Saltlakris Skrevet 8. april 2008 #1 Skrevet 8. april 2008 Jeg skal ha permisjon med 80% lønn, og går ut i den i juli. Det jeg da lurer på er hvordan det blir med utbetaling av feriepenger neste år. Er det da slik at jeg ikke får permisjonspenger i juni, kun feriepenger? Eller er det slik at jeg får begge deler i juni, og at arbeidsgiver trekker meg i lønn for den ferien jeg tar? Noen som vet dette?
Tante Gustava Skrevet 8. april 2008 #2 Skrevet 8. april 2008 Hei. Når du tar permisjon med 80%lønn så får du opptjent feriepenger av de første 12 uker du er i permisjon. Dvs at du neste år vil få feriepenger som du har opparbeidet deg fra arbeidsgiver fra januar til juli i år, pluss for 12 uker fra nav. Noen får lønnen sin utbetalt fra arbeidsgiver under hele permisjonen, og så fra de den refundert fra nav. Da er det mange som får full feriepengeopptjening også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå