Gå til innhold

Det hjelper å kutte ut 24-timers servicen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi begynte nattmatavenning på søndag, og det har jammen vært virkningsfullt. Mini har i løpet av bare 3 netter gått fra å kreve pupp 5-6 ganger om natta til å sove fra kl 19 til 05 uten avbrekk. Og i dag sov vi faktisk helt til kl 08, etter "frokostpuppen" kl 05.

Kjempedeilig! Angrer på at jeg ikke begynte med dette tidligere.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han blir 8 mndr om 4 dager.

Skrevet

hvilken metode brukte du?

Skrevet

Første kvelden la jeg han i våken tilstand kl 19 (han har vært litt avhengig å enten sovne ved puppen eller sitte på fanget til han sovner), var inne hos han med 3-5 min mellomrom. Kl 19.45 sov han. Våknet kl 23.15, fikk da litt vann i stede for pupp. Sovna med en gang. Våkna kl 01.45, var litt vanskligere å roe, så jeg kapitulerte og ga pupp. Var våken en gang ca kl 04.30, men gråt ikke, bare klaget, så jeg valgte å overhøre han. Sovnet av seg selv etter 5-10 min. Sov til kl 07.15.

2. natt: La han kl 19, sovna 19.20 etter litt småsurving. Sov helt til kl 02, fikk pupp og sov til kl 05.30. Da var det visst morgen, og bare å stå opp.

Og natt 3 beskrev jeg i hovedinnlegget.

Har gått over all forventning, og har jo egentlig ikke måttet "jobbe" for å få det til heller.

Skrevet

var d mye gråting?

Skrevet

Så bra - flott jobbet! Det må være supert å få orden på søvnen!

Skrevet

Nei, det har vært veldig lite gråting. Han har "sagt fra" at han er våken , og så har han fått enten pupp eller vann, og da har han sovna med en gang etterpå.

Ved legging på kvelden har det vært vanlig gråt, som har gitt seg fort. I går kveld sovna han 5 min etter legging.

Kjempegodt å få orden på, og veldig godt at det har gått så smertefritt. Jeg er av den typen som ikke klarer å høre noe særlig gråt uten å måtte ta opp å trøste. Så dette har gått helt etter boka.

Skrevet

Det her styrker min teori om å ikke stresse for mye med f.eks fast føde og mat, få baby til å roe seg ned selv og nattavvenning. Man må ta sånne ting når mor OG BABY er klar for det. Hvis ikke blir det hyling og frustrerte foreldre!

Skrevet

Enig med deg. Som jeg skrev i hovedinnlegget, så angret jeg på at jeg ikke hadde begynt med dette tidligere. Men hadde jeg startet avvenningen for f.eks. 2 mndr siden, er det slett ikke sikkert at det hadde gått like greit. Men nå følte jeg at det rett og slett var på tide. Han spiser godt, til 4 måltider om dagen, får pupp innimellom der, så han skal ikke ha noe behov for mat 3-7 ganger om natta lenger. OG så lenge avvenningen har gått så greit, er jo det bare et bevis på at han slett ikke har vært SULTEN på natta, det har bare vært et behov for kos og nærhet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...