Gå til innhold

Merkelig kattepus jeg har...fot følger meg!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere merket at kjæle dyrene deres har oppført seg andeledes mot slutten av svangerskapet?? katten min fot følger meg...er nesten ikke ute hele dagen...ligger enten siden av meg oppå meg eller på gulvet ved føttene mine hele tiden...og DET pleier ikke hun å gjøre altså!!

I går låg hun til og med på badet siden av badekaret når jeg badet...og hun har vel i tillegg kansje litt fobi på badet etter en forfjamset dukkert i fjor sommer.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en hund som er veldig oppmerksom på meg både med nummer en og nå med nummer 2. Jeg Fikk svangerskapsforgiftning med nummer 1 og jo dårligere jeg var jo med skulle hunden ligge på fanget med hodet på magen min å passe på meg. Det er jo vist at dyr har en blodtrykksenkende effekt og jeg er sikker på at hun hjalp meg med å greie å gå helt til uke 38 før det måtte settes igang. Denne gangen reagerer hun på samme måte da jeg nå er 100 % sykemeldt pga fare for svagerskpasforgiftning igjen. Jo dårligere jeg er jo mer oppmerksom er hun.

Skrevet

Pusen din passer nok litt ekstra på deg nå mot slutten! Jeg har ikke katt selv, men foreldrene mine har, og tidlig i svangerskapet var jeg hjemme en uke og lå på sofaen deres siden jeg var kvalm og trengte miljøforandring. Da holdt pusen meg med selskap hele dagen. Den la seg til og med OPPÅ magen min, noe som er helt uvanlig. Den liker helst å ligge ved siden av deg i sofaen. Hehe.

Jeg leste også en fødselshistorie på babyverden (Anne og Lars?) der katten sto oppi sofaen og "hjalp" dama gjennom riene før hun dro på sjukehuset. Ganske søtt??!

Skrevet

Hmm, hos oss er det motsatt....! Tidligere i svangerskapet fulgte hun etter meg overalt! Nå vil hun bare kose med samboeren min, legger seg inntil han i sofaen og sånt.. Litt snålt egentlig...

Skrevet

Jeg har to kattepuser, de har vært veldig rare gjennom hele svangerskapet.

I begynnelsa ungikk de meg helt, og dette er katter som ALLTID ligger i fanget mitt og sover, og løper rundt etter meg hele tiden. De ble helt rar å gikk rundt å mjauet og holdt god avstand fra meg. Så på midten av svangerskapet ble be ganske "normale" igjen, men nå, er de helt rar igjen, går rundt meg og mjauer og er helt snål.

Rart hva dyr kan merke altså.

Skrevet

Min kattepus er også blitt skikkelig "innpåslitende" for tiden:) Fotfølger meg rundt i leiligheten, og er skikkelig humørsyk!!! Mjauer og skal kose hele tiden... Kan nesten minne litt om når de har løpetid, men hun her er sterilisert og har blitt sånn i løpet av de siste 2 mnd. Hadde faktisk ikke tenkt så mye over det før jeg leste dette innlegget...RART JA!!!:)

Skrevet

Jeg har to hunnkatter. Den ene skal alltid ligge oppå meg..nå sist med hodet oppå magen (bebyn sparket ganske mye sist den lå med hodet på magen, slik at den skvatt...hehe.)

Hun får som regel ikke lov til å ligge i sengen på soverommet , men når døren er åpen smetter hun inn og skal helst ligge helt nært meg. Det har også hent at hun har mjauet og lett etter meg.

Skrevet

Jeg har en 50 kg løvehund på fire år.

Vi har alltid hatt et speiselt forhold, og når jeg hadde menssmerter tidligere kunne han gå en hel dag uten lufting annet enn tissing i hagen hvis jeg var skikkelig dårlig. Han lå "fu i fang" (på sørlandsk) hele dagen, og virket som en varmepute :)

Han har også vane med å ville SITTE på fanget (av og til lurer jeg på om han tror han er en chihuahua..), og da er det ikke mange hensyn som tas; han vipper den store rompa si oppå mager og lår der han finner plass, noe som kan være ganske ubehagelig og tungt.. hehe

Men etter at jeg ble gravid har han ikke prøvd å sette seg på meg en eneste gang (nå er det mannen min som har "lillegutt" på fanget), han har begynt å varsle hvis det kommer noen på kveldene (jeg har brukt mye tid på å ikke trigge vaktinstinktet hans, og han er normalt helt stille) og alt dette er vel og bra i grunn.

Meeeen... Han har også fått det for seg at hvis jeg er skikkelig dårlig en dag (har heftig BL og bruker krykker) vil han ikke på tur!!

Han pleier å kunne gå løs med mannen min, men siden jeg nærmest har vært invalid siden etter jul gjør han kun sitt fornødne og så løper han rett hjem til meg igjen. Har snille venner med hunder som tar ham med på tur (og han elsker både eierne og hundene!), og det er ikke snakk om... Vi må fysisk DRA ham ut døra, han sjelver og stritter imot.

Fryktelig søtt at han vil passe på matmor, men litt slitsomt i og med at jeg ikke kan gå tur med ham og dette er sjansene han får lissom..

Når han har kommet avgårde, er det ikkeno problem :)

Jeg er overbevist om at hunder og katter (dyr generelt!) har en empati og ikke minst en evne til å lese oss som vi ikke har mulighet til å forstå omfanget av. Ting som dere beskriver over slutter aldri å fascinere meg, og det er også en av mange grunner til at jeg alltid har dyr i huset. Også så bra for barn å vokse opp med disse fasinerende skapningene!

Skrevet

min katt er veldig oppsatt på å ligge tett inntil magen eller ryggen om dagene, Han prøver også å ligge oppå magen, men da ruller han ned igjen. Jeg er ganske sikker på at babyen inni magen kommer til å kjenne igjen den duringen fra katten når han kommer ut. Sambo sa her om dagen at det var oss foreldrene, storesøster og katta babyen kom til å kjenne igjen "stemmene" på. :) så han har lagt merke til pusens veldige oppmerksomhet på magen min om dagene han også. Syntes det er artig jeg:)

Skrevet

Katten min og fotfølger meg. Hun ligger på badekarskanten når jeg bader, skal jeg ut skal hun ut, uansett vær, sitter og venter på gårdsplassen til jeg kommer hjem igjen og bare er en eneste stor diltepus! Syns det er litt søtt jeg assa!

Skrevet

Pusen vår har lagt sin elsk på fanget mitt gjennom hele svangerskapet. Hun gjorde det forrige gang også, men har ikke vært så kosete mellom svangerskapene. Men hun "påviste" graviditet allerede dagen før jeg tok testen denne gangen. (Ble plutselig en dag superkjælen og skulle på død og liv ligge med hodet inntil magen min).

Forrige gang knurret hun mot menn som kom på besøk hos oss, men nå er hun roligere.

Dessverre har hun fått mark, så det blir lite kos på henne de nærmeste par dagene :-P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...