganske rolig. Jeg skal tilbake om to uker og ta en blodprøve til, for inkubasjonstiden fro toxo-bakterien er visst 10 dager, så da er det ikke vits med en prøve nå. Spurte om det var mulig å undersøke fosterets hjertelyd og sånn idag, men det var det dessverre ikke. De hadde visst ikke utstyr på legekontoret som kunne sjekke det så tidlig..

Men uansett føles alt mye mer ekte nå, etter legebesøket:D

Skrevet

å... gratulerer med spire i magen. kunne ønske det var meg.

har selv vært i mexico. HELT UTROLIG REISE. anbefales på det varmeste. vi SKAL tilbake.

lykke til videre putte alt ordner seg nok skal du se =)

Skrevet

Tror nok du skal ha skikkelig uflaks for å få toxo, altså. Jeg har reist masse rundt i verden, bodd mange år i utlandet, hatt katt hele mitt liv... Men toxo, nei det har jeg ikke hatt. Ta blodprøve nå når du har har kommet hjem, og slapp av! Dessuten er det liten sjans for at fosteret blir smittet tidlig i svangerskapet.

Skrevet

Forresten er det en encellet parasitt, ikke en bakterie. :)

Skrevet

Takk for alle svar!! og ja, Mexico var helt fantastisk!!

Skal ta blodprøve om ca to uker, så jeg får bare være tålmodig:)

Skrevet

Vi var i Karibien når jeg var ca 12-13 uker på vei. Gikk helt fint! Spiste ca det jeg ville, men så selvfølgelig an forholdene på restauranten. Koste meg i sola og drakk alkoholfrie drinker :)

Dette går fint!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...